Tarp Dakaro ralio dalyvių - ir klaipėdietis

Tarp Dakaro ralio dalyvių - ir klaipėdietis

Ar žinojote, kad tarp Dakaro ralio dalyvių yra ir Klaipėdos universitete mokslus baigęs, mūsų mieste verslą sukūręs ir čia giliai šaknis įleidęs klaipėdietis? Tai - Laisvydas Kancius. Jis tapo pirmuoju lietuviu Dakaro ralio istorijoje, besivaržančiu keturračių kategorijoje.

Saudo Arabijoje įžanginiame Dakaro ralio etape - prologe L. Kancius (11 km) finišo liniją kirto pirmasis, tačiau praleido vieną punktą ir dėl baudos taškų liko 15-as tarp 16 dalyvių. "Story racing" atstovas klaipėdietis nuo lyderio prancūzo Alexandre'o Giroud'o atsiliko 1 min. 38 sek.

"Dakaras - mano svajonė! Esu labai laimingas. Prologo ruožas - labai greitas, pasitaikė smulkių uolų, turėjau nedidelių bėdų su padangomis. Technika - vau, stengiausi spausti akceleratoriaus pedalą, kiek eina. Gana sudėtinga navigacija, gal per daug streso. Visur - keliukų milijonai, aplink krūmai", - po prologo ruožo žurnalistams kalbėjo L. Kancius.

Pirmajame etape L. Kancius 623 km trasą įveikė per 5 val. 17 min. 12 sek. ir pakilo į 13 vietą.

"Kiek paklydau, prakirtau ratą, tačiau svarbiausia, jog finišavau ir galiu tęsti kovą. Buvo tokie akmenys, kad gaila buvo keturračio. Pamečiau atsarginį akumuliatorių, kentėjo dugno apsaugos", - kalbėjo klaipėdietis.

Paskutinis pirmą etapą baigė kolumbietis Nicolas Robledo Serna. Jis, į finišą atriedėjęs per 23 val. 25 min. 31 sek., dar gavo 12 valandų baudos.

Antrajame etape L. Kancius dar pagerino savo pozicijas - 457 km įveikė per 6 val. 42 min. 17 sek. ir tikėtina, kad gali įsitvirtinti geriausiųjų dešimtuke.

Antrąją lenktynių dieną pasirodė pirmieji smėlynai - pirmoje trasos dalyje dalyvių laukė maždaug 30 kilometrų geltono smėlio kopų.

"Važiuoti tokio dydžio kopomis - kažkoks kosmosas. Vietomis net stojo širdis, trūko oro. Jausmą net sunku apsakyti žodžiais. Gyvenime nieko panašaus nesu patyręs. Reikia daryti bet ką - tik nestoti", - Dakare po antrojo greičio ruožo, kuro užpylimo zonoje, įspūdžiais dalijosi klaipėdietis.

SUDĖTINGA TRASA. Laisvydo Kanciaus laukia tikras psichologinių ir fizinių jėgų išbandymas - iš viso jis turės įveikti 7646 kilometrus Saudo Arabijos smėlynais, iš kurių greičio ruožai sudaro 4767 kilometrus.

Svajonė kankino ilgus metus

L. Kancius šiuo sportu aktyviai užsiima jau dešimt metų, o varžybų patirtis - septyneri metai.

"Iki Dakaro ralio dalyvavau vietinėse bekelių varžybose. Oficialiose lenktynėse pradėjau rungtyniauti prieš dvejus metus, kai pirmą kartą buvo surengtas Lietuvos čempionatas. Pirmasis tarptautinis krikštas - Lenkijoje "Breslau" lenktynėse. Tuomet nepasisekė - vos pradėjęs važiuoti patekau į avariją ir dėl patirtų traumų keliems mėnesiams teko stabdyti sportinę karjerą. Įvykis, trauma net sukėlė dvejonių, kaip toliau bus, kaip toliau elgtis. Laikui bėgant viskas susidėliojo į vietas. Ryžtas, noras dalyvauti varžybose tik augo. Dakaro idėja ramybės nedavė jau kokius penkerius metus. Tiesiog nebuvo galimybės išbandyti save, neturėjau kelialapio. Po surengto Lietuvos čempionato pradėjau įgyvendinti idėją", - "Igo2Dakar" žurnalistams kalbėjo L. Kancius.

Jis kelialapį į Dakarą iškovojo Andalūzijos ralyje.

L. Kancius Klaipėdos universitete yra baigęs statybų inžineriją ir yra Klaipėdoje veikiančios statybų paslaugas teikiančios bendrovės vadovas. Su žmona Ingrida augina du vaikus.

"Dakare distancijos bus nuo 300 iki 500 kilometrų, reikės sėdėti ant motociklo po 6-10 valandų. Ir smulkios navigacinės klaidelės neturės didelės reikšmės. Prarastos 5 ar 10 min. nebus esmė. Didelę reikšmę turės fizinis pasirengimas, psichologinis nusiteikimas, technikos tvirtumas, kaip bus išvengta nelaimingų atsitikimų, technikos sugadinimo", - prieš išvykstant į Dakarą kalbėjo L. Kancius.

Pasiruošimą pakoregavo pandemija

Lenktynininkas papasakojo apie savo techniką.

"Dakarui gaminome specialų keturratį. Procesas užtruko apie pusantrų metų. Man padėjo profesionali Čekijos komanda, kuri paprastą keturratį visiškai išardė ir iš esmės pagamino naują priemonę. Iš buvusios transporto priemonės beveik nieko neliko, nebent 60 proc. variklio ir tiek pat procentų rėmo. Visa kita - modifikuotos arba kitų pasaulio gamintojų detalės. Čekai turi penkių Dakarų, penkerių metų patirtį. Tai yra nemažai. Vertinu jų patirtį ir pasitikiu", - akcentavo klaipėdietis.

Anot jo, technika yra labai brangi.

"Ir negaliu sau leisti kiekvieną dieną su ja startuoti ar treniruotis. Keturratis buvo specialiai gamintas Dakaro raliui. Tiesiog turėjau keletą treniruočių, kad susipažinčiau su juo. Ir ant to keturračio kitą kartą jau sėdau Andalūzijos ralyje. Po šio ralio technika buvo nugabenta į Čekiją ir iš šios šalies ji iškeliavo į Marselio (Prancūzija) uostą, kad būtų nuplukdyta į Dakaro ralį. Pandemija sujaukė planus. Dar rengiausi dalyvauti Merzūgos, Maroko raliuose tam, kad galėčiau išbandyti techniką smėlyje, kopose. Andalūzijos ralyje biraus grunto buvo minimaliai", - pasakojo klaipėdietis.

"Jaudulio yra. Aplinkinių žmonių lūkesčiai sudaro papildomą psichologinį spaudimą", - apie pasirodymą Dakaro ralyje kalbėjo L. Kancius.

Lenktyniaus iki sausio vidurio

Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti net trijose valstybėse, visgi pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus ir antrus metus iš eilės jis vyksta tik Saudo Arabijoje.

Dakaro ralyje dalyviai iš viso turės įveikti 7646 kilometrus Saudo Arabijos smėlynais, iš kurių greičio ruožai sudaro 4767 kilometrus - tai yra 330 km mažiau nei praėjusiame, 2020-ųjų, Dakaro ralyje.

Dakaro ralio startas buvo duotas sausio 3 dieną ir tęsis iki sausio 15 dienos.

Antradienį dalyviai turės įveikti 403 km ruožą. Tai bus pirmas iš dviejų kilpinių greičio ruožų šiame Dakare. Trečią dieną organizatoriai dalyvius nukreips į kovą tikroje smėlio dėžėje - kopos čia nusidriekusios plačiai ir nedidelėmis grandinėmis. Specialusis greičio ruožas turės ir itin techniškų, ir itin greitų atkarpų. Tai pirmoji diena, kai greičiausieji lenktynininkai turės progą atitrūkti nuo varžovų.

"Vakarų ekspresas" seks Dakaro ralio rezultatus ir po kiekvieno etapo Jums, mieli skaitytojai, pateiksime klaipėdiečio L. Kanciaus ir kitų mūsų lenktynininkų - Benedikto Vanago, Vaidoto Žalos (sugedo variklis ir lenktynės baigtos), Ginto Petraus, Edvino Juškausko, Arūno Gelažniko įspūdžius ir rezultatus.

Iš viso Dakaro ralyje varžosi 560 vairuotojų ir šturmanų iš 49 pasaulio šalių su 328 transporto priemonėmis.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder