Dviračiai Europoje

Dviračiai Europoje: Kur jais važinėjama dažniausiai ir kur rečiausiai?

Europos šalyse dviračiais važinėjama labai skirtingai, o pirmauja Nyderlandai ir Šiaurės šalys. Žmonių, kurie niekada nevažinėja dviračiu, skaičius yra stebėtinai didelis, - skelbia euronews.com.

Aktyvus judumas yra vienas iš svarbių energijos taupymo būdų. Eidami pėsčiomis ar važiuodami dviračiu ne tik taupote energiją, bet ir stiprinate savo fizinę bei psichinę sveikatą. 

Todėl Europos Komisija aktyviai ragina jus "naudoti savo energiją". 

Kai kuriose Europos šalyse, pavyzdžiui, Nyderlanduose ir Danijoje, dviračiais jau labai populiaru naudotis. Kai kuriose iš šių šalių dviračiai taip pat užima didelę dalį tarp pagrindinių transporto priemonių.

Kaip dažnai europiečiai važinėja dviračiu? Kurios šalys Europoje daugiausiai ir mažiausiai važinėja dviračiais? Kurie miestai yra draugiškiausi dviračiams?

Šia tema atlikta keletas apklausų, į kurias įtraukti įvairūs klausimai, taip pat yra keletas šalių ir miestų palyginimo indeksų. Iš jų galima susidaryti įvairias įžvalgas apie dviračių kultūrą Europoje.

Privatūs dviračiai arba paspirtukai - pagrindinė transporto priemonė

2019 m. 8 % ES piliečių teigė, kad jų pagrindinė transporto priemonė įprastą dieną yra privatus dviratis arba paspirtukas (įskaitant elektrinius), rodo Eurobarometro apklausa.

Nyderlanduose 41 proc. dalyvių nurodė, kad dviratis arba motoroleris yra pagrindinė jų transporto priemonė. Dėl tokio aukšto rodiklio Nyderlandai yra išskirtiniai, po jų eina Švedija (21 %) ir Vokietija (15 %).

Tik septyniose šalyse dviračių ir paspirtukų naudojimo dalis buvo didesnė už ES vidurkį. Kitos šalys buvo Vengrija (14 %), Suomija (13 %), Danija ir Belgija (abi po 12 %).

Portugalijoje ir Kipre dviračių ir paspirtukų, kaip pagrindinių transporto priemonių, dalis buvo lygi nuliui. Jungtinėje Karalystėje ši dalis sudarė 2 %, o Prancūzijoje - 3 %.

Pagal šį rodiklį Viduržemio jūros regiono šalyse dviračių transporto priemonių dalis paprastai buvo mažesnė, o Šiaurės Europos Sąjungos valstybėse narėse - didesnė.

Kitoje 2013 m. atliktoje Eurobarometro apklausoje buvo klausiama, kaip dažnai žmonės Europoje važinėja dviračiais. ES 29 proc. respondentų nurodė, kad dviračiu važinėja bent kartą per savaitę. Šis rodiklis svyravo nuo 3 % Maltoje iki 71 % Nyderlanduose.

Viduržemio jūros regiono ir Šiaurės šalių modeliai pagal šį rodiklį vėlgi buvo panašūs. 

Po Nyderlandų (57 proc.) ir Danijos (56 proc.) sekė Suomija (56 proc.) pagal asmenų, bent kartą per savaitę važinėjančių dviračiu, skaičių. Švedijoje šis rodiklis siekė 42 %.

Vengrijoje, Vokietijoje ir Lenkijoje dviračių naudojimo rodikliai viršijo 40 %. Austrijoje ir Slovakijoje keturi iš dešimties asmenų taip pat teigė važinėjantys dviračiu bent kartą per savaitę.

Prancūzijoje 18 % respondentų teigė, kad bent kartą per savaitę važinėja dviračiu, o Jungtinėje Karalystėje - 14 %, užimdami 24 vietą iš 28 šalių.

Mažiausiai dviratininkų per savaitę buvo Maltoje (3 proc.), po to Kipre (10 proc.) ir Graikijoje (12 proc.).

Dviračiu niekada nevažinėjančių žmonių dalis yra stulbinanti

Atidžiau pažvelgus į apklausą, pusė ES respondentų teigė, kad niekada nevažinėja dviračiu. Šie rezultatai buvo stulbinantys. Kai kuriose šalyse daugiau nei 70 % asmenų niekada nevažiavo dviračiu.

Maltoje 93 proc. respondentų atsakė, kad niekada nevažiuoja dviračiu, po jų sekė kitos Viduržemio jūros regiono šalys, įskaitant Kiprą (82 proc.), Portugaliją ir Graikiją (abi 75 proc.) ir Ispaniją (73 proc.).

Jungtinėje Karalystėje ir Bulgarijoje šis rodiklis buvo 69 proc. Nenuostabu, kad mažiausias šis rodiklis buvo Nyderlanduose (13 %), o po jų - trijose Šiaurės šalyse (apie 20 %).

Reguliariai dviračiais važinėjančių žmonių Nyderlanduose yra labai daug

Nyderlanduose maždaug keturi iš dešimties respondentų (43 proc.) kasdien važinėja dviračiu. Palyginti su maždaug trimis iš dešimties respondentų Danijoje (30 %) ir Suomijoje (28 %), kurie taip pat kasdien važinėja dviračiu. ES vidurkis buvo 12 proc.

Prancūzijoje tik 5 % dalyvių teigė kasdien važinėjantys dviračiu, o Jungtinėje Karalystėje - 4 %.

Pusė Kopenhagos gyventojų važiuoja dviračiu kaip pagrindine transporto priemone

Keleivinio transporto rūšių pasiskirstymas apibūdina santykinę kiekvienos transporto rūšies, pavyzdžiui, kelių ar geležinkelių, dalį tarp visų transporto rūšių. 

Tarp ES sostinių Danijos sostinėje Kopenhagoje dviračių transporto dalis yra bene didžiausia (49 %). 

Remiantis Europos dviratininkų federacijos (ECF) sudarytu duomenų rinkiniu, šis skaičius rodo, kad dviratis yra pagrindinė transporto priemonė pusei Kopenhagos gyventojų.

Helsinkyje, Berlyne, Liublianoje, Zagrebe, Dubline, Liublianoje, Stokholme ir Dubline dviračių transporto dalis sudarė 9 % arba daugiau.

Kadangi skirtingų duomenų rinkimo metodų ir metų rezultatai gali labai skirtis, ECF ragina būti atidiems, kai siekiama tiesiogiai palyginti miestus.

Europa dominuoja tarp dviračiams draugiškų pasaulio miestų

Pagal "Copenhagenize" indeksą miestams skiriami balai už pastangas, kuriomis jie siekia, kad dviratis vėl taptų įmanoma, priimtina ir praktiška transporto priemone.

Rengiant 2019 m. indeksą buvo vertinama daugiau kaip 600 miestų, kuriuose gyvena daugiau kaip 600 000 gyventojų, iš visų pasaulio dalių. Trys ketvirtadaliai iš 20 geriausių miestų yra Europoje.

Sąraše pirmauja Kopenhaga, surinkusi daugiau nei 90 balų, po jos seka Amsterdamas (89,3) ir Utrechtas (88,4).

Prancūzijoje į pirmąjį dešimtuką pateko trys miestai. Tai Strasbūras, Bordo ir Paryžius. Trys Vokietijos miestai taip pat pateko į pirmąjį dvidešimtuką: Brėmenas, Berlynas ir Hamburgas.

Organizatorių nuotr.

Organizatorių nuotr.

Organizatorių nuotr.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder