Ar reikia dvigubinti rinkliavas už automobilių statymą?

Ar reikia dvigubinti rinkliavas už automobilių statymą?

Šio mėnesio pradžioje Klaipėdos savivaldybės atstovai pristatė savo planus dėl galimybės didinti rinkliavą už automobilių statymą mokamose vietose. Jeigu siūlymui būtų pritarta Klaipėdos savivaldybės tarybos, rinkliava už automobilių statymą galėtų netgi dvigubėti.

Tačiau tai ne vieninteliai Klaipėdos savivaldybės ketinimai. Viliamasi, kad greitu metu bus galima ne tik padidinti rinkliavas, bet ir praplėsti rinkliavų zoną. Šiuo metu tai siūloma padaryti iki Sportininkų ir Kauno gatvių. Prognozuojama, kad per metus į biudžetą būtų galima surinkti maždaug milijonu daugiau. Viliamasi, kad tokios priemonės padėtų kovoti su tarša, o ir dalis gyventojų galbūt rinktųsi viešąjį transportą.

"Savaitės ekspresas" nusprendė pasidomėti miestiečių, ką jie galvoja apie tokius siūlymus ir vizijas. Kaip virtualioje erdvėje, taip ir šį kartą nuomonės išsiskyrė.

Mindaugas Džermeika, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos viršininkas

Šiuo klausimu pozicija būtų įvairi. Norint plėsti rinkliavos teritoriją galbūt reikėtų tam tikras teritorijas peržiūrėti. Nuo "Avitelos" iki Kauno gatvės - tik gyvenamieji namai. Praktiškai būtų ėjimas į daugiabučių namų kiemus. Dėl to norėtųsi didesnės diskusijos.

Noras sumažinti transporto priemonių skaičių senamiestyje ir suteikti galimybę gyventojui naudotis viešuoju transportu - sveikintina. Palaikome. Senamiestyje tam tikros gatvės yra per mažos transporto priemonių srautams, susidaro daug problemų.

Renaldas Kulikauskas, Klaipėdos senamiesčio seniūnaitis

Pats mokestis orientuotas į tai, kad piliečiai automobiliais nesigrūstų į centrą, o mėgautųsi kelionėmis atnaujintu viešuoju transportu, dviračiais, pėsčiomis. Darnaus judumo planuose numatyta, kad iki 2030-ųjų metų Klaipėdos senamiestyje visiškai neturėtų likti transporto priemonių.

Žingsniai - logiški. Bet svarbu, kad tie surenkami mokesčiai būtų panaudojami užtikrinti senamiesčio aplinkai - fasadams tvarkyti, priežiūrai. Dabar, švenčių metu, automobiliai statomi net ir neleistinose vietose.

Marija Kalendė, Melnragės seniūnaitė

Gyventojų Klaipėdoje mažėja. Rinkliavos privalo būti didinamos. Bet ar tai didina miesto patrauklumą? Klausimas. Uostamiestis didžiajai daliai gyventojų yra tarpinė stotelė. Daugelis gyvena užmiestyje. Kenčiame taršą atvykstančiųjų ir išvykstančiųjų sąskaita.

Pirmoji Melnragė kenčia dėl taršos, ypač šiltuoju sezonu. O pastatytos naujos stovėjimo aikštelės Girulių plente - pustuštės. Atvykstantys užstato visus įvažiavimus. Rinkliavos turėtų būti padidintos proto ribose. Dabar kenčia gyventojai. Viešasis transportas Klaipėdoje turėtų būti nemokamas, tada būtų didinama ekologija.

Lilija Petraitienė, buvusi Klaipėdos savivaldybės Tarybos narė

Pati senamiestyje turiu visuomeninį objektą. Esu nuomonės, kad didinti kainos negalima. Senamiestis jau ir taip pralaimi konkurencinę kovą "Akropoliui", kur viskas yra nemokamai. Gyventojai linkę pastatyti automobilį prie senamiesčio, kad galėtų ramiai pasivaikščioti.

Pabranginimas sukeltų nuosmukį, o susigrąžinti žmogų į senamiestį nebūtų paprasta. Senamiestis gaivinamas jau dešimtmečius. Pabranginimas tik suerzins žmogų. Galbūt galima pabranginti apmokestinimą prie jūros, kur didesni srautai, bet tik ne senamiestį.

O kad norėtume dažniau važiuoti viešuoju transportu, pradėkime nuo pradinukų. Vaikai įpras važiuoti, įpras ir tėvai. Kai padarėme autobusų stotelę senamiestyje, būtent ta vieta pagyvėjo. Vienu metu ten net sustojimo nebuvo. Žmonių įpročiams keisti reikia laiko. Taip greitai žmogaus į viešąjį transportą nepasodinsi.

Gintaras Vaičekauskas, Seimo narys

Manau, kad svarbiausia problema dėl automobilių stovėjimo branginimo yra tinkamos komunikacijos nebuvimas. Žmonės pagrįstai nori žinoti atsakymus į klausimus: dėl ko branginama ir kaip bus tie papildomi pinigai mieste panaudoti. Jei savivaldybė sugebės įtikinti dėl branginimo reikalingumo ir naudos miestui, gerai, jei ne - tęsis pagrįstas nepasitenkinimas.

Prieš keliant mokesčius reikia atsakyti į kelis klausimus. Ar senamiestis transportu perkrautas? Turbūt taip. Ar didesnis mokestis jį išvalys? Greičiausiai ne. Štai Vilniaus senamiestyje neseniai drastiškai pakėlė automobilių stovėjimo kainas. Žmonėms neapsimoka atvažiuoti į Gedimino prospektą, tarkim, papietauti, nes dienos pietūs tapo gerokai brangesni. Tačiau pirmas dvi savaites ten buvo tuščia, po to vėl neliko stovėjimo vietų. Tad akivaizdu - negalima siūlyti tik automobilių stovėjimo branginimo, būtinas priemonių planas. Kitu atveju laimi tik savivaldybė, žmonės - ne. Karantino metu apskritai automobilių statymas turėtų būti nemokamas

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder