Po Velykų bus valomas Šventosios uostas

Po Velykų bus valomas Šventosios uostas

Iki birželio 1 d. Šventosios uoste turėtų būti atkurtas projektinis gylis ir uostas pradėti funkcionuoti. Šį kartą valymo darbus atliks konkursą laimėjusi Palangos bendrovė "Alvetos karjerai". Ji darbus ketina pradėti iškart po Velykų.

Birželio 6d. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė sutartį su UAB "Alvetos karjerai" dėl eksploatacinių valymo darbų Šventojoje. Sutarties galiojimo terminas - iki rugsėjo 15 d. Sutartis pasirašyta įkainių paketo principu, tai reiškia, kad bus sumokėta tiek, kiek grunto bus iškasta. Preliminari suma - apie 1,8 mln. Lt.

Pasak Uosto direkcijos direktorės Šventosios uostui Airidos Čėsnienės, "Alvetos karjerai" šiuo metu mobilizuoja tiek technikos, kiek reikės tam, kad galėtų atkurti projektinį gylį uoste po žiemos ir ketina dirbti net per Velykas. Jeigu iki sezono pradžios, iki birželio 1 d., darbai nebus atlikti, gresia bauda - 10 proc. nuo bendros darbų kainos.

Beje, šiemet grunto kasimo įkainiai didesni nei pernai: 1 kub. m grunto kasimas ir gramzdinimas paplūdimyje iki 1 km - 20,6 Lt, iškasimas ir sandėliavimas laikinoje saugojimo vietoje - 19 Lt, grunto išvežimas iki 30 km atstumu - 17 Lt. Pernai antrasis įkainis buvo 13 Lt.

Pasak A. Čėsnienės, pernai konkursą atlikti darbus Šventosios uoste laimėjusi BGS kompanija dempingavo kainas. Kitų potencialių rangovų pasiūlymai 2011-aisiais buvo ženkliai didesni, kainos skyrėsi keliais kartais. Anot Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, darbai Šventosios uoste buvo pirmas BGS laimėtas konkursas, vėliau ji laimėjo dar kelis konkursus Klaipėdos uoste. "Latviai norėjo įeiti į rinką ir tikrai neblogai pasirodė", - sakė V. Gentvilas.

Šiemet BGS vėl dalyvavo konkurso dėl eksploatacinių valymo darbų Šventojoje pirmame etape, tačiau pasiūlė per didelę kainą, tad konkurso nelaimėjo. Jos pasiūlyta kaina buvo ženkliai didesnė nei "Alvetos karjerų".

Pernai Šventosios uoste dirbusi BGS ir nebaigusi darbų buvo įsipareigojusi šiemet išvalyti 2600 kub. m grunto. Tačiau dėl tokio nedidelio kiekio grunto latviams neapsimoka mobilizuoti technikos. Jie sutiko, kad iš Uosto direkcijos sulaikytos sumos dėl nebaigtų darbų pinigai būtų sumokėti naujam konkursą laimėjusiam rangovui.

"Alvetos karjerai" vasaros sezono metu turės laikyti nuolatos mobilizuotą techniką. Tris mėnesius Uosto direkcija yra įsipareigojusi mokėti fiksuotą sumą - 150 tūkst. Lt per mėnesį - už eksploatacinių valymo darbų atlikimą siekiant nuolat palaikyti projektinius gylius, atlikti batimertinius matavimus, t. y. vykdyti projektinių gylių kontrolę. Rangovė privalo užtikrinti, kad įplaukos kanalas nebūtų užneštas.

Šiuo metu Šventosios uosto išorinėje akvatorijos dalyje atliekami batimetriniai matavimai. Projektuotojų manymu, čia turėtų būti apie 27 tūkst. kub. m kastino grunto. Manoma, kad išorinė akvatorija gerokai užnešta, joje ir bus atliekami pagrindiniai valymo darbai - kasamas švarus smėlis ir gramzdinamas jūroje.

Įsivaizduota, kad vidiniame uoste dėl iš Šventosios upės atneštų sąnašų ir kitų priežasčių kastino grunto galėtų būti apie 13 tūkst. kub. m. Tačiau atlikus batimetrinius matavimus paaiškėjo, kad prinešta tik apie 2 tūkst. kub. m sąnašinio grunto. Pasak A. Čėsnienės, gyliai čia yra beveik nepakitę. Pernai vidiniame uostelyje buvo iškasta apie 50 tūkst. kub. m.

Projektuotojai analizavo laikinų molų statybos kaštus. Vienas variantas būtų kainavęs apie 16 mln. Lt, kitas - 12 mln. Lt. Tad iki tol, kol bus pastatyti stacionarūs molai, t. y. dar 3-4 metus, Uosto direkcijos specialistų manymu, racionaliau yra valyti užnešimus nei statyti laikinus molus, juos vėliau ardyti ir statyti iš naujo. Net tuo atveju, kai bus pastatyti stacionarūs molai, Šventosios uostas vis tiek bus šiek tiek užnešamas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder