Ar galima naujas automobilines madas suderinti su šeimyniniu praktiškumu?
Aišku, santykinai naujos, sparčiai populiarėjančios elektros pavaros atstovų skaičius gatvėse dar nusileidžia tradiciniams automobiliams, tačiau visureigiškų proporcijų kėbulai tiesiog užtvindė gatves ir išujo kitus tradicinius kėbulo tipus.
Pavyzdžiui, šio amžiaus pradžioje dėl praktiškumo šeimų itin pamėgtus vienatūrius. Tik problema ta, kad šios netikėtai sužibusios žvaigždės ne visuomet pasižymi tokiu praktiškumu kaip senesnieji modeliai. Bet yra ir išimčių.
Septynviečių – vos keli
Jeigu žiūrite į ateitį, norite elektromobilio. Tačiau ką rinktis, jei jums reikia erdvaus, šeimyninio septynių vietų modelio? Patyrinėję pasiūlą, galite nustebti, nes ji – labai menka. Iš esmės tokius SUV modelius galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų: „Kia EV9“, „Mercedes GLB“, „Mercedes EQS SUV“ arba „Tesla Model X“, netrukus dar pasirodys „Volvo EX90“.
Arba galite rinktis ant komercinių automobilių platformų pagamintus keleivinius elektrinius furgonus: „Peugeot e-Riffter“, „Citroën ë-Berlingo“ ar „Mercedes EQV“. Tarpinis variantas – išraiškingo dizaino „Volkswagen I.D. Buzz“.
Tačiau tarp fizinių pirkėjų autobusiukai nebus tokie populiarūs kaip šeimos automobiliai, o klasikinių elektrinių vienatūrių visai nėra.
Šio amžiaus pradžioje šeimų mėgti vienatūriai buvo nepralenkiami savo erdve.
Deja, naujuose SUV, ypač elektriniuose, ji gerokai mažesnė.
Pavyzdžiui, „Volkswagen Touran“ vienatūris prieš dešimtmetį turėjo net 927 litrų bagažinę, o naujas šeimyninis šios markės ID.4 elektrinis krosoveris gali pasigirti tik 523 litrų bagažo erdve. Be to, senasis vienatūris galėjo būti komplektuojamas ir su 7-iomis sėdynėmis, o dabar jas sudėtinga sumontuoti po bagažinės grindimis, nes ten slepiasi baterijų paketai.
„Šiandien gyvename iliuzijoje, kad automobiliai darosi didesni, bet nieko panašaus. Jau nekalbu apie vienatūrius – net klasikiniai universalai gali pasigirti daug didesne erdve nei SUV’ai“, – sako automobilių apžvalgininkas Justas Lengvinas.
Kaip susitraukė krosoveriai?
J. Lengvino teigimu, vizualiai aukštesni automobiliai nebūtinai bus erdvesni gale.
Taip, SUV ir krosoveriai yra aukštesni. Tačiau trumpesnės jų ratų bazės, iškyšos už ratų susiaurina salono erdvę.
Jie stiebiasi į viršų, juose patogiau sėdėti aukštaūgiams, tačiau naudingas bagažinės plotas mažesnis. Be to, daugumos septynviečių krosoverių trečioji sėdynių eilė – butaforinė, tinkama tik mažyliams.
Tendencijas galima pamatyti naujos kartos „Renault Espace“ modelį palyginus su senuoju. „Espace“ – šeimyninių vienatūrių pradininkas Europos rinkoje, pirkėjus žavėjęs savo erdve. Tačiau praėjusiais metais jis tapo krosoveriu, iš esmės nebe atskiru modeliu, o tiesiog prailginta septynviete „Austral“ versija.
Jo bagažinės tūris pakėlus visas tris sėdynių eiles – 159 litrai, nuleidus trečiąją eilę – 477 litrai.
Atitinkamomis konfigūracijomis ankstesnio modelio bagažinės talpa siekė 247 ir 614 litrų. Mažesnėje naujo modelio bagažinėje ir sėdynės mažesnės, tad į jas nebūtinai įsispraus jau ūgtelėję paaugliai.
Erdvė gaunama tik su dydžiu
Taigi kurie elektriniai SUV tiek praktiški, kad būtų patogu keliauti septyniems? Patogiausi – didžiausi, tačiau „Mercedes“, „Tesla“ ir netrukus pasirodysiantis „Volvo“ yra brangūs. Nors ir kaip keista, pagal dydį šalia didžiausių prabangių SUV kaip lygus su lygiais gali stoti ir naujas „Kia EV9“, nes jo ilgis – net 5,01 metro.
„Tai išties didelis automobilis – tokių elektromobilių eroje buvo galima pasigesti. Iš tiesų išsižiojau pirmą kartą jį pamatęs gyvai: tai „BMW X7“ dydžio daiktas, durys milžiniškos, atsidaro plačiai, vietos – per akis ir galybė dėtuvių.
Be to, technologijomis, įvairiomis jungtimis nesiskundžia. Tai išties apgalvotas, didelis šeimyninis automobilis“, – pirmąjį įspūdį prieš išbandant EV9 prisimena J. Lengvinas.
Išraiškingi ir erdvę nurodantys skaičiai: pakėlus visas septynias sėdynes korėjiečių elektromobilyje dar lieka 333 litrų tūrio bagažinė, panaši kaip „Volkswagen Golf“ hečbeke, o nuleidus trečiąją eilę ji padidėja iki senojo tipo vienatūrių dydžio – 833 litrų.
Taigi „Kia“ modelis yra netgi erdvesnis už 10 cm ilgesnį prabangų „Mercedes-Benz EQS SUV“, kurio bagažinė, priklausomai nuo sėdynių konfigūracijos, siekia 195 arba 645 litrus.
Daugiausia tūrio – stačiakampyje gretasienyje
Prie viso to prisideda minėto modelio išskirtinis dizainas, nukovęs ne vieną prestižinį apdovanojimą tokiuose garsiuose konkursuose kaip „Red Dot“ ar „iF Design“. EV9 išorėje naudojama vizualinė daugiakampių ir trikampių simbolika.
Paprastos, tačiau aiškios linijos leido sukurti vikrų, tvirtai atrodantį SUV. Ir nors „Kia“ dizaineriai išlaikė akiai dailiais proporcijas, šis SUV atrodo kaip niekas kitas gatvėje.
„Faktas tas, kad daugiausia tūrio gausime iš stačiakampio gretasienio formos. Jei automobilis orientuotas į dinamiką, turi plačias ratų arkas, tačiau siaurėjantį stogą, jame bus mažiau erdvės.
Superautomobiliuose erdvė nėra aktuali, tad nemenka dalis automobilio ploto yra naudojama įvairiems stiliaus ir aerodinaminiams dalykams, tačiau šeimyniniame automobilyje erdvė yra svarbi, tad platūs, gražūs klubai nėra naudingi“, – paaiškina transporto dizaineris Dominykas Budinas.
Žinoma, ant komercinių automobilių bazės pagaminti autobusiukai vis vien bus erdvesni už bet kokius SUV, tačiau šeimyniniams asmeniniams automobiliams ne ką mažiau svarbus ir nuvažiuojamas nuotolis. Čia lengvųjų automobilių formos SUV taip pat yra pranašesni už autobusiukus.
Pavyzdžiui, tiek „Kia EV9“, tiek naujos kartos „Mercedes EQV“ autobusiukas turi maždaug 100 kWh baterijas. Tačiau „Kia“ SUV pagal WLTP viena įkrova gali nuvažiuoti 563 km, o autobusiukas – tik 363 km.
Be to, korėjietiški ant E-GMP platformos pagaminti elektromobiliai išsiskiria 800V elektros sistema, suteikiančia itin didelę įkrovimo galią, tad energijos papildymas ultragreito įkrovimo stotelėje kelionėje neprailgs. Kone 100 kWh talpos EV9 bateriją nuo 10 iki 80 proc. galima įkrauti per 22 min.
Rašyti komentarą