Koncertui Kintų muzikos festivalyje besirengiantis Lukas Geniušas: „Ten laikas sustoja, tarnaudamas kūrybai“

Naują programą „Fantastiškieji romantikai“ Kintų muzikos festivalyje pristatys jau trečiąsyk čia grosiantis trio: žinomi ir publikos pamėgti tarptautinių konkursų laureatai smuikininkė Dalia Dėdinskaitė, violončelininkas Glebas Pyšniakas ir pianistas Lukas Geniušas.

Liepos 21-ąją Roberto Schumanno, Claros Schumann ir Johanneso Brahmso kūrinius jie atliks Kintų Didžiojoje, o 22 dieną – Juodkrantės Šv, Pranciškaus Asyžiečio bažnyčiose.

„Mūsų trio koncertas Kintuose jau tampa gražia kasmete tradicija – kiekvieną vasarą atvykstame su naujienomis. Šie metai – ne išimtis“, – D. Dėdinskaitė turi galvoje vos birželio mėnesį subrandintą „Fantastiškųjų romantikų“ – trijų didžiųjų vokiečių romantikų kompozitorių programą.

„Į Kintus vyksiu jau trečią kartą. Labai šios kelionės laukiu, nes Kintai – turbūt unikaliausia meninė užuovėja Lietuvoje, kur laikas iš tiesų gali sustoti, tarnaudamas kūrybai“, – pripažįsta garsiausiose pasaulio salėse su žymiais orkestrais ir solo koncertuojantis L. Geniušas. Jo kelias į Kintų muzikos festivalį pasuko per bičiulystę ir muzikinę bendrystę su D. Dėdinskaite ir šįmet festivalio meno vadovu tapusiu jos vyru G. Pyšniaku. „Daugelis santykių ir jų pasekmių muzikoje ir bendrystėje sunkiai pasiduoda žodiniams paaiškinimams ir racionaliai logikai. Mes – draugai, o tai daug ką lemia. Kūrybinė bičiulystė prasidėjo nuo kamerinio muzikavimo. Grodamas su Dalia ir Glebu kaskart patiriu ypatingą malonumą, nes jų santykis su pasauliu ir tai, kaip grojame (tie dalykai neišvengiamai persipynę), turi kažkokios gilios išminties, kuri atsiskleidžia ne per įmantrias koncepcijas, bet natūralų žmogiškumą ir gebėjimą jausti plonai“, – sako L. Geniušas.

Simboliška, kad programa „Fantastiškieji romantikai“ buvo sudaryta birželį minimos R. Schumanno gimimo dienos proga, o pavadinimą jai įkvėpė kompozitoriaus opusas „Trys fantastinės pjesės“, kuriomis Glebas su Luku ir pradės koncertą. „Į programą taip pat įtraukėme itin retai atliekamas R. Schumanno „Studijas kanono forma“, originaliai parašytas pedaliniam fortepijonui – pedalflügel. Fortepijoniniam trio kūrinį aranžavo Theodoras Kirchneris“, – pasakoja D. Dėdinskaitė. Toliau skambės Schumanno gyvenimo meilės, žmonos C. Schumann Romansai smuikui ir fortepijonui bei jų abiejų artimiausio draugo bei bendražygio J. Brahmso FAE Scherzo  ir Styginių sekstetas, kurį fortepijoniniam trio aranžavo T. Kirchneris. Apie sutuoktinių Schumannų bei J. Brahmso meilės trikampį istoriniuose šaltiniuose galima rasti daug medžiagos. Tačiau ten pat minima, kad romantiški jausmai Clarą siejo ir su T. Kirchneriu. Visi kompozitorių meilės daugiakampiai virto fantastiškais muzikos kūriniais, kurie persipynę giliausiomis emocinėmis gijomis ir stipriai tarpusavyje susiję. „Tad ši programa stiliaus, laikmečio, tematikos bei konteksto prasme yra fantastiškai romantiška“, – šypsosi D. Dėdinskaitė.

Rinktis puikias T. Kirchnerio aranžuotes muzikantus įkvėpė seniai daryti garsiojo violončelininko Davido Geringo įrašai. „Dar vaikystėje pirmąsyk išgirdau abu Brahmso sekstetus, Kirchnerio perdirbtus fortepijoniniam trio. Davidas Geringas kadaise atrado šias transkripcijas ir padarė išskirtinį įrašą su pianistu A. Barakowskiu ir smuikininku P. Hirschhornu. Šie kūriniai unikalūs tuo, kad Kirchneriui pavyko taip giliai įsiskverbti į  Brahmso rašymo stilių, kad jie skamba lyg pats Brahmsas būtų sumanęs juos kaip fortepijonius trio, ne styginių sekstetus“, – pasakoja L. Geniušas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder