Automatinė ar mechaninė: kuris automobilis bus ekonomiškesnis 2025 metais

Ilgus metus buvo manoma, kad mechaninė pavarų dėžė taupo daugiau degalų nei automatinė. Tačiau šiuolaikinės technologijos pakeitė žaidimo taisykles. Šiame straipsnyje aptariama, kokia transmisija šiandien yra tikrai naudingesnė, atsižvelgiant į degalų sąnaudas, važiavimo sąlygas ir technikos pažangą.

Klausimas, kokia pavarų dėžė – mechaninė ar automatinė – yra ekonomiškesnė, jau seniai kelia diskusijas tarp vairuotojų. Tradiciškai buvo manoma, kad mechaninė pavarų dėžė (MKD) neabejotinai pranoksta automatinę pavarų dėžę degalų sąnaudų atžvilgiu. Tačiau su technologijų plėtra situacija pasikeitė – dabar viskas nėra taip vienareikšmiška, praneša „Autopilotas“.

Kodėl anksčiau mechaninė pavarų dėžė buvo laikoma ekonomiškesne

Mechaninė pavarų dėžė laimėjo dėl savo konstrukcijos paprastumo, mažesnio svorio ir tiesioginio ryšio tarp variklio ir ratų. Tai užtikrino minimalų galios nuostolį perduodant sukimo momentą. 

Patyręs vairuotojas galėjo rankiniu būdu palaikyti optimalų variklio sūkių skaičių, o tai turėjo teigiamą įtaką degalų sąnaudoms.

Tuo metu klasikinės automatinės pavarų dėžės, ypač hidraulinės, dažnai buvo siejamos su dideliu degalų suvartojimu. Dėl energijos nuostolių slystant transmisijos skysčiui, ypač važiuojant mažu greičiu ir įsibėgėjant, automatinės pavarų dėžės suvartodavo daugiau degalų.

Naujos automatinės pavarų dėžės

Šiuolaikinės automatinės pavarų dėžės tapo žymiai efektyvesnės. Jos turi hidraulinių transformatorių blokavimo funkciją, kuri sumažina energijos nuostolius važiuojant pastoviu greičiu. Be to, padidėjo pavarų skaičius: 8, 9 ar net 10 pavarų automatinės pavarų dėžės jau nėra retenybė. Tai leidžia varikliui žymiai dažniau dirbti optimaliausiu režimu.

Automatinės pavarų dėžės dirba glaudžiai kartu su elektronika – valdymo blokas analizuoja daugybę parametrų ir pritaiko perjungimus prie vairavimo stiliaus, kelio nuolydžio, temperatūros ir pan. Premium klasės modeliuose netgi naudojama navigacija, kad būtų galima numatyti trajektorijos pokyčius.

Mechaninė ar automatinė

Mechaninės pavarų dėžės ekonomiškumas didžiąja dalimi priklauso nuo vairuotojo. Jei jis perjungia pavaras per anksti arba per vėlai, tai veda prie degalų perteklių. Priešingai, šiuolaikinė automatinė pavarų dėžė užtikrina tikslius ir optimalus perjungimus nepriklausomai nuo vairuotojo patirties.

Teiginys, kad mechaninė pavarų dėžė visada ekonomiškesnė už automatinę, šiandien jau nebeaktualus.

Miesto sąlygomis, kur eismas yra dažnai stabdomas, šiuolaikinis automobilis su automatine pavarų dėže gali sunaudoti net mažiau degalų nei mechaninė pavarų dėžė nepatyrusio vairuotojo rankose.

Pasirinkimas tarp mechaninės ir automatinės pavarų dėžės 2025 m. labiau priklausys nuo vairavimo stiliaus, asmeninių pageidavimų ir komforto nei nuo griežto taupymo.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder