Mylimiausia mokytoja Roma Pociutė: „Man svarbiausia mokykloje yra šiluma"

Mylimiausia mokytoja Roma Pociutė: „Man svarbiausia mokykloje yra šiluma"

Šiltas žmogus. Toks pirmas įspūdis apie mokytoją Romą Pociutę, kurią Klaipėdos Vydūno gimnazijos moksleiviai dienraščio "Vakarų ekspresas" inicijuotame konkurse išrinko mylimiausia mokytoja. Interviu metu pirmasis įspūdis pasitvirtino 100 procentų. Žmogiška šiluma spinduliuojanti mokytoja. Štai kodėl ją myli mokiniai.

Įdomu, jog Mylimiausios mokytojos titulą "Vakarų ekspreso" inicijuotame konkurse R. Pociutė pelnė jau antrą kartą. Pirmą kartą mokiniai paskelbė mylintys šią mokytoją 2010-aisiais.

"Tada "Mylimiausio mokytojo" konkursui buvau nominuota auklėtinių iniciatyva ir tai buvo staigmena, nes mokiniai man to nepasakė.Šiemet auklėtinių neturiu, konkursui šįsyk nominavo Mokinių taryba. Jie paklausė ir mano sutikimo. O aš visada mokinių iniciatyvoms pritariu..." - pasakojo R. Pociutė.

Blogais pažymiais ir sankcijomis mokinius lengva įbauginti, rėkimu iššaukti neapykantą ir protestą. Kur kas sunkiau pelnyti pagarbą. Tam tikriausiai reikia dalykiškumo, griežtumo ir sykiu diplomatijos bei tolerancijos. Kaip pelnyti mokinių meilę ir atsidavimą?

Sunku atsakyti. Aš esu gana griežta mokytoja, nes fizika - dalykas rimtas, bet aš myliu vaikus, juos palaikau, gerbiu, suprantu, užjaučiu. Manau, kad vaikai yra tokie pat žmonės, kaip ir suaugusieji. Stengiuosi jiems suteikti žmogiškos šilumos ir džiaugiuosi, kad jie ją jaučia.

Literatūros ar kitų meno dalykų mokytojams paprasta apie žmogiškus jausmus kalbėti, tačiau kaip tai perteikti fizikos pamokoje?

Fizika yra pats svarbiausias mokslas, nes tai - mūsų gyvenimas. Fiziką galime atrasti ir arbatą kaisdami, ir susirgę temperatūrą matuodami ar bėgdami maratoną.

Pateikti palyginimai kaipmat įžemino fiziką iš formulių ir teorijų aukštumų. Vydūno gimnazija - meno pakraipos mokykla. Čia tikriausiai ypač svarbus kūrybiškumas pateikiant tiksliuosius mokslus?

Dirbant su vaikais, jaunimu neįmanoma būti nekūrybiškam. Manau, kad kiekvienas mokytojas yra kūrybiškas ir tai yra svarbiausia bet kurio dalyko mokytojo savybė.

Ir Donelaičio "Metus" galime cituoti per fizikos pamoką. Kiek fizikos reiškinių sudėta į vieną eilutę: "Jau saulelė atkopdama budino svietą ir žiemos triūsus visus pargriaudama juokės"? Viskas yra fizika. Beje, fizikai, man atrodo, yra artimiausi menininkams.

Sakote, kad fizika plati kaip gyvenimas. Kokios šio mokslo sritys jums yra įdomiausios?

Man smagiausios yra temos apie termodinamiką arba apie tai, kaip skaičiuojama šiluma ir elektra, kurią taip pat galime paversti šiluma. Šiluma ir šviesa yra labiausiai apčiuopiami dalykai, kuriuos galima įdomiai pateikti mokiniams. Pavyzdžiui, paskutinę pamoką prieš Kalėdas tradiciškai darome su mokiniais eksperimentinę. Jie bando apskaičiuoti mokyklos virdulių naudingumo koeficientą, išsiaiškinti, kuris virdulys yra geriausias, ir ką daryti su tais, kurie yra ne tokie efektyvūs? Išmesti prietaiso negalima. Mokiniai turi atrasti būdus, kaip jį sutaisyti, patobulinti.

Dar man labai patinka astronomija, į kurią taip pat galima pažvelgti labai kūrybiškai, tačiau ją sunkiau apčiuopti.

Jūsų meilė fizikai persiduoda ir mokiniams? Ar pasitaiko Vydūno gimnazijos abiturientų, kurie pasirinktų fiziko profesiją?

Yra. Nedaug mokinių pasirinko studijuoti fiziką kaip dalyką, tačiau šiais metais, pavyzdžiui, turiu 12 dvyliktokų vaikinų ir 1 merginą, kurie ketina studijuoti inžineriją. Manau, kad tai yra labai didelis skaičius mokykloje, kurioje tikslieji mokslai nėra patys svarbiausi.

Yra šios mokyklos abiturientų, kurie jau baigė fizikos studijas ir dirba dėstytojais, yra sėkmingų inžinierių.

Mokiniai pas mus verčiami labai anksti pasirinkti tiksliųjų arba humanitarinių mokslų pakraipą. O jeigu mokinys gabus ir tam, ir tam arba niekam?

Aš galvojau, kad būsiu puiki dainininkė, tačiau puikūs anglų, matematikos ir fizikos mokytojai pasuko mano pasirinkimą kita linkme ir tapau tiksliųjų dalykų mokytoja. Mokytojas gali ir yra atsakingas nepražiopsoti vaiko talento, kuris gali būti užslėptas.

O kad vaikai gali pasirinkti, ką mokytis - humanitarinius ar tiksliuosius mokslus, yra gerai. Vaikai jaučia, kur link krypsta jų širdis.

O jūs pati nesigailite, kad nerealizavote savo svajonės dainuoti.

Ne, nes, pasirodo, neturiu balso.

Negali būti. Kas jums tai pasakė? Juk mes kalbame...

Tada dar, kai svajojau, pradinių klasių mokytoja užsiminė, kad nelabai į taktą pataikau, bet ji nebuvo muzikos mokytoja... Dainuoju dabar tik tada, kai niekas negirdi. Gal ir mokytojos tai įtaka... Kita vertus, tikslieji mokslai buvo mano genuose, nes visi šeimoje su tiksliaisiais mokslais susiję. O vaikiški norai greitai keičiasi.

Vėliau jau norėjau tapti griežta, bet gera mokytoja. Turėjau pasirinkimą - tapti inžiniere ar mokytoja. Pasirinkau mokytojos kelią.

Ir jūsų pasirinkimo dirbti mokytoja jau niekas nepakeis?

Iš tikrųjų yra labai daug apmąstymų. Visko gali būti. Neaišku, kas bus ateityje.

Girdime kalbas, kad mokytojus demotyvuoja tęsti savo darbą įvestas etatinis darbo apmokėjimas. Kokia jūsų nuomonė apie šią naujovę?

Dar nežinau, koks bus mano atlyginimas šiais metais. Žinoma, pinigų visada reikia, bet, manau, ne pinigai yra svarbiausia mokykloje ir mokytojo darbe. Pinigai nėra svarbiausia priežastis, lemianti pokyčius. Žinoma, blogai, kad mokytojus taip skriaudžia, bet iškentėsime ir tai. Lietuviai - kantrūs.

O kas svarbiausia mokykloje?

Ryšys su vaikais. Ar aš gausiu didesnį, ar mažesnį atlyginimą, meilė nuo to nepadidės.

Jūsų svajonių mokykla. Kokia ji turėtų būti? Ką keistumėte?

Nekalbėsiu apie kompiuterizuotas klases ar kitas pagalbines priemones, reikalingas mokyklai. Ne jos lemia, kaip mes jaučiamės mokykloje.

Esu dirbusi Kretingos mokykloje, kurią pati baigiau. Dirbau mokyklose Jokūbave, Šventojoje, nuo 2001-ųjų dirbu Vydūno gimnazijoje.

Man svarbiausia mokykloje yra šiluma. Svarbu, kad būtų ta šiluma tarp mokytojų, tarp mokinių. Manau, kad Vydūno gimnazija yra ta mokykla, kurioje visi jaučiamės gerai. Ši mokykla yra mano šeima, mano širdis.

Mokytojai šioje mokykloje skleidžia šilumą. Vaikai prie jos pripranta ir patys elgiasi taip pat. Todėl mokykloje jaučiamas šilumos spinduliavimas, kurį jaučia ne tik mokyklos bendruomenė, bet ir Klaipėdos miestas.

Konkurso "Mylimiausias mokytojas" rezultatai

Už Klaipėdos Vydūno mokyklos fizikos mokytoją Romą Pociutę buvo atiduoti 3 149 balsai. Taip pat labai aktyviai buvo balsuojama už Prano Mašioto, Tauralaukio progimnazijoje ir Turizmo mokykloje dirbantį mokytoją Kazį Girskį. Jis surinko 2 700 balsų. Trečią vietą konkurse užėmė Klaipėdos Sendvario progimnazijos pradinių klasių mokytoja Ramunė Gulbinskienė. Už ją balsavo 1 925 esami ir buvę mokiniai. Daugiau kaip tūkstantį balsų pelnė ir Klaipėdos "Versmės" progimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Vaida Jokšienė, Vitės progimnazijos pradinių klasių mokytoja Jūratė Jakumienė.

Nuoširdžiai sveikiname visus konkursui nominuotus ir nenuominuotus mokytojus su artėjančia Tarptautine mokytojo diena. Brangūs mokytojai, būkite šviesa ir meilė mokinių kelyje, prie kurios sušilę jie kurtų gražesnį ir geresnį pasaulį.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder