Krovinio apšvita gąsdina vairuotojus

Skaitytojų pageidavimu

"Vakarų eksprese" jau rašėme apie krovininių automobilių vairuotojų nuogąstavimas dėl galimo pavojaus jų sveikatai.

Į redakciją paskambinęs vairuotojas Petras sunerimęs, kad Klaipėdoje, muitinėje prie krovinių terminalo Perkėlos gatvėje, rentgeno aparatu tikrinant vežamus krovinius, papildomą sveikatai kenkiančią radioaktyvumo dozę gauna ir vairuotojai.


Iš konteinerių terminalo paimantis krovinius ir vežiojantis po Lietuvą vyriškis pasakoja, jog jau dukart per vieną mėnesį jam teko su kroviniu važiuoti pro rentgeno prietaisą.


"Visa mašina rentgeno spinduliais apšviečiama. Manau, apšvitinimo dozė kliūva ir vairuotojui. Muitininkai sako, jog rentgenas mobilus ir sveikatai nekenkia. Ar nerizikuojama žmonių sveikata?"- nerimavo skaitytojas.


Radiacinės saugos centro Klaipėdos skyriaus vedėjos Irmos Zakarauskienės teigimu, ir centras kartkartėmis sulaukia sunerimusių vairuotojų klausimų. Tačiau nuogąstavimai esą be pagrindo, o nerimą dažnai pasėja informacijos stoka.


Radiacinės saugos centro direktorius Albinas Mastauskas patvirtina, kad transporto priemonės ir gabenamų krovinių patikrinimo metu atliekamas peršvietimas jonizuojančiąja spinduliuote tikrinamiems objektams poveikio neturi - jie netampa radioaktyviais ir nekelia jokio pavojaus vairuotojų sveikatai. Kontrolės metu, transporto priemonei arba kontrolės sistemai judant nustatytu greičiu, patikra trunka ne ilgiau kaip 10 sekundžių, o krovinio apšvita patikrinimo metu neviršija 0,2 mSv (mikrosivertų).


"Tais atvejais, kai tikrinimo metu vairuotojas sėdi tikrinamos transporto priemonės kabinoje, mobilių kontrolės sistemų konstrukcija numato daugelį techninių apsaugos priemonių, leidžiančių iki minimumo sumažinti galimą jo apšvitą. Viena svarbiausių yra tikrinamos transporto priemonės padėties nustatymo sistema. Ji garantuoja, kad jonizuojančiosios spinduliuotės generatorius įsijungia tik pravažiavus transporto priemonės kabinai su vairuotoju", - teigiama direktoriaus pranešime.


Radiacinės saugos specialistų duomenimis, maksimali galima papildoma vairuotojo apšvita krovinio kontrolės metu neviršija 0,01 mSv, t.y. sudaro vieną tūkstantąją leidžiamos papildomos apšvitos dozės dalį. Mus supančios aplinkos gamtinės spinduliuotės dozės galia (natūralus gamtinis fonas) yra 0,1-0,2 mSv per valandą.


Europos Sąjungos ir daugumos kitų šalių teisės aktų reikalavimais žmonėms, kurių darbinė veikla nėra susijusi su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais, nustatyta leistina papildoma metinė 1 mSv apšvitos dozė. Ji gali būti sukaupta tik 1000 kartų per metus dalyvaujant krovinio patikrinime.


Genovaitė PRIVEDIENĖ

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder