Šarvuotasis transporteris M113: Vietnamo karo veteranas iš JAV, kuris puikiai pasitarnaus Ukrainai
Jungtinės Amerikos Valstijos oficialiai paskelbė apie 200 šarvuočių M113 perdavimą Ukrainai - tai tik vienas iš daugelio pagalbos paketų, kuriuos Ukrainos ginkluotosios pajėgos jau gavo ir tikisi gauti artimiausiu metu.
Be jokių iliuzijų, M113 nėra naujovė, galinti nulemti karo eigą, tačiau jis vis tiek sustiprins Ukrainos kariuomenę, nes kokybiškai padidins dalinių mobilumą.
Nepaisant savo amžiaus, M113 vis dar naudojamas visame pasaulyje - jis naudojamas daugiau nei penkiasdešimtyje šalių.
Be to, tai viena iš labiausiai paplitusių šarvuotų transporto priemonių pasaulyje, kurios tiražas viršija 80 tūkst. vienetų.
Pirmiausia reikėtų iš karto paaiškinti, kad M113 yra vikšrinis šarvuotasis transporteris. Jis neturi sunkiosios ginkluotės, todėl NATO šalyse jis priskiriamas prie šarvuotųjų transporterių.
Todėl nėra prasmės laukti lemiamos jo ugnies jėgos, nes jo užduotis gana triviali - gabenti personalą ir krovinius į mūšio lauką, bet ne vykti kartu su tankais į proveržį.
Be papildomo šarvo M113 atlaiko tik 7,62 mm kalibro sviedinius ir šrapnelius. Tuo pat metu M113 yra šeštojo dešimtmečio pabaigos kūrinys ir artimiausias jo atitikmuo būtų MT-LB, o ne sunkiai ginkluotas BTR-4.
M113 pasižymi išskirtinėmis gebėjimais įveikti vandens kliūtis plaukdamas. Jo niekada nenaudojo jokia pasaulio kariuomenė - nuo Vietnamo džiunglių iki Irako dykumų.
Taip pat reikėtų pažymėti, kad nuo M113 pasirodymo pradžios jis buvo tris kartus patobulintas, siekiant pagerinti šarvuotumą ir našumą.
Naujausia versija nuo 1987 m. buvo žymima M113A3.
M113A3 funkcijos
Ilgis: 5,3 m
Plotis: 2,69 m
Aukštis: 2,5 m
Kovinis svoris: 12,3 t
Variklis: 275 litrų dyzelinis variklis su turbokompresoriumi.
Didžiausias greitis: 65 km/h
Įgula: 2 vyrai
Karių skaičius kariniame skyriuje: iki 11 vyrų
M113A3 ypatybės
Atsižvelgiant į tai, kad M113 yra APC, mechanikui-vairuotojui buvo stengiamasi sudaryti patogias sąlygas.
Pirmiausia šiame automobilyje sumontuota automatinė pavarų dėžė, o tradicines valdymo svirtis A3 versijoje pakeitė vairas.
Santykinai sklandų sukamosios pakabos veikimą užtikrina papildomi hidrauliniai amortizatoriai priekiniuose ir galiniuose ratuose.
M113A3 galima įsigyti papildomų šarvuočių rinkinių, kurie padidina transporto priemonės svorį iki 14 tonų ir padidina priekinę apsaugą nuo 12,7 mm kulkosvaidžio ugnies iš 200 m atstumo.
Prie APC taip pat galima pritvirtinti standartizuotą amortizatoriaus grotelių komplektą. Kartu dėl tokių papildomų šarvų komplektų transporto priemonė negali įveikti vandens kliūčių plaukdama.
Todėl, jei M113 būtų laikomas tik galine transporto priemone, jis būtų gana geras "fronto linijos" logistikos patobulinimas. Be to, nepamirškite, kad M113 yra pagrindinė važiuoklė daugeliui karinių transporto priemonių ir ginkluotės.
Ypač AFU gali sudominti M106 minosvaidžio nešančioji versija su 120 mm minosvaidžiu.
Taip pat reikėtų pažymėti, kad 200 M113 perdavimas JAV nesukels sunkumų, nes JAV turi apie 5 000 naudojamų M113 ir dar apie 8 000 M113 saugyklose.
Rašyti komentarą