Ką daryti? Kaip sudominti mokinius matematika? Kaip atrasti kelią į pažinimą ir susidomėjimą? Į šiuos ir daugelį kitų klausimų atsakymus padėjo atrasti matematikos mokytojos I. Jurčienė, I. Letukienė ir dailės mokytoja R. Mingilaitė.
Kasmet nagrinėdami skyrių “Simetrija”, aštuntokai vykdo integruotą matematikos ir dailės projektą „Simetrija ir dailė“. Tai tęstinis projektas, kuriame dalyvauja tik aštuntos klasės mokiniai
2011m. projekto tema buvo „Simetrija vitražuose“. Panaudoję įvairias technikas ( piešimo, karpymo, pjaustymo), mokiniai surengė darbų parodą ir jais papuošė mokyklos langus.
Šiais metais projekto tema „Simetrija karpiniuose“. Kyla klausimas: „Kodėl simetrija karpiniuose?“. Istorijos šaltinių teigimu, popieriaus karpinių menas gimė Rytų šalyse. Vėliau paplito po visą pasaulį. Lietuvoje popieriaus karpiniais pradėta užsiiminėti XVI amžiuje. Itin populiarūs namų interjero puošybai skirti karpiniai tapo XIX a. pabaigoje - XX a. pirmaisiais dešimtmečiais. Lietuviai karpiniais grąžindavo žibalinių lempų gaubtus, lentynas, paveikslų, veidrodžių rėmus, užuolaidėles langams, indaujoms. Karpiniai atspindėjo originalią liaudies kūrybą, vieno ar kito krašto etninę kultūrą. Pagrindinis lietuviškų karpinių motyvas yra medis. Pasaulis yra vaizduojamas medžiu, kuris jungia 3 dalis: požemį (šaknis), žemę (kamieną) ir dangų (šakas). Todėl aptarę su mokiniais projekto temą, nusprendėme išbandyti simetriją karpiniuose. Simetriškas karpinys buvo atliekamas ant sulenkto popieriaus.
Pradžia buvo sunkiausia : reikėjo išsirinkti temą, apgalvoti piešinį, pasidaryti eskizą. Po to sekė balto popieriaus lapas. Mokiniai piešė norimus vaizdus, brėžė simetrijos ašį ir simetriškai dėliojo taškus. Baigus piešinius, prasidėjo pjaustymo darbai. Iš pradžių buvo sunkoka: pjaustymo peilis neklausė, rankos virpėjo, bijodamos sugadinti darbą, trūko įgūdžių. Bet visos šios nesėkmės greitai dingo. Mokinių veidai pralinksmėjo, akys ėmė švytėti. Darbai buvo baigti. Liko tik surasti mokykloje tinkamą vietą jiems išeksponuoti ir pristatyti. Pristatydami savo darbą, mokiniai apibūdino jo pavadinimą, nusakė darbo eigą, sėkmes ir nesėkmes, grojo ir dainavo dainas, atitinkančias pasirinktą darbo temą. Pristatymas buvo įspūdingas. Šiais darbais džiaugėsi ne tik patys aštuntokai, bet ir visa mokykla . dalyvaudami šiame projekte mokiniai kūrybiškai taikė matematines žinias, įgijo popieriaus pjaustymo patirties, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių.
Rašyti komentarą