Žinoma, pokyčiai čia stebimi ne dienų, o metų bėgyje, ir nors jie nėra dažni, tačiau dažniausiai priverčia rimtai susimąstyti. Minėtoje „Google“ svetainėje paieškos duomenų srauto apimtis galima palyginti, pavyzdžiui, su tam tikrų ekonomikos sektorių akcijų indekso kitimu.
Pavyzdžiui, duomenys rodo, kad paieškos užklausų srautas, susijęs su kompiuterijos temomis, nuo 2004 metų pradžios sumažėjo 52 procentais. Savaime suprantama – nežinodami, kaip „Google“ atrenka savo paieškos užklausas, mes negalime teigti, kad šie rezultatai yra vienareikšmiški ir neginčijami, tačiau tam tikro žmonių interesų pokyčio visgi esama.
Beje, susidomėjimas mažėja ne tik kompiuterijos sritimi. Panašūs rezultatai stebimi analizuojant paieškas, susijusias su verslu, pramone, paskolomis, finansais, investavimu, baldais ir pan. Internautų susidomėjimas augo tokiose srityse, kaip kreditinės kortelės, mobilieji įrenginiai, būsto paskolos ir nuoma. „Google“ teigia, kad jos paieškos indeksas gali atspindėti vartotojų elgseną ir jog indekso pokyčiai gali atspindėti realias ekonomines tendencijas. O jei pažvelgtume į savo kasdienybę, tikriausiai informaciją apie kreditus, paskolas ir mobiliąją elektroniką sutinkame kasdien...
Rašyti komentarą