Aušra Bezborodova: "Keleiviai lipa į laivą lyg į autobusą..."

Aušra Bezborodova: "Keleiviai lipa į laivą lyg į autobusą..."

Ieškojau ko nors naujo. Kai pajunti monotoniją, - reikia keisti aplinką.

Kokių ypatingų reikalavimų sulaukėte norėdama čia įsidarbinti?

Aš nusiunčiau anketą, jie mane pasikvietė. Manau, atsižvelgė į tai, jog turiu nemažai patirties aptarnavimo srityje.

Laive tenka dirbti ilgą laiką be pertraukos?

Taip, mėnesį plaukiojame, o po to mėnesį ilsimės.

Ar nesunku suderinti asmeninį gyvenimą su tokiu darbo grafiku?

Turiu tokią galimybę. Mano dukra jau suaugusi, vyras palaiko - kodėl nedirbti? Jis žino, kad man tai patinka, čia - puikūs žmonės. Kiekvienas stengiamės vienas kitam padėti.

Vis dėlto sunku ištisą mėnesį išbūti be artimųjų?

Nelengva, tačiau tokia mūsų darbo specifika. Juk mes laive, vandeny. Čia kitoks darbas nei krante. Skiriasi kaip dangus ir žemė. Esi atsakingas už kelis šimtus žmonių. Pavyzdžiui, mes negalime, iškilus reikalui, išsikviesti policijos. Viską turime spręsti vietoje ir patys.

O būna, kad prireikia policijos?

Kol kas dar nebuvo. Čia, kelte, mes turime ir gydytoją, ir apsaugą. Viskuo apsirūpinę.

Apibūdinkite kelto administratorės darbą.

Kelto administratorė atsakinga už keleivius, kad jie jaustųsi komfortiškai, už laive esančią tvarką, galima sakyti, už visą laivą... Aišku, kapitonas - pats svarbiausias asmuo, po to - vyriausiasis padėjėjas. Su juo kartu sprendžiame iškilusias problemas.

Moteriai ne per sunkus toks darbas?

Žinoma, reikia būti stipriai. Yra mokymai, techniniai dalykai... Kai čia atėjau, maniau neištempsiu tokio spaudimo. Ne kiekviena moteris gali valtį nuleisti...

Jūs mokate valtį nuleisti?

Taip, tą privalu mokėti.

Kokie žmonės dažniausiai keliauja vandeniu?

Dažniausiai žmonės nebūna pasiruošę tokiai kelionei. Dauguma važiuoja kaip autobusu. Daugelis nepakelia to siūbavimo, tačiau mes turime gydytoją, stengiamės padėti.

O jūsų nekamuoja jūros liga?

Laimė, pykinimas ir panašūs dalykai manęs nekamuoja.

Kokiu reisu plaukiate?

Lietuva - Švedija. O šeštadienį išplaukiame į Baltijską.

Ką veikiate tą mėnesį, kai nedirbate?

Pirmąją savaitę atsipalaiduoju. Paskui pasineriu į šeimos rūpesčius. Bet esu iš tų žmonių, kurie negali pamiršti darbo reikalų. Planuoju, ką galiu padaryti kitą darbo mėnesį - ką pakeisti, ką naujo pasiūlyti, kad būtų geriau ir mums, ir keleiviams...

"Vyrai dirba stiuardais, moterys valdo lėktuvus..."

Image removed.
Andrius Ganusauskas: "Kai skrenda lietuviai, atrodo, kad jie ne bilietą, o visą lėktuvą nusipirko. Užsieniečiai - paprastesni"

"Jaučiuosi savo stichijoje", - sako Andrius Ganusauskas, dirbantis lėktuve striuardu. Pagal išsilavinimą - muzikantas, ketverius metus išdirbęs kruiziniame laive, Andrius prieš keletą mėnesių susidomėjo aviakompanijos rengiamais kursais...

Ką žinojote apie aviaciją iki ateidamas čia dirbti?

Nieko. Net neįsivaizdavau, kas tai yra. Maniau pabandysiu, daug nesitikėjau. Esu muzikantas. Baigiau Lietuvos muzikos ir teatro akademiją, obojaus specialybę. Tuo metu nebuvo darbo, išvykau kruizu... Paskui atsitiktinai sužinojau, kad viena aviakompanija rengia kursus.

Nutolote nuo muzikos. Negaila?

Gal... šiek tiek...

Ko reikia žmogui, norinčiam dirbti lėktuve?

Reikia laisvai kalbėti angliškai, turėti darbo su klientais patirties.

Vyras stiuardas jau nebėra naujiena?

Ne, Vilniuje tai tikrai daug vyrų, dirbančių šį darbą. Gal tik Palangos oro uoste esu vienintelis.

Kuo įdomus šis darbas?

Tai tarsi nuotykis. Nepalyginsi su sėdėjimu prie kompiuterio ar panašiai. Kasdien eini į darbą su virpuliu. Kažkur skrisi, kažkur atsidursi... ar Prancūzijoje, ar Vokietijoje... Tai nekasdieniška. Patinka tai, kad bendrauji su žmonėmis, esi už juos atsakingas. Čia tu esi kaip šeimininkas, laukiantis svečių...

Kokių "svečių" prisirenka?

Apie devyniasdešimt procentų - užsieniečiai. Na, kai skrenda lietuviai, ypač jaunimas, atrodo, kad jie ne bilietą nusipirko, o visą lėktuvą. Užsieniečiai paprastesni. Pastebėjau, kad kuo aukštesnes pareigas žmogus eina, tuo su juo paprasčiau bendrauti. Nors jis ir nusipirko biznio klasės bilietą, ypatingo dėmesio nereikalauja.

Ką veikia stiuardas be to, kad atneša kavos?

Pagrindinė mūsų funkcija - tai atsakomybė už keleivių saugumą. O kavytė, arbatytė yra antraeilis dalykas.

Ar teko išgyventi sudėtingą situaciją lėktuve, na, dėl kurios būtų kilusi keleivių panika?

Tfu tfu tfu. Nebuvo. Būna kas nors netikėta, bet ko nors nemalonaus - nepasitaikė.

Kaip į jus žiūri kolegės moterys?

Normaliai, natūraliai. Keista, kad žmonės vis dar stebisi, jog vyrukas dirba stiuardu. Kiek esu skraidęs, pastebėjau, kad avialinijose stiuardais dirba gal 50-60 procentų vyrų. O moterys pilotuoja lėktuvus. Čia man didesnis šokas - kaip moteris gali valdyti lėktuvą?

O kodėl ne?

Na, iš keleivių reakcijos matau, kad jie ir nesistebi.

Kokie žmonės gali dirbti lėktuve?

Hm... Na, tai labai atsakingos pareigos. Tam tikram laikui privalai labai susikaupti. Čia negali būti jokio aplaidumo.

Nebijote skristi?

Iš pradžių jaučiausi šiek tiek nejaukiai. Dabar apie tai jau negalvoju. Užsimirštu.

Tikriausiai buvote išmokytas, kaip elgtis ekstremaliomis sąlygomis?

Be abejo. Avarinis nusileidimas, pasirengimas nenumatytai situacijai ir panašiai.

Kur skristumėte atostogauti?

Kuo toliau.

Tai dar "nepersiskraidėte"?

Ne. Man kuo toliau, tuo labiau patinka. Jaučiuosi savo stichijoje.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder