20 metų Lietuvos renginių rinkoje: nuo eilių kasose iki skaitmeninio perversmo
Įmonės vadovo Ramūno Šaučikovo teigimu, šiandieninė renginių pasiūla Lietuvoje, lyginant su gyventojų skaičiumi, yra labai plati ir kokybiška, o rinkos pokyčius diktuoja kintantys vartotojų įpročiai.
„Bilietai.lt“ savo veiklą pradėjo 2004 metų vasarą. Panašiu metu tokios įmonės, kaip „Facebook“ ir „Gmail“ dar tik kūrėsi, Lietuva buvo tik ką prisijungusi prie Europos Sąjungos ir NATO, o Vilniuje duris atvėrė pirmoji šalies universali arena.
Pirmuoju „Bilietai.lt“ renginiu tapo Davido Copperfieldo magijos šou sostinėje, kurio bilietus norėję įsigyti žmonės suformavo didžiulę eilę šalia Vilniaus „Akropolio“ prekybos centro bilietų kasos.
Savo veikloje įmonė sėkmingai naudojosi technologinės pažangos, susijungimų, talentingų darbuotojų pritraukimo galimybėmis bei prisitaikė prie kintančių vartotojų įpročių. Dabar tai didžiausias bilietų pardavimo tinklas šalyje, kasmet išplatinantis virš 2 mln. bilietų į maždaug 13 tūkst. renginių.
Šiandien Lietuvoje net 9 iš 10 bilietų yra įsigyjami internetu, o ne fizinėje kasoje. Negana to, prieš penkerius metus dominavusi tendencija bilietus įsigyti kompiuteriu pastaruoju metu vietą užleidžia išmaniesiems telefonams, kuriais lietuviai atlieka tiek renginių paiešką, tiek ir patį bilietų pirkimo procesą.
Nuo 2004 metų „Bilietai.lt“ bendradarbiavo su dauguma didžiųjų Lietuvos atlikėjų, kurių pasiekimus jau trylika metų švenčia Muzikos asociacijos metų apdovanojimai (M.A.M.A.). Renginio organizatorius Martynas Tyla pripažįsta, jog šalies renginių rinka tikrai nestovi vietoje.
„Per 20 metų perėjome nuo popierinių bilietų į šiuolaikiškas, mobilias sistemas, kurios organizatoriams yra be galo patogus įrankis, nes galima viską sekti, analizuoti, sutapatinti reklaminius periodus. Per tą laiką taip pat atsirado daugybė naujų erdvių renginiams, nors Vilniuje ir Kaune jų galėtų būti ir dar daugiau, nes pastebime salių trūkumą mažesnio formato koncertams iki kelių tūkstančių žiūrovų“, – teigia M. Tyla.
„Turėtume būti dėkingi krepšiniui, dėl kurio Lietuvoje atsirado arenos, su kuriomis užaugo ir mūsų šalies atlikėjai. Žvelgiant į mūsų kolegas latvius, estus ar suomius, manau, esame rinkos lyderiai, kuo turime džiaugtis ir didžiuotis, nes tai reiškia, kad pramogos žmonėms yra aktualios. Esant stipriai paklausai, turime ir įvairią bei augančią pasiūlą – tokios pramogų verslo taisyklės“, – priduria pašnekovas.
2023-ieji metai šalies muzikos renginių rinkai buvo išties neeiliniai. Septynis M.A.M.A. apdovanojimus susižėrusi Jessica Shy pilnai išpardavė 4 iš 5 savo turo koncertų, Vilniuje vykęs „Imagine Dragons“ šou tapo didžiausiu mokamu koncertu nepriklausomos Lietuvos istorijoje, o vos per pusantros paros išparduoti bilietai į Edo Sheerano koncertą stadione – greičiausiu tokiu pasiekimu Baltijos šalyse.
Šalia minėtų atlikėjų, „Bilietai.lt“ per du dešimtmečius taip pat dirbo su tokiais atlikėjais ir renginiais, kaip „Metallica“ „Rammstein“, Robbie Williams, „Måneskin“, „Red Hot Chili Peppers“, Rod Stewart, Sting, Elton John, „Depeche Mode“, „OneRepublic“, „Aerosmith“, Bon Jovi, Dua Lipa ar Eurolygos finalo ketvertas.
Vietoje nestovi ne tik muzikos rinka, bet teatrai, sporto ir meno organizacijos. Pavyzdžiui, jau 15 metų su „Bilietai.lt“ dirbantis teatras „Kitas Kampas“ gali didžiuotis ne tik susidomėjimo neprarandančiomis improvizacijomis, bet ir spektakliu „Nuostabūs dalykai“, kuris praėjusiais metais tapo populiariausiu spektakliu Lietuvoje.
„Manau, kad mūsų sėkmės paslaptis yra ryšys, kurį mes kuriame su žiūrovu – neapsimestinis, ne gundantis, viliojantis ar paperkantis, o toks, kuriame atviri aktoriai ateina pas žiūrovus, kurie irgi yra atviri. Mes gyvenam kurdami, kuriam gyvendami ir gyvename pagal tai, ką ir išpažįstame – improvizuojame visur ir visada“, – teigia spektaklio „Nuostabūs dalykai“ režisierius Kirilas Glušajevas.
„Reikia rūpintis savo žiūrovais – domėtis jais, savo kaimynais, savo miesto ir šalies gyventojais ir norėti juos praturtinti, nes, kai kviečiame į teatrą, kviečiame žmones iš jų realaus gyvenimo į iliuzijų pasaulį. Vadinasi iliuzijos, kurias mes turime ir kuriame, turi prisotinti ir praturtinti žiūrovus. Tai didelė atsakomybė“, – priduria režisierius.
Vieno iš seniausių „Bilietai.lt“ partnerių, nuo 2000-ųjų metų „Aurum 1006 km lenktynes“ organizuojančio Dariaus Jonušio teigimu, didžiausią įtaką bilietų pardavimams turi bendras fonas visuomenėje.
„Neturiu statistikos, tačiau lenktynes rengiu jau beveik 25 metus ir matau tam tikras tendencijas. Manau, kad viskas, įskaitant ir bilietų pardavimus, Lietuvoje susiję su bendra nuotaika. Kai šviečia saulė, o žiniasklaidoje matome geras naujienas – žmonės daugiau pramogauja ir daugiau visko daro“, – teigia lenktynių sumanytojas.
„Dirbame su „Bilietai.lt“ jau 20 metų, per kuriuos kartu augome, ištobulinome sistemas ir procesus, kurie šiandien leidžia išnaudoti jų turimą platformą ne tik bilietų pardavimui, bet ir, pavyzdžiui, automobilių sporte itin svarbiai zonų kontrolei, kuria užtikriname dalyvių ir žiūrovų saugumą“, – priduria D. Jonušis.
„Bilietai.lt“ kartu su „Bilešu Serviss“ (Latvija), „Piletilevi“ (Estija), „Bilete.ro“ (Rumunija), „GoOut.net“ (Čekija, Slovakija,nLenkija ir Vokietija), „kicket“ ir „Biletomat“ (Lenkija) priklauso didžiausiai bilietų platinimo bendrovei Vidurio Europoje – „AS Piletilevi Group“.
„Didžiuojamės tuo, ką sukūrėme per 20 metų – nuo šimtų organizacijų ir atlikėjų tinklo, tūkstančių renginių iki šimtų tūkstančių klientų. Esame tarsi tiltas, jungiantis paprastus žmones ir gyvų patirčių kūrėjus bei padedantis įgyvendinti savo svajones tiek vieniems, tiek kitiems“, – teigia „Bilietai.lt“ vadovas Ramūnas Šaučikovas.
„Lyginant Lietuvą su daugeliu kitų šalių, esame tikrai nedideli – 21 iš 27 Europos Sąjungos valstybių pagal gyventojų skaičių. Nepaisant to, mūsų renginių rinka yra labai aktyvi, dinamiška ir nuolat auganti. Turime išties stiprų tarptautinių atlikėjų ir vietinių talentų renginių asortimentą, kuo galime džiaugtis“, – tikina R. Šaučikovas.
Rašyti komentarą