Nemokamos plaukimo pamokos – ir pajūrio antrokams

Beveik 14 tūkst. Lietuvos antrokų gali džiaugtis nemokamomis plaukimo pamokomis, kurios vyksta ir Klaipėdos bei Palangos baseinuose. Šiomis pamokomis siekiama sumažinti skendimų, kurių ypač daug pajūryje, skaičių. Jau 15 metų vykdomos programos paskatinti pokyčiai akivaizdūs - antrokai vandenyje jaučiasi daug drąsiau, o kai kurie jų be jokių pagalbinių priemonių jau gali nuplaukti ir kelis šimtus metrų.

Lietuvos plaukimo asociacijos „LTU Aquatics“ prezidentas Saulius Binevičius džiaugiasi tokiais rezultatais ir tikisi, kad ateityje programa bus išplėsta - bus imta mokyti plaukti trečiokus ir ketvirtokus.

„Matome kaip vaikai noriai vyksta į baseinus mokytis plaukti, todėl norėtume, kad ši programa vyktų ir 3 bei 4 klasėse, kad vaikai augtų sportiški ir dar labiau mažintume skendimo atvejų Lietuvoje“, - sako „LTU Aquatics“ prezidentas, olimpietis S. Binevičius.

Jo teigimu, išplėtus programą, būtų galima pasiekti dar geresnių rezultatų.

Šiai antrokų mokymo plaukti programai ypač daug dėmesio neatsitiktinai skiriama Lietuvos pajūryje - Klaipėdoje ir Palangoje, kadangi vasarą skendimai yra išties dažni. 

Taigi, ši mokymosi plaukti programa, bendrai finansuojama Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra, daug prisideda prie prevencijos, yra skirta vaikams, kuriuos sužiūrėti pajūryje yra ypač sudėtinga.

„Plaukimo pamokos vaikams yra ne tik galimybė išmokti saugiai elgtis vandenyje, bet ir vieta, kurioje mažieji ugdo drąsą, pasitikėjimą ir fizinį pajėgumą“, - pabrėžia S. Binevičius.

Jis pasidžiaugė, kad asociacija „LTU Aquatics“ vienija plaukimo, dailiojo plaukimo, šuolių į vandenį ir plaukimo atvirame vandenyje bendruomenes ir jau penkiolika metų vykdo antrokų mokymo plaukti programą.

Klaipėdos „Gintaro“ sporto centro treneris Motiejus Bardauskas, vedantis antrokams plaukimo pamokas, akcentuoja to svarbą ir naudą.

„Vieni ateina jau kažkiek mokėdami plaukti – dažniausiai tie, kurie anksčiau lankė plaukimo pamokas. Kiti ateina visai be patirties, bet yra pakankamai imlūs ir greitai išmoksta. Taip pat būna vaikų, kurie labai stipriai bijo vandens – galbūt kada nors skendo ar turėjo nemalonių patirčių vandenyje. 

Tačiau jau po kelių treniruočių situacija gerokai pasikeičia. Malonu matyti akivaizdžius rezultatus, tuomet supranti, kad mūsų darbas išties vertingas ir, tikimasi, ateityje padės išsaugoti ne vieną gyvybę“, - sako M. Bardauskas.

Jis pasidžiaugė, kad žmonės vis labiau supranta plaukimo svarbą – ir vaikams, ir suaugusiems.

"Lietuvoje įvyksta nemažai nelaimių maudantis atviruose vandenyse, statistika tikrai nėra džiuginanti: kasmet nuskęsta išties daug žmonių. Todėl mokėti plaukti yra itin svarbu. 

Džiugu, kad tėvai suvokia šio įgūdžio reikšmę: jie nori, kad vaikai ne tik taisyklingai plauktų, bet ir žinotų pagrindines taisykles, kaip elgtis nelaimės atveju, kaip padėti draugui ar tinkamai sureaguoti sudėtingose situacijose. Poreikis mokytis plaukti yra didelis, ir susidomėjimas nuolat auga.

Antrokai, kurie lanko plaukimo pamokas, per mokslo metus išmoksta neblogai jaustis vandenyje, nugali savo baimes, susiformuoja tam tikri plaukimo įgūdžiai, kurių dėka vaikai gerai jaučiasi tiek baseine, tiek atvirame vandenyje. 

Šis projektas yra labai naudingas – tėveliai tikrai yra patenkinti, kai mato, kad vaikai tobulėja, nugali savo baimes ir po to tiesiog patys gali ramiau jaustis", - pabrėžė M. Bardauskas.

Jam antrino Palangos baseino treneris Darius Stanelis.

„Gal koks trečdalis ar penktadalis vaikų pirmomis treniruotėmis stovi kamputyje, bijo, baiminasi. Kita dalis, pasižiūrėdami į kitus, išdrąsėja. Manau, ši programa yra tikrai efektyvi. 

Visi be išimties išeina mokantys plaukti – vieni geriau, kiti prasčiau, bet ypatingą dėmesį skiriame tiems, kurie stovi kamputyje, kurie bijo. Jie labiausiai mus domina“, - sakė palangiškis.

Šioje mokymosi plaukti programoje yra integruoti specialiųjų ugdymosi poreikių vaikai. Čia padeda ir mokytojai-padėjėjai, kurie labai palengvina trenerio darbą.

„Kai mes integruojame specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus į klases, jie greičiau tobulėja, nes mato savo draugus ir bando juos kopijuoti. Jei juos mokytume atskirai, manau, efektas būtų daug mažesnis. 

Mokytojos irgi prisideda, o kai kuriuos vaikus galima mokyti per tėvus – jei tėtis ar mama yra šalia, vaikas, pasitikėdamas jais, drąsiau atlieka tuos pačius pratimus“, - sakė D. Stanelis.

Jis teigė, kad kartą per savaitę vykstančios plaukimo pamokos yra per mažai, tad siūlo, net ir pasibaigus programai, neapleisti plaukimo sporto.

„Siūlome tėveliams skatinti savo vaikus lankyti plaukimo būrelius, o vėliau juos galėsime perkelti į meistriškumo grupes. Taip ir surandame gabiausius, vadinamuosius talentus. 

Nors būna ir tokių vaikų, kurių gabumai išryškėja vėliau – pradžioje nepastebi, o vėliau progresas tampa akivaizdus. Vienareikšmio atsakymo čia nėra“, - sakė Palangos baseino plaukimo treneris.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder