Kiek naikintuvų gali pakilti iš lėktuvnešio per 1 minutę: atsakymas jus nustebins
Tai apima ir lėktuvų pakilimo bei grįžimo greitį. Taigi, kiek lėktuvų gali pakilti iš denio per vieną minutę?
Kaip rašo Slash Gear, atsakymas į šį klausimą priklauso nuo daugelio veiksnių: lėktuvnešio tipo, įgulos, pakilimo procedūrų ir aplinkos veiksnių pakilimo metu.
„Pavyzdžiui, „Nimitz“ klasės lėktuvnešis, toks kaip USS Harry S. Truman, gali paleisti du lėktuvus kas 37 sekundes dienos metu arba šiek tiek daugiau nei tris per minutę; naktį paleidimo dažnis sumažėja iki vieno per minutę.
Nors tai ir stebina, jis gali tai daryti tuo pačiu metu priimdamas lėktuvus“, – rašoma straipsnyje.
Šie skaičiai tikrai įspūdingi.
Tačiau tikimasi, kad vienas lėktuvnešis – USS Gerald R. Ford – viršys šiuos rodiklius.
Sunku gauti tikslius skaičius apie išskridimų iš šio laivo skaičių. Tačiau žinoma, kad jis suprojektuotas taip, kad galėtų atlikti 25 % daugiau skrydžių nei „Nimitz“ klasės lėktuvnešis.
Todėl autoriai daro prielaidą, kad iš šio lėktuvnešio denio piko sąlygomis gali pakilti ne mažiau kaip keturi lėktuvai per minutę.
Palyginimui, britų lėktuvnešio HMS Queen Elizabeth maksimalus pakilimo greitis yra 24 lėktuvai kas 15 minučių. Tai yra maždaug 1,6 lėktuvo per minutę.
„Nuostabi greitis, kuriuo lėktuvai gali pakilti iš lėktuvnešių, yra operatyvinė būtinybė. Kuo greičiau galite pristatyti savo išteklius ten, kur jų reikia, tuo geriau.
Dar Antrojo pasaulinio karo metu, dėka tobuliau sukonstruotų katapultų, pakilimo greitis pasiekė 1,5 per minutę iki karo pabaigos“, – aiškina straipsnio autoriai.
Yra įranga, kuri gali padėti padidinti pakilimo greitį. Kalbama apie katapultą. Iki neseniai garinė katapulta buvo geriausias lėktuvų paleidimo būdas. Tačiau yra išimčių.
Pavyzdžiui, vienas iš blogiausių lėktuvnešių istorijoje – rusų „Admiralas Kuznecovas“ – ir britų lėktuvnešiai „Queen Elizabeth“ klasės naudoja „slidinėjimo tramplinus“.
Žinoma, garinės katapultos taip pat turi trūkumų: jos yra sunkios, sunkiai valdomos ir neefektyvios. Todėl naujausios kartos amerikiečių lėktuvnešiai, įskaitant minėtąjį USS Gerald R. Ford, perėjo nuo garinių katapultų prie elektrinių.
„Naujausia elektromagnetinė lėktuvų paleidimo sistema (EMALS) sukurta atsižvelgiant į garinių katapultų trūkumus.
Jos yra galingos, lengvai valdomos ir gali būti specialiai pritaikytos atskiriems lėktuvų tipams, o tai taip pat sumažina apkrovą lėktuvo korpusui.
Nors britų lėktuvnešiai įrodė, kad be katapultų galima pasiekti pakankamą paleidimo greitį, JAV karinio jūrų laivyno investicijos į EMALS rodo, kaip svarbios katapultos yra norint „padidinti“ paleidimų skaičių“, – teigiama straipsnyje.
Šaltinis: unian.net

Rašyti komentarą