Nors vežėjai sutinka be dotacijų aptarnauti naują maršruto atšaką (tam reikia tik oficialaus valdžios leidimo), Klaipėdos savivaldybės atstovai aiškina, kad tai būtų tik laikinas ir nepatikimas problemos sprendimas ir tikina, kad sutartis su rajono savivaldybe esą garantuotai išspręs susisiekimo problemas.
Kelia pasipiktinimą
Visai šalia miesto įsikūrusioje, bet į Klaipėdos rajono teritoriją patenkančioje sodų bendrijoje "Pakrantė" šiuo metu nuolat gyvena apie 160 šeimų. Netoli esančioje Žaliojo Slėnio gyvenvietėje - dar apie 200 šeimų. Gyventojų nuolat daugėja ir besiplečiančioje Purmalių gyvenvietėje. Jų atstovai nuo seno nuolat kelia klausimą dėl reguliaraus susisiekimo su uostamiesčiu.
Dar 2008-ųjų rudenį pas Klaipėdos merą vykusiame pasitarime buvo duotas pažadas, jog reguliarus susisiekimas viešuoju transportu šioje vietoje atsiras iškart, kai tik bus sukurta tinkama infrastruktūra - išasflatuotas žvyrkelis, jungiantis Kalotėn vedančią Medelyno gatvę su Palangos plentu, bei įrengtos stotelės.
Asfaltas ir stotelės čia atsirado jau daugiau nei prieš mėnesį, tačiau gyventojų ir naują maršrutą sutinkančių aptarnauti vežėjų iniciatyva atsimušė į Klaipėdos savivaldybės barjerą.
"Sutarėme su 7-ąjį maršrutą aptarnaujančios įmonės atstovais, kurie neprašo jokių dotacijų, tik oficialaus leidimo, tačiau dėl visiškai neaiškių priežasčių toks leidimas neduodamas", - piktinosi sodų bendrijos "Pakrantė" pirmininkas Egidijus Vaišvila.
Neprašė dotacijų
7-ąjį maršrutą aptarnaujančios individualios įmonės savininkas Albinas Paulauskas patvirtino, jog sutiktų važiuoti nauja maršruto atkarpa.
"Patirties aptarnauti priemiesčiu jau turime. Anksčiau mūsų maršrutas prasidėdavo Varpų gatvėje ir tęsdavosi iki Tauralaukio, tačiau pareiškus norą gyvenvietei "Svajonių krantas", o vėliau ir Mazūriškėms, dabar važiuojame ir iki ten. Tada savivaldybė nedarė jokių problemų ir įteisino tokį maršrutą, o dabar kažkodėl elgiasi priešingai", - sakė A. Paulauskas.
Anot jo, įmonė sutiktų skirti porą mikroautobusų, kurie kursuotų kas pusvalandį ir atvažiuodami nuo miesto pusės nebesuktų į Tauralaukį, o važiuotų per Plytinės gyvenvietę, pasuktų į naujai asfaltuotą kelią, einantį pro sodus ir Purmalių gyvenvietę, išlįstų į Palangos plentą, užsuktų į Žaliąjį Slėnį, o iš čia - į Tauralaukį ir vėl į miestą.
"Tikrai manau, kad važiuojančių žmonių užtektų, nes, pavyzdžiui, prie sodų ar Žaliajame Slėnyje įsėdęs žmogus galėtų nuvažiuoti iki pat pietinės miesto dalies. Todėl neprašėme jokių dotacijų iš savivaldybės. Reikia tik įteisinti tokį maršrutą oficialiai, nes kitaip už važiavimą Palangos plentu vienam mikroautobusui per metus reikėtų mokėti po 600 litų, o tai smulkiai įmonei yra gana didelė našta. Tačiau savivaldybė nesutiko įteisinti tokio maršruto ir pasiūlė laukti naujos rajono ir Klaipėdos savivaldybių bendradarbiavimo sutarties", - pasakojo A. Paulauskas.
Siūlo pakentėti
Tiek Klaipėdos miesto savivaldybės Transporto poskyrio vedėjas Rimantas Mockus, tiek susisiekimo klausimus kuruojanti vicemerė Judita Simonavičiūtė tikina, kad 7-ojo maršruto atšakos įteisinimas neišspręstų problemos.
"Vežėjai visada iš pradžių tvirtina, jog veš be jokių kompensacijų, bet patirtis rodo visai ką kitą. Taip nutiko ir su maršrutu į Karklę - kurį laiką jį aptarnavęs vežėjas vėliau atsisakė tai daryti. Todėl ir siūlome palaukti uostamiesčio ir Klaipėdos rajono savivaldybių bendradarbiavimo įvairiose srityse, tarp kurių yra ir susisiekimas, sutarties. Juolab kad 7-ojo maršruto vežėjas savo kreipimęsi neminėjo jokių konkrečių įsipareigojimų.
Maršrutų reikia ne tik į šiuos priemiesčius, reikia ir į kitas Sendvario seniūnijos gyvenvietes. O toje sutartyje būtų numatyti kompensavimo mechanizmai, nes iš rajono apie 540 vaikų važiuoja į Klaipėdos mokyklas - jiems reikia užtikrinti normalų susisiekimą, kuriame galiotų lengvatos. O maršrutiniuose taksi jos negalioja. Būtų užtikrintas ir reguliarus autobusiukų važiavimas", - aiškino J. Simonavičiūtė.
Anot jos, pasirašius sutartį bus skelbiami konkursai naujiems maršrutams aptarnauti - juos jau modeliuoja VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas".
J. Simonavičiūtė patikino, kas bendradarbiavimo sutartį bus siekiama pasirašyti iki savivaldybių tarybų rinkimų, kad galimi pasikeitimai valdžioje nenutolintų šio bene pirmojo Lietuvoje susitarimo tarp kaimyninių savivaldybių. Tad naujųjų maršrutų esą galima tikėtis pavasariop.
"Klaipėdos keleivinio transporto" vadovas Gintaras Neniškis paaiškino, kad įstaiga pradėti rengti sąlygas ir skelbti konkursus naujiems maršrutams galės tik tada, kai bus pasirašytas susitarimas tarp savivaldybių.
"Kai turėsime aiškius reikalavimus ir sumas, kurias skirs viena ar kita savivaldybė, tada ir galėsime pradėti darbus. Visos procedūros iki sutarčių pasirašymo su vežėjais turėtų užtrukti apie tris mėnesius", - sakė G. Neniškis.
"Sutarties projekto dar nėra"
Vaclovas DAČKAUSKAS, Klaipėdos rajono meras
Kol kas buvo tik vienas pirminis pasitarimas, kuriame nutarta, jog tokios bendradarbiavimo sutarties reikia. Tačiau kol kas jokio jos projekto nėra. Ar pasirašysime ją iki savivaldos rinkimų garantuoti negalima, nes labai daug priklauso nuo Klaipėdos savivaldybės. Tačiau rinkimai rinkimais, bet bendradarbiavimas turi tęstis nuolat. Nors negalima atmesti ir galimybės, jog valdžios pasikeitimas gali tapti kliūtimi tokiai sutarčiai.
Kalbant apie susisiekimą tarp Klaipėdos ir jos priemiesčių, jei neatsiras norinčiųjų vežti keleivius be dotacijų, tai bus skelbimas konkursas, kad būtų išrinktas vežėjas, norintis mažiausios paramos. Bet kokiu atveju susisiekimo klausimai bus sprendžiami.
Rašyti komentarą