Joje mokomosios bendrovės, dalyvaujančios „accelerator_x“ programoje, pirmą kartą pristatys savo sukurtas paslaugas ir produktus. „Litexpo“ lankytojų lauks 130 jaunųjų bendrovių - beveik 400 mokinių.
Kalėdinėje mugėje - antreprenerystės užuomazgos
„Kiekviena eXpo mums yra tikra antreprenerystės šventė. Labai aiškiai pamatome, kokį didelį potencialą turi mokiniai, kiek jie gali pasiekti, kai pasiryžta.
Mokinių verslai kasmet nustebina vis labiau“, sako Andželika Rusteikienė, „Lietuvos Junior Achievement“ vadovė. Organizatorė pasakoja, kad šiemet mokyklose veikia rekordinis jaunųjų verslų skaičius — dabar jis siekia daugiau nei 800 bendrovių. Mugės lankytojai galės susipažinti su 130 iš jų.
Anot A.Rusteikienės, įkurdami savo bendroves, antreprenerystės šiemet mokosi daugiau nei 3000 vaikų. „accelerator_x“ programos metu jie praeina visą verslo kūrimo kelią - patys renkasi pradinį kapitalą platindami akcijas, kuria produktus, pardavimo ir rinkodaros strategijas, dirba komandoje, o baigę mokymosi metus — bendrovę uždarys.
„Gruodžio pradžia yra laikas, kai bendrovės gali parodyti pirmuosius savo darbo vaisius. Daugelis jau yra susirinkusios pradinį kapitalą, susikūrusios prototipus, pirmuosius produktus ir nekantrauja pristatyti save bei savo verslą pasauliui.
Šis laikas sutampa su Kalėdų ruošimosi etapu — mugė yra puiki proga įsigyti unikalių bei inovatyvių dovanų ir paskatinti moksleivius vystyti savo verslą toliau“, - sako A.Rusteikienė.
Inovacijos — moksleivių kasdienybė
A.Rusteikienė sako, kad šių metų mugė išsiskiria inovacijų gausa.
Organizatorė pasakoja, kad „accelerator_x“ programos metu moksleiviai yra skatinami drąsiai galvoti apie inovacijas, vertės kūrimą savo bendruomenei — todėl mugėje galima atrasti originalių sprendimų į kasdienes problemas.
„Nuo pat pirmos „accelerator_x“ programos dienos žinojome, kad mums neužteks tik parduoti — norėjome sukurti inovaciją. Nors pradėjome kurti savo verslą galvodami apie artimiausią aplinką, programos ir mokytojų dėka supratome, kad mūsų produktas gali būti naudingas žymiai daugiau žmonių“, sako moksleiviai, VGTU inžinerijos licėjaus jaunosios bendrovės „Smart Wire“ įkūrėjai.
„Kuriame naują apsaugos sistemą, kuri padės elektriniais paspirtukais važinėjantiems žmonėms. Nors produktas reikalauja daug darbo, tikimės, kad jo sukuriamas poveikis bus taip pat didelis.“, pasakoja komanda.
Mokinių bendrovės daug dėmesio skiria tvarumui
Kita sritis, kuri itin svarbi „eXpo“ dalyvaujančioms bendrovėms — tvarumas bei ekologija. „Šiemet pastebime, kad moksleiviai labai rimtai vertina savo kuriamų verslų tvarumą ir į jį atsižvelgia iš įvairių pusių. Jiems svarbu, kokia yra jų tiekimo grandinė, iš kur gaunami produktai, daugelis rūpinasi išmetamu CO2 kiekiu.
Bendrovės net siūlo klientams susiskaičiuoti savo sukuriamą CO2 pėdsaką ir jį sumažinti pasodinant atitinkamą kiekį medžių“, sako A.Rusteikienė.
Be to, kalėdinės mugės lankytojai galės įsigyti daug ekologiškų produktų. Bendrovės pasiruošusios ekologiškumą skatinti su daugkartiniais gertuvių valymo rinkiniais, produktais iš bičių korių, perdirbto stiklo gaminiais, mediniais žaislais ir daug kitų produktų. A.Rusteikienė pasakoja, kad „eXpo“ bus galima susipažinti ir su bendrovėmis, kurios ne tik parduoda ekologiškus produktus, bet ir kuria edukacinius užsiėmimus apie aplinkos taršą.
Apie „Lietuvos Junior Achievement“ ir „accelerator_x“
Organizatoriai pabrėžia, kad renginys yra nemokamas ir atviras visiems, tačiau privaloma registracija. Daugiau: expo.lja.lt.
„Lietuvos Junior Achievement“ yra nevyriausybinė organizacija, jaunimo antreprenerystės ir finansinio raštingumo ugdymo programų lyderis Lietuvoje.
Organizacijos programas finansuoja privatūs rėmėjai ir fondai: strateginiai poveikio investuotojai SEB bankas ir „Moody‘s Lietuvoje“ bei strateginiai investuotojai „UPS“, „Narbutas“, „Scandagra“. Daugiau informacijos apie organizaciją rasite www.lja.lt
„accelerator_x“ – tai „Lietuvos Junior Achievement“ programa suteikianti 9-12 klasių mokiniams realią verslo patirtį dar mokyklos suole. Mokiniai spręsdami vietos problemą, atliepdami rinkos poreikį arba tiesiog testuodami savo idėjas kuria skirtingus verslus ir skleidžia verslumo dvasią.
Ši programa nėra verslo simuliacija, tai realaus verslo kūrimo patirtis supažindinant, kaip verslas yra vystomas, valdomas bei leidžiant mokiniams patiems priimti svarbiausius su jų verslu susijusius sprendimus.
Rašyti komentarą