Sean Penn: "Norėčiau gyventi miške"

Sean Penn: "Norėčiau gyventi miške"

Vienintelis aktorius, kurį apdovanojo visi pagrindiniai pasaulio festivaliai: San Sebastijano, Berlyno, Kanų ir dukart Venecijos. Dukart pelnęs "Oskarą" - už vaidmenį Clint Eastwood filme "Mistinė upė" Gus van Sant filme "Milkas". Garsus ne tik kaip vienas geriausių šiuolaikinių aktorių - jis dar vadinamas "Amerikos sąžine", paskutiniuoju Holivudo "maištautoju be priežasties".

Vien ko vertas jo išvykimas į Iraką per bombardavimą... O ką jau kalbėti apie humanitarinės bei politinės veiklos mastą... Sunku ir patikėti, kaip Sean Penn spėja tiek filmuotis (vien šių metų Kanų festivalyje pasirodė du jo vaidmenys - Paolo Sorrentino filme "Tai turėtų būti čia" ("This Must Be The Place") ir Terrence Malick juostoje "Gyvenimo medis ("The tree of life"), kuris ir pelnė "Auksinę palmės šakelę") ir gyventi tokį audringą asmeninį gyvenimą: peržengęs pusės amžiaus ribą, jis išsiskyrė su antrąją žmona aktore Robin Wright Penn (su pirmąja, Madonna, išsiskyrė 1989 m.) ir susidėjo su jauna aktore Scarlett Johansson.

MADONNA ištekėjo už Sean Penn 1985metų rugpjūčio 16 d. - tądien jai sukako 27-eri. Sean savo 25-ąjį gimtadienį minėjo kitą dieną.

Į klausimus apie asmeninius reikalus Penn neatsako: "Jeigu jūs matėte filmą "Pasiklydę vertime" ("Lost in Translation") su Scarlett, tai galbūt prisimenate ten nuskambėjusią frazę: "Paslaptis turi likti paslaptis." Netgi jei tai jau niekam ne paslaptis.

Filme "Tai turėtų būti čia" vaidinate nusenusį rokerį, kurio "gotiškas" grimas ir elgesys primena Ozzy Osbourne. Kaip susikuriate savo personažus?

Aš nenusižiūrėjau bruožų nuo Ozzy. Man net į galvą nebūtų šovę. Režisierius turėjo gana tikslų to personažo paveikslą. Jis parodė man nuotraukų, taip pat ir Robert Smith iš grupės "The Cure". Kad susiorientuočiau, ne daugiau.

Jeigu kalbėsime apie tai, iš ko kuriu personažą, tai drąsiai galiu teigti: iš visko! Kad vaidmuo pavyktų, tenka imtis įvairiausių priemonių. Aš kolekcionuoju šiuos būdus, mokausi iš kitų aktorių, ir, atrodo, laikui bėgant tapau geresnis... Šiaip ar taip, aš to tikiuosi, - Penn pabeldžia į stalą. - Bet vienas filmas nepanašus į kitą, todėl kartais grįžtu prie įprasto "įrankių rinkinio", o kartais tenka išrasti ką nors naujo.

Vaidinant tokį personažą nebaisu nuslysti į parodiją?

Ne, bet ne todėl, kad bijau nesėkmės. Tai kiekvienam gali nutikti. Aš visiškai pasiklioviau vaidmeniu ir režisieriumi. Visiška savikontrolė ir siekis viską analizuoti - tai aktoriaus vaidybos pabaiga. Jeigu kam nors atrodo, kad aš perspaudžiau, - ką gi, tai jo teisė.

Ar pastebėjau pats, kad tai ekstremalu? Taip! Bet ne aš nustačiau laivo kursą. Svarbu, kad istorija, papasakota filme, iš esmės įtikino; visa kita ne taip svarbu.Kiekvienas gali vertinti mano darbą kaip jam norisi. Kiekvienas turi savo teisybės jausmą.

Po "Plonytės raudonos linijos" jūs jau antrąkart dirbote su režisieriumi Terrence Malick, kurio "Gyvenimo medis" laimėjo Kanų festivalyje...

Malick man padarė didžiulę įtaką. Žmonės dažnai įsimyli filmą - taip, kad galėtų dalyvauti filmuojant kitą filmą nepaisant to, kaip tai sudėtinga. Aš filmavausi "Gyvenimo medyje" prieš trejus ar ketverius metus, ir visą tą laiką Terry tęsė darbą su filmu!

Jeigu jau dalyvauji Terrence Malick "svajonių fabrike", tai sutik su sąlygomis, kuriomis jis dirba: jis filmuoja taip, kaip niekas kitas nenufilmuos. Jo kino juostos kalba apie žmogaus vietą gyvenime ir žemėje, o jų išraiškos priemones galima tikrai vadinti fantastiškomis. Aikštelėje jis nepastebi nieko, kas ne jo kameros zonoje, - taip būna susikaupęs.

Filmuojant "Milką" Sean Penn pasiuntė savo pirmajai žmonai Madonnai žinutę: "Šiandien man pirmą kartą teko bučiuoti vyrą. Kažkodėl prisiminiau tave."

Kaip ir kiti talentingi režisieriai, Terry visiškai nepriklausomas, kai į ekraną perkelia savo vizijas, o tai jau didžiulė vertybė, kuri daro daug įtakos ir kitiems režisieriams.

Jūs ir pats kuriate filmus. Kai filmavote paskutinį - "Atgal į gamtą" ("Into the Wild") apie Aliaskoje pražuvusį jaunuolį, sakėte, jog ir pats norėtumėte viską mesti ir išeiti į mišką. Šis noras nedingo?

O argi jūs to nenorite? Manau, kad veržimasis į laisvę būdingas visiems. Jo gali nepastebėti, jeigu tik jauti, jog esi kažkam reikalingas.

Dar ką nors filmuosite?

Turiu porą idėjų, bet neturiu įpročio kalbėti apie savo planus.


Kaip įsigudrinate suderinti kinematografinę ir humanitarinę veiklą?

Kai filmuojuosi, visas panyru į darbą. Laimei, mano fondui Haityje dabar vadovauja labai atsakingi žmonės, kuriais aš visiškai pasitikiu. Ir vis dėlto per pertraukas tarp filmavimų savo vagonėlyje vis tikrinu, ar nenutiko ten kokių nors nelaimių. Ir skaičiuoju dienas, kai vėl galėsiu vykti tenai. Beje, Haityje dabar prasidėjo pokyčiai - jį pasiekia parama, keičiasi valdžia ir žmonės nusiteikę gana optimistiškai.

Savo pirmą "Oskarą" gavote už darbą Clint Eastwood filme. Kaip sekėsi dirbti su legenda?

Aš priklausau tam aktorių tipui, kurie mėgsta analizuoti ir reikalauja daug dublių. Toks jau esu. Bet Clint visiškai kitoks. Juk jis iš esmės - džiazo vaikas, todėl man dirbant su juo teko užsmaugti savo dainą. Džiaze vertinama improvizacija, ir vienas iš džiazbendo solistų gali grįžti prie to, kas jau grota, ir pagroti dar geriau. Jam pavyksta, ir kolektyvinės kūrybos magija dingsta. Su Eastwood ieškojimų ir atradimų nepažaisi - tenka iš karto reikštis.

Per bendrą 14 metų gyvenimą su antrąja žmona aktore Robin Wright Penn tai skyrėsi, tai vėl taikėsi. Galutinai jų santuoka iširo užaugus vaikams.

Ką reiškia intelektualui priklausyti holivudiškajai žvaigždžių sistemai?

Menas ir pramogų verslas - tai dvi viena kitą atmetančios sąvokos. Esu priverstas nuolat savęs klausti, ką aš darau šou verslo pasaulyje, kur viskam vadovauja reklama. Tai nuolatinė kova už savo sielą, nuolatinis nerimas - ar dar nepardavei savo talento. Kartais jaučiu, kad pasaulyje, kur visi taip susirūpinę organiniu maistu, labai trūksta organinio dvasinio maisto jautrioms sieloms...

Jums trukdo populiarumas?

Viena mano dalis nuolat klausia, kas būtų, jeigu neprivalėčiau laikytis šou verslo taisyklių ir būti žvaigždžių sistemos dalimi... Bet net jei mes ir gyventume teisingame pasaulyje, kuriame mokytojams mokėtų tiek pat, kiek aktoriams, o kino žvaigždes vertintų išskirtinai pagal vaidybos meistriškumą, net ir tuomet tektų kentėti, kovoti ir draskytis. Todėl, kad vis tiek esi spąstuose - savo kūno, savo prigimties, savo vidinių ritmų. O publikai ir sau pačiam vis turi parodyti ką nors naujo. Tai kova. Juk negali visada vaidinti vieno vaidmens.

Mano populiarumas - tai bagažas, kuris dažnai man visiškai nereikalingas. Jis stumia mane į karą su publika. Į kovą už tai, kad ji matytų ekrane ne mane, o personažus, kuriuos aš vaidinu.

DOSJĖ

Tris mėnesius Sean Penn gyveno su 25 metais jaunesne Scarlett Johansson, tačiau ir su ja keliai išsiskyrė.

Sean Penn gimė 1960 m. rugpjūčio 17 dieną režisieriaus Leo Penn ir aktorės Eileen Ryan šeimoje. Nuo jaunystės vaidino Los Andželo teatro scenoje, iš čia pateko į kino pasaulį.
1991 m. debiutavo kaip režisierius: sukūrė filmus "Bėgantis indėnas" ("The Indian Runner"), "Eismo reguliuotojas" ("The Crossing Guard"), "Pažadas" ("The Pledge").
Dukart apdovanotas "Oskaru". Iš viso per visą savo karjerą buvo nominuotas daugiau nei 50 įvairių apdovanojimų.
Nuo 1985 iki 1989 m. buvo vedęs Madonną.
1996 metais vedė aktorę Robin Wright. Santykiai pašlijo 2000-aisiais, ir nuo to laiko pora tris kartus buvo padavusi skyrybų prašymą. Aktoriams vis pavykdavo susitaikyti, tačiau galiausiai skyrybos įvyko - oficialiai jos buvo įformintos 2010 metų liepos 22 d.
2006 m. aktorius per savo brolio laidotuves primušė paparacą. 1987 m. kalėjo mėnesį už tai, kad filmavimo aikštelėje užpuolė statistą. 2010 m. Penn buvo skirta bausmė vėl už smurtą prieš paparacą - 300 valandų visuomenei naudingo darbo ir privalomi pykčio tramdymo kursai.
S. Penn aktyviai reiškiasi politinėje ir humanitarinės pagalbos srityse: jis pasisakė prieš karą Irake, inicijavo garsenybių sąjūdį padėti žemės drebėjimo nuniokotam Haičiui.

Sean ir Robin dukrai Dylan Frances dabar 20 metų, o sūnui Hopper Jack šį rugpjūtį sukaks 18-a.
Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder