Latvijos "Facebook" profilį žmonės vertina skirtingai

Latvijos "Facebook" profilį žmonės vertina skirtingai

Komunikacijos ir reklamos srities atstovai sausio 27 dieną atidarę Latvijos Facebook oficialų puslapio personažą vertino prieštaringai, tačiau teigiamai įvertino Latvijos instituto iniciatyvą populiarinti valstybę socialiniuose tinkluose.

„Idėja yra smagi, gerai nuteikianti, be to, techniškai įgyvendinama – tokios yra pagrindinės interneto komunikacijos sąlygos, kad Latvija būtų magnetas, o ne tuščias garsiakalbis“, puslapį vertino reklamos agentūros Mooz! generalinis direktorius Erikas Stendzeniekas.

Medžio malkos, pakurta krosnis ir termometras – iš interaktyvaus video daugiau nei 800 milijonų Facebook vartotojų galės susidaryti pirmąjį įspūdį apie Latviją. Vienu pelės paspaudimu į krosnį galima įmesti malką, akcijos pabaigoje bus nustatyta, kuris iš vartotojų gaus duonos kepalą tiesiai į savo namus bet kuriame pasaulio krašte. Tai patvirtino agentūra Leo Burnett Riga.

„Didelis ženklas sėkmei – panašius puslapius aplanko milijonai žmonių,“ kalbėjo Ė. Stendzeniekas. 2012 metais į Latvijos puslapį planuojama pritraukti iki 100 000 gerbėjų, o visos kampanijos metu, iki milijono pasekėjų, kurie puslapyje paspaus mygtuką „patinka“. Per savaitę atsirado beveik 10 000 vartotojų, kuriems patiko puslapis.

Skirtingai nei Lietuva ir Estija, kurių puslapiuose akcentuojamos vėliavų spalvos, Latvijos pavadinimas įrėmintas mėlynai geltoname fone, daugeliui sukėlė asociacijų su butelio etikete. Agentūros direktorius tokį pasirinkimą paaiškino remdamasis prisiderinimu prie Facebook darbo principų – čia užslėptas konkretus pažadas (jei tu mėgsti Latviją, Latvija mėgsta tave). Jis ragina nebūti stereotipiškais ir vertinti tai, kad logotipas yra išskirtinis. „Logotipas nėra prekės ženklas – jį galima bet kada pakeisti.“

Ė. Stendzeniekas nemano, kad konservatyvumo trūkumas yra smerktinas: „Latvija ir jos gyventojai yra įvairiapusiški, todėl reikia išnaudoti galimybes ekonomiškai, politiškai ir socialiai save reklamuoti skirtingais būdais – tiek su šūkiu, tiek su logotipu.“ Komunikacijos ekspertas pridūrė – netradiciniai sprendimai yra reikalingi, nes socialiniuose tinkluose dažniausiai lankosi jauni žmonės.

Puslapiui sukurti ir populiarinti nereikėjo valstybės biudžeto finansavimo. „Pasaulyje tai gerai žinoma praktika, pavyzdžiui, Lenkijoje prekės ženklas buvo iškaltas ant vieno zloto monetos. Mes kaip kūrėjai pelnom prestižą ir įgyvendinam ambicijas dėl Latvijos personažo sukūrimo.“

Svarbiausia, kad dėl galinčio konkuruoti personažo sukūrimo valstybei nereikėjo mokėti nė santimo. Be to, tai ekonomikai ir turizmui labai naudingas projektas.

Parengė Vaida Bareikaitė

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder