Tyrimas: Milžiniškas asteroidas Apofis gali atsitrenkti į Žemę 2029 metais

Yra nedidelė rizika, kad asteroidas „Chaoso dievas“ Apofis per itin artimą priartėjimą prie Žemės 2029 m. gali atsitrenkti į mūsų planetą.

Milžiniškas asteroidas Apofis

Taip teigiama naujo tyrimo rezultatuose.

Tokio katastrofiško susidūrimo tikimybė yra didesnė nei vienas iš milijardo, tačiau mokslininkai negali atmesti tokios įvykių raidos dar bent trejus metus, rašo „Live Science“.

Leidinyje pažymima, kad Apofis yra žemės riešuto formos kosminė uoliena, kurios skersmuo yra apie 340 metrų, arba maždaug tokio pat dydžio kaip Eifelio bokštas.

Tokio dydžio asteroidas nėra pakankamai sunkus, kad būtų laikomas planetą pražudančiu asteroidu, tačiau jis galėtų nušluoti didelį miestą ir sukelti klimato pokyčius visoje planetoje.

Žinoma, kad „potencialiai pavojingas“ objektas buvo aptiktas 2004 m. ir pavadintas egiptiečių gyvatės, tamsos ir netvarkos dievo Apofis vardu, dėl kurio jis buvo pramintas „Chaoso dievu“.

Jau po kosminės uolos atradimo astronomai išsiaiškino, kad 2023 m. balandžio 13 d. Apofis praskris itin arti Žemės, todėl kilo nuogąstavimų, kad jis gali atsitrenkti į mūsų planetą.

„Tačiau tolesni stebėjimai parodė, kad asteroidas saugiai praskries pro Žemę mažesniu nei 20 000 mylių (32 000 kilometrų) atstumu - mažiau nei dešimtadalis atstumo tarp Žemės ir Mėnulio, teigia NASA.

Tai vis dar galėtų būti pakankamai arti, kad pataikytų į kai kuriuos tolimiausius Žemės orbitoje esančius mūsų palydovus“, - pažymima leidinyje.

Tuo pat metu dideli asteroidai, tokie kaip „Apofis“, gali būti išmušti iš kurso susidūrus su mažesniais asteroidais.

Mokslininkai jau anksčiau įspėjo, kad taip gali nutikti Apofiui per ateinančius penkerius metus, todėl miestų žudikas gali susidurti su Žeme.

Savo ruožtu rugpjūčio 26 d. žurnale „The Planetary Science Journal“ paskelbtame naujame tyrime astronomas Polas Veigertas (Paul Weigert) apskaičiavo tokio scenarijaus tikimybę ir nustatė, kad tai mažai tikėtina, tačiau tikimybė vis dėlto egzistuoja.

Kovo mėnesį P. Veigertas taip pat dalyvavo panašiame tyrime, kuriame buvo įvertinta rizika, kad Apofis nukryps nuo visų žinomų asteroidų, ir nustatė, kad tikimybė yra „nulinė“.

Tačiau mokslininkai įspėjo, kad vis dar yra tikimybė, jog nežinomas asteroidas susidurs su Apofisu.