Ar per pandemiją pasikeitė mūsų apsipirkimo įpročiai?
Ar per pandemiją pasikeitė mūsų apsipirkimo įpročiai?

Klausėme klaipėdiečių, kaip jie šiuo metu apsiperka: ar vis dar eina į parduotuves, ar mieliau tai daro internetu, ar nė karto nebuvo apgauti.

Nijolė POŽARSKIENĖ, teisininkė

Kaip tik dabar nešu grąžinti internetu nusipirktą prekę. Atsiuntė visai ne tą plaukų priežiūros priemonę, kurią užsisakiau. Žinoma, vargina tai, kad kartais reikia stovėti eilėje prie tų dėžučių, kartais atveža automobilis, atsiimi iš vairuotojo, bet stengiuosi dažnai nepirkti. Kai esi namuose, tai ir poreikis mažesnis, visko reikia mažiau: ir drabužių, ir batų.

Elektroninėje parduotuvėje užsisakau ir kosmetikos, ir kūno priežiūros priemonių, ir avalynės. Dažniausia perku iš tų parduotuvių, kurių paslaugomis naudojuosi jau ne pirmus metus. Šį kartą surizikavau - pasirinkau naują ir turiu grąžinti.

Per pirmą karantino bangą ir maistą užsisakydavau internetu. Bet, kaip sakoma, šuo ir kariamas pripranta. Dabar jį vėl perku parduotuvėje. Vis tiek ten pasirinkimas didesnis, smagiau pačiam nueiti, pasirinkti. "Barboros" galimybės vis dėlto ribotos. Stengiuosi į parduotuvę eiti vieną kartą per savaitę, nusipirkti daugiau, kad dažnai nereikėtų vaikščioti, ir jokių problemų.

Vaclavas STANKEVIČIUS, Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos direktorius

Labai nemėgstu parduotuvių ir nelabai moku apsipirkti. Profesorė tokiuose dalykuose ir iki pandemijos, ir jos metu yra mano žmona Rima. Ačiū Dievui, ji viskuo pasirūpina. Daug metų ėjau į jūrą, tad nereikėjo rūpintis pirkimais ir lankytis parduotuvėse. Kai pradėjau dirbti krante, Rima ir toliau puikiai atlieka tą pareigą. Pandemijos metu jos įpročiai pasikeitė. Ji puikiausiai valdo kompiuterį, maistą užsako per "Barborą. Parduotuvėse žmona lankosi minimaliai, viskas - nuotoliniu būdu.

Esu visiškai aprūpintas ir patenkintas. Tik bijau sustorėti, nes žmona labai rūpinasi.

Regina BAGUCKIENĖ, Paupių bendruomenės vadovė

Esu iš tų žmonių, kuriems prekes reikia akimis pamatyti. Kadangi parduotuvės nedirba ir mes patys negalime kur nors išeiti, mažiau išlaidaujame, tapome taupesni. Bet kuriuo atveju kiekvieno namuose ir drabužių spintos pilnos, ir batų turime. Mes labai sąžiningai laikėmės visų reikalavimų, tad kokio nors naujesnio drabužio nelabai ir reikėjo.

Valgyti ir per karantiną reikia. Maistą perku parduotuvėje. Nuvažiavusi apsipirkti, nuperku ir tėčiui. Tik maistą dabar perkame galbūt atsakingiau, apsirūpiname ilgesniam laikui. Važiavimas į parduotuvę dabar yra labiau planuotas, nei būdavo anksčiau. Internetu pirkti nebandžiau. Nesu jo mėgėja, nesvarbu, ko man reikėtų, - ar drabužių, ar maisto.

Andrius EIDUKEVIČIUS, verslininkas

Internetine prekyba šiuo metu naudojuosi daugiau nei anksčiau. Perku atsakingai, iš Kinijos - ne. Jeigu reikia maisto, einu ir į parduotuvę, ir į turgų. Ko negaunu vienur, perku kitur.

O jeigu drabužių, buitinės technikos prireikia, perku internetu. Nerizikuoju, jeigu netinka - grąžinu, grąžinimas dažniausiai būna nemokamas. Prekę man arba pakeičia, arba grąžina pinigus. Ir batus esu ne kartą nusipirkęs internetu. Dažniausiai, ko gero, 70 proc., tinka. Iki šiol dar nebuvo tokių nesusipratimų, kad kas nors dingtų ar neatneštų. Dėl to problemos nėra.

Akvilė EGLINSKAITĖ, kultūros vadybininkė

Kartais nebūna kitos alternatyvos, kaip tik internetu ką nors įsigyti, jeigu kalbame apie drabužius ar specifines prekes, kurių veikiančiose fizinėse parduotuvėse neįmanoma gauti. O per pandemiją, manau, internetinė prekyba tikrai suaktyvėjo. Man labiau patinka daiktą pirkti pačiupinėjus jo medžiagą, o ne tik pažiūrėjus į nuotrauką. Todėl nesu labai didelė internetinės prekybos gerbėja. Bet kai perku, tai renkuosi jau patikrintus prekinius ženklus arba įmones. Teko grąžinti vieną daiktą, nes nepasimatavus buvo sunku pataikyti.

Ar maisto užsakymas internetu suaktyvėjo, nežinau, nes jį ir iki pandemijos yra tekę tokiu būdu užsisakyti. Pavasarinio karantino metu mano apsipirkimas internetu buvo sumažėjęs, nes viskas labai strigo, prekybos centrai buvo nepasiruošę patenkinti to poreikio, tad ieškojome alternatyvos, kaip saugiai apsipirkti parduotuvėje, - bandėme eiti anksčiau iš ryto arba vėliau vakare, kai mažiau žmonių.

Romas GAILIUS, architektas

Internetine prekyba aš nesinaudojau nei prieš pandemiją, nei dabar. Nemėgstu. Esu primityvas, man reikia pažiūrėti, pačiupinėti. "Barboros" irgi nemėgstu. Man kažkoks kompleksas: atvažiuoja prie durų ir padeda kaip kokiam invalidui. Todėl einu pats. Ir dabar esu parduotuvėje. Einu ir į darbą. O karantino atradimas - ZOOM platforma: niekur nereikia lakstyti, deginti benzino, viską matai, kur nori dalyvauji, kur nenori - ne, protingų žmonių pasiklausai.

Redakcijos ir asmeninio albumo nuotr.

Sidebar placeholder