Penktadienį į susitikimą su Klaipėdos merijos ir savivaldybės administracijos atstovais atvyko Irina Rozova, Raimundas Paliukas, Eugenijus Gentvilas ir Eligijus Masiulis.
Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas pristatė platų klausimų spektrą, kurie, jo manymu, svarbūs klaipėdiečiams - nuo atliekų rūšiavimo ir kompensacijų už transporto lengvatas iki miesto ir uosto santykių bei naujo Muzikinio teatro pastato statybos vietos.
V. Grubliauskas rėmėsi prieš kelias savaites įkurto Didžiųjų Lietuvos miestų vadovų forumo rezoliucija. Joje buvo išvardintos problemos, aktualios visiems didiesiems šalies miestams. Tarp jų - ir moksleivių pavėžėjimo iki ugdymo įstaigų finansavimas.
"Jei moksleiviai gyvena aplinkiniuose rajonuose, kur jų tėvai moka mokesčius, kodėl už vaikų atvežimą turi mokėti ta savivaldybė, kurios teritorijoje yra mokykla? Gal būtų galima šiai funkcijai lėšas skirti iš valstybės biudžeto arba įpareigoti prisidėti ir rajonines savivaldybes. Nekiltų ginčų tarp savivaldybių ir nebūtų skriaudžiami mokiniai", - siūlė klaipėdiečiai.
Jie taip pat pageidavo, kad ir kompensacijos už transporto lengvatas būtų skiriamos iš valstybės, o ne iš miesto biudžeto.
"Šią funkciją prieš kelerius metus delegavo savivaldybėms, o finansavimo neskyrė", - toliau savo problemas vardijo klaipėdiečiai.
Dar viena problema - nepatenkinama situacija skiriant lėšas gatvių remontui. Klaipėdoje yra 400 km ilgio gatvių, kurių remontui lėšų skiriama ir per mažai, ir per vėlai. Buvęs susisiekimo ministras E. Masiulis sutiko su šia problema ir paaiškino, kad šiuo metu tik 55 proc. surenkamo akcizo mokesčio skiriama keliams remontuoti ir naujiems tiesti. Iš šios sumos savivaldybių gatvėms - tik 25 proc.
"Palyginus su geriausiais laikais, kai keliams buvo skiriama net 80-90 procentų surenkamo akcizo mokesčio, dabar tikrai ši suma per menka. Seimo nariai gali siūlyti palaipsniui didinti šią dalį iki 65 procentų", - pažadėjo E. Masiulis.
Taip pat klaipėdiečiai skundėsi dėl stringančios Baltijos prospekto sankryžų rekonstrukcijos.
"Keista, jog Vyriausybė pripažįsta, kad IX Europos tranzito koridoriaus B atšaka tęsiasi tik 600 metrų - nuo krantinės iki Minijos ir Baltijos prospekto sankryžos, o toliau jau eina miesto gatvė. Mūsų manymu, visas Baltijos prospektas yra šio koridoriaus tęsinys", - savo poziciją dėstė V. Grubliauskas.
"Gal Vyriausybę gąsdina sankryžoms rekonstruoti reikalinga suma - 330 milijonų litų? Jei sumažintumėte sąmatą, kažko atsisakytumėte, gal ir darbai prasidėtų?" - svarstė Seimo narys R. Paliukas.
Be šių keturių, susitikime dalyvavusių, Klaipėdos miesto ir rajono gyventojams Seime taip pat atstovauja Pranas Žeimys, Naglis Puteikis, Irena Šiaulienė, Agnė Bilotaitė ir Petras Gražulis.
Rašyti komentarą