Arvydas Stonys stebuklus kuria rankomis ir įtaiga

"Visiškai nauji fokusai šiais laikais atsiranda itin retai. Užsienyje gyvenantys ir gerai uždirbantys iliuzionistai fokusų kūrimui turi laiko, jie gali sėdėti ir kurti ką nors nauja, - pasakojo Arvydas. - Lietuvoje triukų meistrų atlyginimai toli gražu ne tokie kaip užsienyje, todėl magai nevengia prisiminti ir gerai žinomo posakio, kad nauja - tai tik užmiršta sena. Paimi fokusą, jį savaip interpretuoji, savaip pateiki publikai. Du skirtingi iliuzionistai tą patį triuką rodo visiškai kitaip".
Dar vienas būdas scenos repertuarą papildyti nauju triuku - jį... nusipirkti. Šalyse, kur yra iliuzionistų klubai (o tai yra beveik kiekvienoje Europos šalyje), kasmet rengiami festivaliai ir konkursai, kurių metu veikia fokusų turgūs. Anot A. Stonio, ten galima įsigyti jau paruoštą triuką su visu jo aprašymu. Žinoma, prieš parodant fokusą žiūrovams, reikia dar gerokai parepetuoti.
Pirmąjį fokusą - "pradanginti" rankoje laikomą kamuoliuką - Arvydas repetavo keletą mėnesių. Dabar iliuzionistas vieną nesudėtingą (ne su žmonėmis) triuką repetuoja maždaug savaitę arba dvi. "Po to prasideda darbas scenoje, rodai tą triuką ir dar maždaug pusę metų tobulini ir randi, ką gali padaryti įdomiau ir gražiau. Kartais būna, kad ir žiūrovas kažką pradeda įtarti ar pastebėti. Tuomet vėl galvoji, kaip padaryti, kad to nesimatytų. Dienų dienas reikia stovėti prieš veidrodį, maivytis ir rodyti tą patį per patį, kol randi optimaliausią variantą".

Ir magams nesiseka

Tačiau net ir po ilgų treniruočių būna, kad fokusas scenoje nepavyksta. "Paprastai jei fokusas nepavyksta, kiekvienas fokusininkas stengiasi vaidinti lyg taip ir turėjo būti" , - sakė pašnekovas.
Tokių smulkių nesėkmių, kurias galima paslėpti, Arvydui pasitaiko dažnai, o didelės nesėkmės nutinka itin retai - vieną kartą per kelerius metus.
Paskutinioji tokia nesėkmė, kurios paslėpti buvo tiesiog neįmanoma, įvyko visai neseniai Šventojoje. "Fokusas buvo toks: yra dvi virvės, trys žiedai, aš užneriu vieną žiedą, surišu mazgą, neriu antrą žiedą, vėl mazgą, po to pasiskolinu švarką iš žmogaus, užneriu ant virvių, surišu dar vieną mazgą. Ir galų gale aš tuos žiedus ištraukiu po vieną iš po švarko, švarką nuimu, o virvės lieka sveikos. Pasikviečiau du žmones iš publikos ir atėjo gerokai įkaušusi padėjėja. Ir ji besvirduliuodama timptelėjo tas virves taip, kad ten užsimezgė mazgas. Tą mazgą aš šiaip ne taip sugebėjau atrišti tik grįžęs į užkulisius dantimis. Scenoje jo atrišti buvo neįmanoma".
Negana to, šis fokusas tądien buvo paskutinis programos numeris, todėl iliuzionistas nebegalėjo užglaistyti žmonių reakcijos. O kokia ji buvo? "Jie švilpė. Tai natūralu", - guodėsi magas.

Fokusų paslaptys

Žiūrovai dažnai įtaria, kad fokusų paslaptis slypi ne tik iliuzionisto rankų miklume, bet ir daiktuose, kurie naudojami triukų metu. Neretai magai paprašo žmonių paliesti virvę, skarelę ar peilį, kuriems vėliau nutinka kas nors nepaprasta.
"Aš labai mėgstu kviestis pas save žiūrovus ir parodyti tuos daiktus, su kuriais aš darau fokusus. Žiūrovai dažniausiai klysta manydami, kad tie daiktai pilni paslapčių. Taip, kai kurie iš jų turi savo paslaptis, bet tokių yra nedaug. Dažniausiai paslaptis slypi iliuzionisto rankose ", - atskleidžia Arvydas.
Labai didelę reikšmę tokiame darbe turi psichologija. A. Stonio dažnai klausia, ar jis naudoja hipnozę. Tačiau klausiantieji, anot triukų meistro, neskiria hipnozės ir įtaigos. Būtent įtaigą naudoja iliuzionistai tam, kad žmogus elgtųsi ir darytų tą, ką reikia - kad pavyktų fokusas.
Nuo to, kaip bus parodytas triukas, priklausys žiūrovo savijauta ir nuotaika. Arvydas pasakojo, kad yra tokių artistų, kurie savo pasirodymuose naudoja netgi neva "tikrą" kraują ar kaukoles. O pašnekovo pasirinktas stilius - elegantiškas, mandagus, bendraujantis, juokaujantis scenoje žmogus. Taip pateikiant fokusus, anot A. Stonio, žmonėms nekyla pasibjaurėjimo ar neigiamų emocijų
Vienintelio mėgstamiausio ar nemėgstamiausio triuko A. Stonys negalėtų išskirti, tačiau yra tam tikrų fokusų grupių, kurios magui patinka arba ne.
"Man labai patinka fokusai su ugnimi, kur kas nors dega, sprogsta. Nemėgstamiausi triukai yra su kortomis. Taip, aš keletą jų žinau, dažnai ir kortas su savimi nešiojuosi. Nes tai yra lengviausia - išsitraukti kortų kaladę ir parodyti su ja keletą fokusų. Kita vertus, yra dalis fokusų, kuriuos iliuzionistas pateikia kaip ekstremalią situaciją, kaip pavojingą triuką, kur galima susižeisti. Bet dažniausiai tokiuose fokusuose viskas yra apgalvota. Žmonių akyse yra sukuriama iliuzija, kad tai yra labai pavojinga. O dažniausiai tokiuose triukuose yra tris kartus apsidraudžiama".
Vis dėlto, mago teigimu, yra nutikę ir nelaimingų atsitikimų, kuriuose fokusininkai net žūdavo, bet, anot A. Stonio, taip nutinka dėl iliuzionisto neapgalvojimo.

Iliuzija Lietuvoje

Lietuvos magas žavisi tokiais fokusininkais kaip Deividas Koperfyldas ar Las Vege dirbančiais Zigfridu ir Rojumi, kurie sugeba sukurti nuostabų šou.
"Iliuzijos programa nėra vien tik triukų demonstravimas. Lietuvoje irgi būtų galima sukurti nuostabią didžiulę šou programą, bet kas iš to? Kas mokės tokius pinigus, kad ji atsipirktų?"
Pasak Arvydo iliuzijos menas Lietuvoje yra labai populiarus. Nors čia yra tik keletas fokusininkų ir, kaip sako A. Stonys, jie puikiai pasidalina tą Lietuvėlę.
Mūsų šalyje yra ir iliuzionistų klubas, tačiau Arvydas iš jo išėjo. "Nesijaučiau naudingas klubui ir nejaučiau, kad klubas galėtų kažkuo padėti man", - aiškino priežastis A. Stonys.
Pasiteiravus, ar žmogus, pats kuriantis stebuklus, tiki kitų stebuklais, pavyzdžiui, kad Jėzus Kristus vaikščiojo vandeniu arba prikeldavo iš numirusiųjų, Arvydas atsakė: "Tai yra religija. Aš esu tikintis žmogus ir aš tuo tikiu. O kalbant apie minėtus stebuklus, aš jais netikiu, o žinau, kad tai egzistuoja".
Šiuolaikinis burtininkas prisiminė, kaip prieš dešimt metų Saratove vykusiame didžiuliame fokusininkų suvažiavime teko matyti, kaip žmogus be jokio atramos taško pakilo į orą maždaug per sprindį. Tai vyko ne scenoje, kur būtų galima kažką suklastoti, o fojė, ir tas žmogus buvo apsuptas geriausių Rusijos iliuzionistų.
"Visi žiūrėjo, visi graibstė rankomis orą, galvojo, ar tas žmogus nekaba ant kažko. Jokiu būdu ne. Taigi mačiau savo akimis, kad žmogus gali pakilti į orą be jokio atramos taško".

"Vėjų" pilni laiškai

Paauglės merginos dažnai susižavi bet kuo, ką pamato scenoje - muzikantais, dainininkais ir aktoriais. Ar iliuzionistais taip pat? Pasirodo, kad taip.
A. Stonio karjeroje pasitaikė visko, ypač pačioje darbo pradžioje jį pasiekdavo daugybė raštelių. O vėliau, kaip spėja pats iliuzionistas, žmonės pamatė, kad jis į tai nereaguoja ir tokio dėmesio banga nuslūgo. Į didžiąją dalį laiškų Arvydas neatsakė, nes tai daugiausiai buvo paauglių prirašyti "vėjai".
Dėl pasirinkto kelio Arvydas niekada nesigailėjo. O jei staiga kas nors nutiktų rankoms, jis greičiausiai pradėtų... dainuoti.
"Iliuzijos menas yra tas darbas, kuriame aš galiu visiškai save realizuoti. Aš ten nepavargtu, man tai nenusibosta. Yra nuostabu išeiti į sceną, suplėšyti save į gabalėlius, atsiduoti žmonėms, ir jie lieka laimingi. Bent jau tą akimirką".

Vasarą poilsiavo

Fokusininkams vasara, pasirodo, nėra pats intensyviausias darbo metas.
"Ruduo, žiema, pavasaris - tai yra tas laikas, kada darbo yra daugiau. Daugiau užsakymų, daugiau uždarų vakarų", - aiškino A. Stonys.
Tačiau ir praėjusia vasara iliuzionistas nesiskundžia: "Šiemet aš sau leidau paatostogauti, penkiolikai dienų su žmona išvažiavome prie jūros ir per tas visas penkiolika dienų dirbau tik du vakarus. Ir tikrai buvo fantastiškas jausmas, kai drybsai pajūryje, keliesi kada nori, barzdą skutiesi kada nori, žodžiu, darai ką nori".
Rudenį arba žiemą magas planuoja žiūrovams pateikti naują programą ir netgi šiek pakeisti savo stilių.
"Žinoma, po penkiolikos metų tai padaryti nebus labai lengva, bet viskas yra įmanoma ir aš tikrai stengsiuos pateikti ką nors nauja", - žadėjo A. Stonys.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder