Muzikinių karūnų spindesys

Muzikinių karūnų spindesys

Veiksmo vieta: Klaipėdos Vydūno gimnazija.

Aptariamas objektas: muzikinė pasaka - koncertas "Muzikinės karūnos". Pirmojo koncerto proga antrokėliai, grojantys įvairiais instrumentais, viešėjo Burtų šalyje, kurioje užburtais vaikais, raganomis ir gerosiomis fėjomis tapo gimnazijos aštuntokai.

"Muzikinių karūnų" misija: nuoširdžiai muzikuojant ir pasitelkiant stebuklingą Muzikos galią, išgelbėti raganų užburtus neklaužadas, pikčiurnas vaikus ir priimti juos į draugišką muzikuojančių vaikų būrį.

Muzikinės pasakos-koncerto rezultatas: laimingi mažųjų gimnazistų - jaunųjų atlikėjų, papuoštų nuostabiomis aštuntokų dailininkų pagamintomis karūnomis (Klaipėdos Vydūno gimnazija - ilgoji gimnazija, kur gimnazistais turi teisę vadintis ir pirmokėliai!), jų vyresniųjų draugų aštuntokų, mokinių tėvelių ir mokytojų veidai po gražios pasakos su laiminga pabaiga ir galingu muzikiniu finalo kūriniu, kuriame skambėjo visas instrumentų orkestras - fortepijonas, skambančios lazdos, fleitos, elektrinės gitaros, būgnai, Orfo instrumentai.

Visa tai tapo įmanoma todėl, kad Klaipėdos Vydūno gimnazijoje gerbiamos tradicijos ("Muzikinės karūnos" nušviečia savo spindesiu tamsius žiemos vakarus bene dešimt metų iš eilės!), vykdoma humanistinės kultūros ugdymo per meninę veiklą programa, įgyvendinant savito ugdymo, savitos pedagoginės sistemos sampratą. Šioje programoje minima meninė veikla suprantama kaip auklėjimo priemonė, ja siekiama meninio ugdymo principų (grožio, gėrio, darnos, harmonijos ir kt.) maksimalios sklaidos ugdymo procese.

Meninio ugdymo vertybės ir privalumai bendradarbiaujant ir integruojant perkeliami į visą ugdymo procesą. Pamokos, renginiai, kai bendradarbiauja kelių dalykų mokytojai, tampa įdomesni, vertingesni, jų metu mokiniai skatinami dirbti kūrybiškais, aktyviais metodais, gauna visapusišką informaciją. Pagrindiniai mokyklos veiklos principai diegiami mokiniams sistemingai, siekiant veiklos perimamumo ir tęstinumo. Paprasčiau tariant, mokykloje visi jaučiamės kaip viena šeima, o "kairė žino, ką daro dešinė".

Liudininkų parodymai: "Mes stengėmės padaryti vaikams šventę, kad jiems būtų įdomu, linksma, įsimintina. Jie išgyveno naujų potyrių, kaip ir mes - tai buvo mums nauja patirtis" (aštuntokė Gabija).

"Buvo labai nuostabus renginys. Patiko ir patiems aktoriams, ir vaikams bei jų tėveliams - matėsi iš jų šypsenų ir nuostabos veiduose. Repeticijų metu buvo nemažai pykčių, nesutarimų, bet galiausiai viskas nuostabiai pavyko. Man asmeniškai patiko visų aktorių apranga ir fantastiškai sugrota paskutinė daina" (aštuntokė Kotryna).

"Kai mačiau daug mažų akučių, stebinčių mus, raganas, pasijaučiau, lyg iš tiesų būčiau ragana, kuri turi stebuklingų galių. Dauguma antrokų sugrojo tikrai šaunius kūrinius, matėsi, kaip jie jaudinasi, kiek darbo įdėjo, ruošdamiesi šiam renginiui. Abi aštuntokų klasės nors mažais darbeliais prisidėjo prie viso renginio sėkmės" (aštuntokė Lina).

"Buvo įdomu lyg vėl iš naujo pajusti tą jaudulį, kurį pajaučia grojantis antrokas. Gal renginio metu ir buvo šiek tiek nesklandumų, bet visi sugebėjo meistriškai išsisukti. Sukūrėme stebuklingą koncertą ir, tikiuos, įsimintiną" (aštuntokė Gabrielė).

"Toks malonus jausmas, kai matai vaikų šypseną, dideles akis ir pats prisimeni save, mažą nykštuką, žengiantį muzikos takais... Malonu perteikti mažiesiems savo pojūčius, išgyvenimus. Tai nepamirštama ir malonu" (aštuntokas Simas).

Ona MALINAUSKIENĖ, Vydūno gimnazijos muzikos mokytoja

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder