Volodymyras Zelenskis ir Valerijus Zalužnas

Sensacija apie Volodymyrą Zelenskį ir Valerijų Zalužną: kas ir kaip vedžiojo ukrainiečius ir pasaulį už nosies papildyta

(4)

Konfliktas tarp Zalužno ir Zelenskio buvo tik imitacija? Kaip ir kas apgaudinėjo ukrainiečius, paaiškėjo kelis mėnesius populiarių socialinių tinklų dėka. Vienas iš Europos tyrimų centrų gavo unikalius dokumentus ir perdavė juos "The Washington Post" žurnalistams.

Vadinamasis Zelenskio ir Zalužno skilimas kelis mėnesius reklamuotas tiesiai Kremliuje.

Tačiau tai dar ne viskas - į paviršių iškilo tiesa apie tai, kam priklauso ir kas valdo "fakeomets" tinklą, kuris Ukrainoje vis dar sulaukia milijonų peržiūrų, kelia skandalus ir diskredituoja Ukrainos ginkluotąsias pajėgas.

Kas pakurstė Zelenskio ir Zalužno "ginčą", kodėl ukrainiečiai juo patikėjo ir kokios gali būti pasekmės, išskirtiniame TSN.ua pasakojime papasakojo žurnalistas Artiomas Ziabkinas.

Išslaptinti slapti Kremliaus dokumentai!

Vadinamasis Zelenskio ir Zalužno skilimas kelis mėnesius buvo propaguojamas tiesiai Kremliuje.

Amerikiečių žurnalistai gavo išskirtinę prieigą prie Kremliaus informacinių operacijų centro "C" darbo dokumentų iš Europos tyrimo.

Išgirdęs gandus apie galimą konfliktą tarp Ukrainos aukščiausiosios vadovybės, Kremlius pavedė savo murtams užduotį pakurstyti skandalo ugnį. Ir panašu, kad jiems pavyko.

"Rusijos prezidento Vladimiro Putino administracija nurodė grupei Rusijos politinių technologų pasitelkti socialinę žiniasklaidą ir netikrų naujienų straipsnius, kad būtų prastumta tema, jog V. Zelenskis yra isteriškas ir silpnas...

Jis bijo būti nustumtas į šalį, todėl atsikrato pavojingų".

Kremliaus nurodymas lėmė, kad Ukrainoje ir visoje Europoje buvo išplatinta tūkstančiai socialinės žiniasklaidos pranešimų ir šimtai trolių fermų sukurtų ir išgalvotų straipsnių, kuriais siekta pasinaudoti įtampa tarp dviejų Ukrainos lyderių", - rašė WP.

"IPSO "juodasis kardinolas"

Kremliaus plano detalumas stulbinantis. Rusijos IPSO "juodasis kardinolas" pasirodė esąs senas Putino bičiulis, Rusijos prezidento administracijos vadovo pavaduotojas Sergejus Kirijenka.

Žurnalistų teigimu, 2023 m. pradžioje jam buvo nurodyta sukurti netikrų naujienų tinklą Ukrainoje, o jau sausio 16 d. propagandistų komanda parengė ukrainiečių apgaudinėjimo strategiją.

Kremlius turėjo 4 užduotis: diskredituoti karinę ir politinę vadovybę, suskaldyti elitą, atgrasyti AFU ir dezorientuoti paprastus ukrainiečius.

Tačiau tai dar ne viskas.

Dokumente netgi pateikiami netikrų "istorijų" pavyzdžiai, kurie teoriškai turėtų padaryti įspūdį auditorijai.

Istorijų pavyzdžiai:

Vadovybės vaikai, Monako batalionas. Elitas ir jų vaikai laukia karo Monake (automobilių lenktynės, paplūdimiai, restoranai, apsipirkinėjimas), eilių prie duonos niūriomis žiemos dienomis fone (serija trumpų vaizdo įrašų "YouTube", jei įmanoma, iš nulaužtų telefonų).

Reklama turtingiesiems, kur laukti žiemos, su garsių žmonių iš vyriausybės, prezidento biuro, regionų administracijų pavyzdžiais (trumpi vaizdo įrašai)

Šviesa skirta ne visiems. Pasaulis išrinktiesiems: Ukraina gali tiekti elektrą elito namams elektros tiekimo nutrūkimo laikotarpiu kaip strateginiams objektams. Miesto (rajono) vadovo fotokopija

Istorijų ciklas apie tai, kas gauna šviesą miestuose su labiausiai paveikta valdžios struktūra: "prokuroras (meras, SBU, oligarchas) turi šviesą, o ligoninė negali išgelbėti sužeistųjų".

Šaltinis: The Washington Post

Rusijos IPSO stebina ekspertus

Ir tai tik adata šieno kupetoje. Žurnalistų teigimu, jie turi šimtus puslapių beveik metų propagandistų darbo.

Yra net pranešimų apie atskiras publikacijas socialiniuose tinkluose.

Kaip bebūtų keista, viena iš populiariausių klastočių buvo įrašas apie Zalužną socialiniame tinkle Facebook.

Jame nežinomas vartotojas dar balandžio 23 d. teigė, kad Zalužnas ketina tapti naujuoju Ukrainos prezidentu.

Remiantis dokumentais, šis įrašas sulaukė rekordinio 4,3 mln. peržiūrų skaičiaus ir tūkstančių ukrainiečių reakcijų.

Tačiau veiksmingiausios propagandistų platformos, kaip bebūtų keista, buvo "Telegram" ir "TikTok".

Pranešime "Rashist" rašoma, kad nuo visiškos invazijos pradžios "Telegram" ukrainiečių auditorija išaugo rekordiniu 600 % - beveik kiekvienas ukrainietis turi prieigą prie šios populiarios žinučių siuntimo programos ir dauguma jų ten skaito naujienas.

Siekdami skleisti dezinformaciją, rusai finansavo vadinamųjų nuomonių lyderių telegraminių kanalų tinklą.

Viena iš sėkmingų klastočių buvo žinutė pavadinimu "Vos tik įvežama NATO įranga - ji apšaudoma".

Organizatorių nuotr.

Ekrano nuotrauka

Ar kada nors pastebėjote panašių Kremliaus naratyvų iš tinklaraštininkų, kuriuos skaitote ar stebite?

Būtinai patikrinkite ir atsisakykite Rusijos "konservuotos" žiniasklaidos.

Skaitykite pagrindines dienos naujienas:

Tačiau rašistams ne viskas taip rožėmis klota, kaip gali pasirodyti.

Jie patys pripažįsta, kad kol kas negali pasiekti savo tikslų. Pirma, paskelbęs karą Ukrainai ir kasdien raketomis bei artilerija apšaudydamas taikius miestus, V. Putinas automatiškai prarado visus savo gerbėjus, jei tokių turėjo.

Be to, rusams įprastos metodikos čia neveikia - negalima tiesiog užtvindyti ukrainiečių atviru melu, nes jie gali patikrinti.

Todėl "prorusiškiems tinklaraštininkams" tenka nuolat suktis ir suktis, apsimetant neutraliais ir tik retkarčiais publikuojant rusiškus falsifikatus.

Prezidentas Vladimiras Zelenskis staiga tapo neįveikiama kliūtimi rašistams.

Pagrindinis Kremliaus tikslas - Ukrainos prezidento reitingų žlugimas - patyrė didžiausią nesėkmę.

"Tačiau Ukrainos visuomenė, kaip rodo viešosios nuomonės apklausos, išliko itin susitelkusi, o Maskvos pareigūnai, kaip rodo dokumentai, kartais išreikšdavo nusivylimą, kad nesugeba susprogdinti V. Zelenskio paramos ir kurstyti susiskaldymo.

Vienas iš jų skundėsi pašnekovui, kad Ukrainos prezidentas panašus į Bradą Pittą, pasaulinę žvaigždę, kurios įvaizdžio negalima sutepti", - rašo WP.

Tačiau Kremliui gali pavykti apgauti Vakarų auditoriją, perspėja žurnalistai.

Pirma, ten aktyviai platinamos klastotės apie Ukrainą, pasitelkiant botų fermas.

Pranešime kalbama apie dešimtis tūkstančių botų.

Ekrano nuotr.

Ekrano nuotrauka

Dešimtys tūkstančių dolerių ant grindų?

Taip pat tapo žinoma, kad vien už publikaciją pažangioje Vakarų žiniasklaidoje Kremlius autoriams siūlo 39 tūkstančius JAV dolerių.

Tam jie turi į savo straipsnį įdėti Kremliaus naratyvą.

Maskva pasirengusi mokėti beprotiškas pinigų sumas tinklaraštininkams, žurnalistams, buvusiems diplomatams ir net pažangių universitetų profesoriams, kad šie dirbtų Kremliui.

Visa tai daroma tam, kad europiečiams į galvą būtų įkalta tokia nesąmonė kaip ši.

"Vienas iš straipsnių, skirtų prancūzų auditorijai, buvo pavadintas taip: "Dirigentui atsibodo Zelenskio koncertai: JAV veiksmai Ukrainoje verčia manyti, kad Vašingtonas netrukus atsikratys Zelenskio, neaptaręs to su Paryžiumi"."

Remdamasis šiuo straipsniu, Kremliaus strategas nurodė parengti socialinės žiniasklaidos pranešimus prancūzų kalba: "Vašingtonas pakeis Zelenskį pajėgesniu prezidentu.

O Prancūzijai teks tyliai toliau ginkluoti ir finansuoti Ukrainą".

Kitame straipsnyje buvo aprašyta, kaip Zelenskis prieš Zalužno valią pastūmėjo Ukrainos pajėgas ginti Bachmutą, dėl to esą žuvo 250 000 Ukrainos kariškių.

Nors mūšis dėl miesto buvo įnirtingas, šis skaičius yra labai perdėtas", - teigiama WP straipsnyje.

Tačiau net ir čia ukrainiečiai turėtų būti budrūs.

Kremlius tikisi, kad tokios klastotės iš "gerbiamų šaltinių" Europoje atpratins žmones ir Ukrainoje.

Jie ieško silpnų vietų. ...Jie naudojasi tuo, ką patys sukuria, ir viskuo, kas jiems pakliūva po kojomis", - sakė vienos Europos šalies saugumo pareigūnas.

"Viskas nukreipta į žmonių demoralizavimą", - teigiama leidinyje.

Kremlius taip pat įvardijo sau perspektyvias kryptis. Kol kas ukrainiečius lengviau apgaudinėti skleidžiant klastotes apie mobilizaciją ir vadovybės pasikeitimus.

Tačiau šūkavimai apie UOC-MP priespaudą ar bandymas pakirsti pasitikėjimą Ukrainos ginkluotosiomis pajėgomis ar prezidentu kol kas nepavyko.

Tai liudija net pačių rezoliucionierių atliktos socialinės apklausos.

Šaltinis: tsn.ua

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder