Visai neseniai buvo užbaigtas tvarkyti kelio Klaipėda-Triušiai-Kretinga ruožas ir šalia išasfaltuotas dviračių takas. Aplinkinių gyvenvietė žmonės apsidžiaugė, kad jie dabar galės patogiai važinėtis dviračiais iki Klaipėdos.
Tačiau kai kuriuos dviratininkus piktina ties susikirtimu su gatve įrengti apsauginiai barjerai. Nors visi supranta, kad pagal saugaus eismo taisykles jie reikalingi tam, kad priverstų dviratininką prieš važiuojamąją dalį ne tik sumažinti greitį, bet ir nulipti nuo transporto priemonės, tačiau esą kai kuriems dviratininkams jie tampa visiškai neįveikiama kliūtimi.
Ypač daug nepatogumų dėl šių apsaugos barjerų teigia turintys žmonės, kurie mažus vaikus vežioja prie dviračių prikabinamose priekabose.
"Važiuojant su tokia priekaba ir norint įveikti šį barjerą reikalinga dar vieno suaugusio žmogaus pagalba - vienas turi laikyti dviratį, o kitas pakelti priekabą ir ją ištiesinti. Apvažiuoti šių barjerų negalima, nes iš abiejų pusių iškasti grioviai. Kol nuvažiuoji iki miesto, tenka įveikti keturis tokius barjerus - patikėkite, nebelieka jokio noro važinėtis dviračiu su vaikais", - pasakojo Linas Šimanskis.
Vyras sakė girdėjęs ne vieno dviratininko paburnojimą dėl šių naujai įrengtų atitvarų, todėl jis kreipėsi į bendrovę "Kelprojektas", kuri ir rengė dviračių taką.
"Man buvo atsakyta, kad tokios yra taisyklės ir kad viskas buvo atlikta pagal projektą. Esą jei vienam iš šimto dviratininkų kažkas nepatinka, jiems neįdomu", - pasakojo L. Šimanskis.
"Vakarų ekspresui" bendrovės "Kelprojektas" projekto dalies vadovė Anastasija Potapova taip pat lakoniškai paaiškino, kad techninis šio pėsčiųjų ir dviračių tako darbo projektas parengtas vadovaujantis privalomaisiais ir pagrindiniais normatyviniais statybos techniniais dokumentais.
"Saugaus eismo užtikrinimui projekte numatyti apsauginiai barjerai ir "labirintai" iš cinkuotų vamzdžių. Tarpai pėsčiųjų perėjimo vietoje tarp apsauginių barjerų parinkti vadovaujantis reglamentu "Automobilių kelių apsauginiai atitvarai". Tarpai pėsčiųjų perėjimo vietose "labirinte" parinkti, vadovaujantis statybos techniniu reglamentu "Miestų, miestelių ir kaimų susisiekimo sistemos". Eismo organizavimo priemonės suderintos su Lietuvos automobilių kelių direkcija, Klaipėdos apskrities VPK Kelių policija ir VĮ "Klaipėdos regiono keliai", - toks buvo oficialus paaiškinimas.
"Viską suprantame - taisyklės yra taisyklės, o kur žmogus? Jei aklai vadovautis taisyklėmis, tokie barjerai turėtų būti įrengti visose vietose, kur dviračių takai kertasi su gatvėmis, bet jei taip atsitiktų, dviračių eismo propagavimą galime užmiršti ilgam", - pastebėjo L. Šimanskis.
Rašyti komentarą