Mona Liza

Galbūt pavyko išsiaiškinti paslaptingą vietą, kurioje buvo nutapytas „Monos Lizos“ paveikslas

(1)

Leonardo da Vinci paveiksle „Mona Liza“ pavaizduotas peizažas sukėlė begalę diskusijų. Kai kurie meno istorikai mano, kad peizažas buvo išgalvotas ir idealizuotas, tačiau kiti teigia, kad jis susijęs su konkrečiomis Italijos vietovėmis, rašo „The Guardian“.

Geologė ir Renesanso meno istorikė Ann Pizzorusso mano, kad jai pagaliau pavyko įminti vieno garsiausių pasaulio paveikslų paslaptį.

Ji sujungė savo dviejų sričių žinias ir padarė prielaidą, kad Leonardas nutapė keletą atpažįstamų Leko (Lecco, savivaldybė Italijoje), esančio ant Komo ežero kranto Lombardijos regione, bruožų.

Pažymima, kad geologė palygino Leonardo paveiksle „Mona Liza“ pavaizduotą tiltą, kalnų masyvą ir ežerą su XIV a. Azzone Visconti tiltu, pietvakarių Alpėmis, nuo kurių atsiveria vaizdas į šią vietovę, ir Garlate ežeru, kuriame, kaip žinoma, prieš 500 metų lankėsi Leonardas da Vinčis.

Pizzorusso tikina, kad panašumai neginčijami.

„Aš tikrai labai dėl to jaudinuosi. Tikrai jaučiu, kad tai tikras proveržis", - pabrėžė moteris.

Ekrano nuotr.
Ann Pizzorusso tikina, kad dailininkas nupiešė keletą atpažįstamų Leko miesto, esančio ant Komo ežero kranto, bruožų / Vikipedijos nuotr.

Pagal ankstesnes teorijas, būtent 2011 m. teiginį, „Monoje Lizoje“ pavaizduoti tiltas ir kelias priklauso mažam Bobbio miesteliui šiaurės Italijoje. Dar 2023 m. buvo manoma, kad dailininkas nutapė tiltą Arezzo provincijoje.

Tačiau, pasak Pizzorusso, sutelkti dėmesį į tiltą nepakanka.

„Arkiniai tiltai buvo paplitę visoje Italijoje ir Europoje, ir daugelis jų atrodė labai panašiai. Vien iš tilto neįmanoma nustatyti tikslios vietos.

Visi kalba apie tiltą ir niekas nekalba apie geologiją.

Geologai nežiūri į paveikslus, o meno istorikai nesigilina į geologiją. Meno istorikai sako, kad Leonardas visada naudojosi savo vaizduote, tačiau šį paveikslą galite duoti bet kuriam pasaulio geologui ir jis pasakys tai, ką aš sakau apie Leko.

Net ne geologas dabar gali įžvelgti panašumų", - aiškino ekspertas.

Pasak jos, Lecco uolienos yra kalkakmenio, todėl Leonardas uolienas pavaizdavo pilkos ir baltos spalvos, „o tai yra tobula, nes būtent tokios uolienos ten yra“.

Geologė pažymėjo, kad, skirtingai nei Leko, nei Bobbio, nei Arezzo neturi ežero, „todėl turime tikrai puikių Leko įrodymų“.

Be to, atlikdama tyrimus, ji lankėsi Lecco, kad atsekė Leonardo pėdų pėdsakus.

„Iš jo užrašų žinome, kad jis daug laiko praleido tyrinėdamas Leko apylinkes ir šiauriau esančias vietoves“, - patikino ji.

Tuo tarpu tyrimų organizacijos ArtWatch UK direktorius Michael Daly komentavo Pizzorusso išvadas.

„Kadangi ji turi tikrų mokslo žinių, kai pastebi Leonardo - moksliškiausio istorijoje menininko - dalykus, jie turi didžiulę reikšmę.

Visi meno istorikai spėlioja, kur buvo nutapyta Mona Liza.

Visi, kurie mato tiltą, mano, kad ji ten buvo. Tačiau Pizzorusso įtikinamai identifikavo tą vietą, turėdama įrodymų apie Leonardo buvimą toje vietovėje, jos geologiją ir, žinoma, tiltą", - pabrėžė jis.

Savo ruožtu buvęs Leonardo konsultantas Luvre Žakas Frankas (Jacques Franck) pabrėžė neabejojantis, kad Pizzorusso teorija yra teisinga.

„Neabejoju nė sekundės, kad Pizzorusso savo teorijoje yra teisi, nes ji gerai išmano Italijos geologiją, o tiksliau - vietas, kuriose Leonardas keliavo savo gyvenimo metais ir kurios galėtų atitikti ‚Monos Lizos‘ paveiksle pavaizduotą kalnuotą kraštovaizdį“, - pridūrė jis.

„Iš tikrųjų esu euforijoje dėl šių atradimų - ir yra beveik 100 proc. tikimybė, kad Leonardas nutapė [kraštovaizdį] būtent toje vietoje, kur vyksta mūsų konferencija“, - pabrėžė Pizzorusso.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder