Sąžiningai Kelių eismo taisyklių besilaikantiems pėstiesiems (jei tokių šiais laikais dar liko) jau kitąmet Klaipėdoje gali iškilti nemažai galvosūkių - kaip patekti į kitą gatvės pusę? Uostamiesčio Kelių policija ir savivaldybė, reaguodama į Susisiekimo ministerijos saugaus eismo specialistų raštus, miesto gatvėse nusprendė panaikinti daugiau nei tuziną perėjų. Tiesa, kitos Vilniaus rekomendacijos, skirtos užtikrinti pėsčiųjų saugumą, įgyvendinamos nebus - tam tiesiog nėra pinigų.
"Autosalonas" jau rašė, jog rugsėjo pabaigoje Klaipėdoje išsilaipino Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir VĮ Transporto ir kelių tyrimo instituto specialistų desantas, surinktas paties susisiekimo ministro įsakymu.
Eismo ekspertai, lydimi Klaipėdos savivaldybės ir apskrities VPK Kelių policijos biuro darbuotojų, per dvi dienas apžiūrėjo kone visas pėsčiųjų perėjas mieste.
Šių apžiūrų rezultatu tapo specialus protokolas su rekomendacijomis, ką miesto valdžia privalėtų padaryti užtikrindama didesnį pėsčiųjų saugumą. Siūlymų labai daug - perėjas apšviesti kryptiniais žibintais, gatvėse įrengti iškiliąsias pėsčiųjų saugumo saleles, kai kur pastatyti naujus šviesoforus, šaligatviuose įrengti užtvarus, įrengti nuovažas dviratininkams, pakeisti perėjų ženklinimą arba apskritai naikinti pėsčiųjų perėjas.
Panašu, pastarasis pasiūlymas klaipėdiečiams patiko labiausiai - neseniai susitikę miesto savivaldybės bei Kelių policijos atstovai apsvarstė iš sostinės atsiųstą protokolą ir sudarė perėjų, kurios bus naikinamos, sąrašą.
Kitų darbų bent artimiausiu metu nenumatyta.
Kai bus pinigų...
"Kai kurių siūlymų įgyvendinti negalėtume teisiškai. Pavyzdžiui, komisija pasiūlė net keliose gatvėse, tarp skirtingos krypties eismo juostų, įrengti iškiliąsias pėsčiųjų saugumo saleles. O kaip jas įrengti, jei tada sumažės gatvės plotis ir neprasilenks, pavyzdžiui, autobusai? Priklausomai nuo gatvės kategorijos, eismo juostų pločiui teisės aktai irgi numato konkrečius parametrus, ir jų reikia laikytis", - "Autosalonui" sakė Kelių policijos biuro komisaras inspektorius Gintaras Kučinskas.
Vis dėlto pagrindinis motyvas, verčiantis minėtą protokolą įdėti į stalčių su lentele "Ateičiai", yra banalus - pinigai.
"Paskaičiavome, kad visiems pasiūlymams įgyvendinti turėtume išleisti ne mažiau milijono litų. Pavyzdžiui, vien 30 perėjų pagrindinėse miesto gatvėse bei pėsčiųjų gausiose vietose kryptiniam apšvietimui reikėtų maždaug 700 tūkstančių litų. Iš kur paimti tokias lėšas? Šį apšvietimo projektą traukiame į paraiškas, tačiau jos netenkinamos, nes miesto biudžete tam nėra pinigų. Nebus jų ir ateinančiais metais", - aiškina savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.
Kainuos ir naikinimas
O įgyvendinti dar vieną rekomendaciją - Baltijos prospekte (kuris yra A kategorijos gatvė, ir todėl jame įprastos vieno lygio perėjos yra negalimos) numatyti skirtingo lygio perėjas, t. y. įrengti požeminius tunelius arba pėsčiųjų viadukus - kainuotų ne vieną milijoną litų.
Tiesa, šios vietos žadama nepamiršti.
"Anksčiau ar vėliau visos trys Baltijos prospekto sankryžos bus rekonstruojamos, kartu keisis ir perėjos. Ten jos bus dviejų lygių, kaip ir yra reikalaujama. O iki to laiko prospekte nutarta nieko nekeisti, perėjų nenaikinsime", - žadėjo L. Dūda.
Beje, atseikėti nemažai litų reikės ir už perėjų panaikinimą.
"Už ačiū tokių darbų niekas nedarys, ypač jeigu norime juos atlikti kokybiškai. Štai bandėme Žvejybos uosto rajone naikinti vieną "zebrą", ne kas ten išėjo. Reikia ne tik nuskusti dažus, bet ir užasfaltuoti. Ištraukti tik kelio ženklo nepakanka.
Kiek tiksliai tam reikės, dabar pasakyti negaliu. Tie darbai bus daromi iš Kelių priežiūros programos, ir sąmatą skaičiuosime po Naujųjų", - teigė valdininkas.
Naikins ne visas
Iš viso ateinančiais metais Klaipėdoje bus panaikinta 15 perėjų šešiolikoje vietų, nors Susisiekimo ministerijos protokole tokių perėjų buvo kone 30.
"Nusprendėme visų reikalavimų neklausyti, juk reikia atsižvelgti ir į patogumą žmonėms. Naikinsime tas perėjas, kurios iš tiesų yra pavojingos arba kur jos net nereikalingos, kur dubliuojasi", - sakė G. Kučinskas.
Nuspręsta nenaikinti populiarios perėjos Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje, išliks ir perėjos Taikos prospekte ties sankryžomis su Naujakiemio ir Debreceno gatvėmis, taip pat ties Taikos pr. 19, 70 ir 133 namais.
Pėstiesiems ir toliau bus galima naudotis perėja Liepų gatvėje, ties vadinamuoju Mokyklos gatvės viaduku (čia ekspertai žmonėms, norintiems kirsti gatvę, siūlė naudotis viaduku, o tai yra labai nepatogu), tarp "gyvųjų" liks perėja ties Šilutės plento ir Paryžiaus Komunos gatvių sankryža, perėja ties Kretingos g. 56 namu.
Kurios perėjos bus naikinamos
1. Perėja ties Šilutės pl. 96 (degalinė "Orlen")
2. Perėja ties Šilutės pl. ir Svajonių g. sankryža (viena perėja iš ten esančių dviejų)
3. Perėja ties Mokyklos g. ir Verpėjų g. sankryža
4. Perėja ties Priestočio g. 1 namu.
5. Perėja ties išvažiavimu iš geležinkelio stoties
6. Perėja ties Priestočio g. ir Trilapio g. sankryža
7. Perėja ties Dariaus ir Girėno g. ir Šaulių g. sankryža (viena perėja iš ten esančių dviejų)
8. Perėja ties Tilžės g. 60 (viena iš dviejų perėjų, esančių ties įvažiavimu į Tilžės turgų)
9. Dvi perėjos Paryžiaus Komunos gatvėje (iš 4 čia esančių)
10. Perėja ties Liepų g. ir J. Karoso g. sankryža (viena perėja iš ten esančių dviejų)
11. Perėja ties Liepojos g. ir Panevėžio g. sankryža (viena perėja iš ten esančių dviejų)
12. Perėja prieš Liepojos g. ir Girininkijos g. sankryža
13. Perėjos Kretingos g. ir Šiltnamio g. sankryžos zonoje (viena perėja iš ten esančių dviejų)
14. Perėja ties Kretingos g. 19 namu (viena perėja iš ten esančių dviejų)
15. Perėja Kretingos g. ir Įgulos g. sankryžoje (viena perėja iš ten esančių dviejų)
Pėstieji - pažeidėjai
Vargu ar panaikinus perėjas žmonės nemėgins kirsti gatvės ten, kur buvo įpratę tą daryti daugybę metų. Tai, kad pėstieji važiuojamojoje dalyje nėra šventieji, įrodo ir paskutinioji statistika. Lapkričio 26-gruodžio 2 dienomis policijos pareigūnai Lietuvoje nustatė 660 pėsčiųjų padarytus Kelių eismo taisyklių pažeidimų. Tarp jų daugiausia buvo važiuojamosios kelio dalies perėjimo arba ėjimo ja ten, kur draudžiama, atvejų - 342, atšvaitų, kitų šviesą atspindinčių elementų nenaudojimas tamsiuoju paros metu - 180 atvejų, nepaklusimo eismo reguliavimo signalams, kelio ženklų, ženklinimo reikalavimų, eismo tvarkos automagistralėse nesilaikymas - 58 atvejai. Daugiausia pėsčiųjų pažeidimų nustatyta Vilniaus ir Klaipėdos apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų prižiūrimose teritorijose - atitinkamai 160 ir 131, Kauno ir Šiaulių - po 89.
Per šių metų vienuolika mėnesių eismo įvykiuose šalyje žuvo 92 pėstieji.
Klaipėdos savivaldybės bei Kelių policijos atstovai apsvarstė iš sostinės atsiųstą protokolą ir sudarė perėjų, kurios bus naikinamos, sąrašą. Tiesa, jis mažesnis nei pasiūlytasis sudarytasis vilniečių.
Rašyti komentarą