Netekome vieno iškiliausių Klaipėdos dailininkų bendruomenės nario.
Atsisveikinimas su velioniu – sausio 14 d., šeštadienį, nuo 10 iki 13 val., Šv. Kazimiero gedulo namuose (Kretingos g. 40). 10 val. bus aukojamos Šv. Mišios Šv. Kazimiero bažnyčios koplyčioje. Išlydėjimas į Joniškės kapines – 13 val.
A. Taurinskas gimė 1941 m. rugsėjo 15 d. Šiauliuose. 1948 m. su mama atvyko į Klaipėdą. Iki 1958 m. mokėsi buvusioje Vytauto Didžiojo gimnazijoje, sovietų laikais pervadintoje Klaipėdos 1-ąja pagrindine mokykla. Baigęs mokyklą, 1958–1961 m. studijavo Kauno St. Žuko taikomosios dailės technikume (dabar Kauno kolegijos Justino Vienožinskio menų fakultetas). 1961–1967 m. m. studijavo Lietuvos valstybiniame dailės institute (dab. Vilniaus dailės akademija) tapybą. Baigęs studijas, gavo paskyrimą į Elektrėnus. 1971 m. grįžo į Klaipėdą visam gyvenimui. Iki 1983 m. mokytojavo Klaipėdos vaikų dailės mokykloje (dab. Adomo Brako dailės mokykla), 1975–1978 m. darbavosi mokyklos direktoriaus pavaduotoju mokymo reikalams. Buvo mokinių mėgiamas ir mylimas, jautrus pedagogas, užkrečiantis savo meile tapybai ir mokėjimu paprastai kalbėti apie meną jauniems žmonėms.Vėliau dailininkas atsidėjo tik kūrybai.
Parodose A. Taurinskas pradėjo dalyvauti dar studijų Vilniuje metais, jau 1971 m. buvo priimtas į Lietuvos dailininkų sąjungą, turėjo meno kūrėjo statusą. Surengė ne vieną dešimtį personalinių parodų Klaipėdoje, Vilniuje ir kituose šalies miestuose. Dalyvavo visose bendrose klaipėdiečių dailininkų parodose Lietuvoje ir užsienyje (Vokietijoje, Latvijoje ir kitur). Ankstyvųjų, XX a. 7–9 dešimtmetį sukurtų tapytojo darbų yra įsigijęs Lietuvos dailės muziejus, jų gausu ne tik privačiose kolekcijose šalyje ir užsienyje, bet ir dažno vyresnės kartos klaipėdiečio namuose.
A. Taurinsko sugrįžimas į Klaipėdą ir jo kūrybos pagrindų formavimasis ne tik sutapo su skambiai įvardijamu uostamiesčio dailės aukso amžiumi – jauno tapytojo asmenybė ir aktyvi meninė veikla nemažai prisidėjo prie pramoninio miesto dailės gyvenimo kėlimo.
Klaipėdos senamiesčio gatvelės ir kiemai, Melnragės, Girulių pakrančių vaizdai, jachtos uosteliuose ir Drevernos žvejų dorės, smėlėti takai, vedantys link jūros, pušys vėjyje, įvairiausių profesijų žmonių, artimųjų ir kolegų menininkų portretai buvo svarbiausios A. Taurinsko tapybos temos. Atidus kūrėjo žvilgsnis į gamtą ir žmogų bei nuoširdus atvirumas teigė kūriniuose darną ir aiškumą. Virtuoziškai perteiktas erdvės pojūtis, šviesų žaismas, niuansuotos ar kontrastingos spalvos, vibruojančios faktūros kūrė emocionalius, bet nepagražintus tikrovės variantus. Tame dinamiškame saikingai krypstančių formų, sodrių spalvų ir ryškių potėpių sukūryje visada išlikdavo racionalusis pradas, konstruktyvi kompozicinė darna bei nuosekli ritminė struktūra. Dailininko kūryba skleidė asmeninės patirties, gilaus dailės suvokimo ir talento sąlygotą tapybos kultūrą – nenuostabu, kad A. Taurinskas dažnai vadintas XX a. lietuvių tapybos klasiku.
Dailininko dvasios neįveikė pastaraisiais metais jam tekę išbandymai. Ribojamas vis labiau paklusti nenorinčio fizinio kūno, A.Taurinskas neprarado poreikio ir įkvėpimo tapyti – priešingai, savo kūriniais demonstravo išskirtinį kūrybinių jėgų pakilimą. Ar žvelgiame į ankstyvuosius, prėjusiame amžiuje nutapytus paveikslus, ar į paskutiniųjų kelių metų darbus, regime tą patį stiprios ir nesenstančios dvasios kūrėją, gebantį naujai interpretuoti įprastus savos kūrybos motyvus, deklaruojantį koloristinę ir gyvenimą teigiančią tapybą.
2012 m. interviu televizijai dailininkas kalbėjo: „Motyvų aplink pilna, tik juos reikia pamatyti, o pamačius – parodyti. Aš nieko nedarau, tik paryškinu spalvą, kad ji veiktų žmones. Kai tai pavyksta ir man pačiam gerai. Kaip muzikoje svarbu pajusti muziką, taip reikia ir spalvą pajusti. Be spalvos nieko negali padaryti. Spalva ir šviesa labai svarbu tapyboje. Tapyba – čia mano gyvenimas, daugiau tai kas…“
Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus vardu reiškiame gilią užuojautą velionio šeimai, giminaičiams, kolegoms bei visiems pažinojusiems Algirdą Taurinską.
Rašyti komentarą