"Meridiano" gelbėtojai: "Moralinė grąža visada didesnė nei finansinė"
"Atvirai pasakysiu - net ašarą išspaudė tokios nuoširdžios žmonių emocijos", - atviravo A. Kaveckis.
Verslininkai neslepia, jog laivo remontui ir suplanuotam jo pritaikymui miesto visuomeninėms, reprezentacinėms, turizmo, kultūrinėms bei rekreacinėms reikmėms teks išleisti ne vieną milijoną litų. Kartu su Fondu perimtus ankstesnius jo finansinius įsipareigojimus kreditoriams naujieji fondo dalininkai dengia asmeninėmis lėšomis.
Skubiai dėl laivo remonto buvo apsispręsta todėl, kad jo būklė yra avarinė, ir dar viena žiema ant vandens "Meridianui" galėjo būti paskutinė.
"Skaičiuojame, kad pradiniame etape, tam, kad būtų suremontuota laivo išorė ir laivas galėtų saugiai stovėti įprastoje vietoje prie Danės krantinės, gali prireikti apie 2 milijonų litų. Dar nemažai teks investuoti ir į laivo vidaus įrengimą. Būdamas verslininkas suvokiu, kad greitos finansinės grąžos tikrai neverta tikėtis. Tačiau ne dėl to juk visa tai ir darome. Atvirai pasakysiu - moralinė grąža yra kur kas didesnė nei finansinė. Ir mes ją jau gavome", - šypsojosi bendrovės "Grūdoteka" bei "Friedricho pasažo" savininkas A. Kaveckis.
"Esame klaipėdiečiai, mums rūpi tai, kaip atrodo miestas, kaip jame tvarkomasi, kaip jis reprezentuojamas. Skaudu buvo matyti nykstantį daugelio klaipėdiečių mėgstamą burlaivį ir suvokti, kad jo galime netekti. Kad jį išsaugotume bei atvertume visuomenei, turėsime įdėti daug pastangų ir lėšų, tačiau jaučiamas bei matomas visuomenės ir daugelio institucijų palaikymas nuteikia optimistiškai ir motyvuoja", - pridūrė jūrų krovinių kompanijos "Bega" vadovas A. Kuzmarskis.
"Meridiano" gelbėtojai teigia, kad šiam žingsniui juos paskatino patriotiški jausmai. Buvusio "Meridiano" labdaros ir paramos fondo vadovo Artūro Žičkaus rimti pareiškimai, kad jis nematantis kitos išeities, kaip tik laivą paskandinti, sujaudino daugelį miestiečių. Tuo metu verslininkai A. Kuzmarskis ir A. Kaveckis nusprendė veikti.
"Iš pradžių susitikome su A. Žičkumi ir norėjome išsiaiškinti, kiek jo kalbose yra tiesos. Ir kai pamatėme, jog jis mato tik vienintelę išeitį, kaip būtų galima "išgelbėti" barkentiną - ją paskandinti, tiesiog pasiūlėme perimti iš jo fondą. Nežinau, dėl kokių priežasčių, bet derybos nebuvo lengvos, truko net keletą dienų. Bet galų gale mums pavyko įtikinti A. Žičkų, kad "Meridianas" turi išlikti ateities kartoms ir tikrai ne po vandeniu", - pirmuosius žingsnius prisiminė A. Kaveckis.
Žinia, kad Klaipėdos simbolis pateko į rimtų ir daug pasiekusių verslininkų rankas, leido ramiau atsipūsti ir miesto valdžiai.
Abu šie verslininkai buvo pasiūlyti Metų klaipėdiečio rinkimams ir už juos aktyviai balsuota, tad jie pateko į antrą etapą. Šitoks miestiečių įvertinimas tarsi patvirtina, kad verslininkų prasmingi darbai palietė daugelį.
"Kol kas esame susitelkę į laivo remontą, stengėmės kuo greičiau jį išgabenti į doką, kad nebūtų per vėlu, taip pat planuojame "Meridiano" ateitį. Laukiame to momento, kai burlaivis kitų metų birželį galės vėl grįžti į savo įprastą vietą, o dar po metų, 2014-ųjų vasarą, bus atvertas visuomenei", - sako A. Kuzmarskis.
Jis pabrėžė, jog barkentiną siekiama atstatyti maksimaliai autentiškai, kad joje galėtų veikti istorinė ekspozicija, vykti edukaciniai ar praktiniai užsiėmimai tiek būsimiems jūrininkams, tiek visiems besidomintiesiems. Dėl to reikalinga ir tų klaipėdiečių, kurie turi išsaugoję kokių nors autentiškų burlaivio interjero, įrangos detalių, pagalba. Pasak A. Kuzmarskio, visi, padovanojusieji fondui ką nors iš "Meridiano" praeities, bus pagerbti ir įamžinti burlaivio garbės knygoje, kuri taip pat bus eksponuojama būsimoje laivo ekspozicijoje.
Rašyti komentarą