Automobilio plovimas žiemą – ne tik estetinis poreikis, bet ir saugumo užtikrinimas

Dėl Lietuvos kelius ir šaligatvius kausčiusio plikledžio bei lijundros, kelio ruožai pasidengė dar didesniu smėlio ir druskos mišinio sluoksniu.

Nors šios priemonės padeda sumažinti kelio slidumą ir eismo įvykių riziką, jos taip pat gali neigiamai paveikti automobilio kėbulą. Tai ne tik estetinė problema – pažeidimai gali turėti įtakos jūsų saugumui.

Ekspertų perspėjimai: druskos mišinys kelia grėsmę automobilio ilgaamžiškumui

UAB „Tuvlita“ Vilniaus techninės apžiūros centro vadovas Tomas Bagdanavičius pabrėžia, kad druskos mišinys yra vienas agresyviausių veiksnių, veikiančių automobilius žiemą.

„Atlikdami automobilių privalomąją techninę apžiūrą, dažnai pastebime korozijos paveiktas kėbulo dalis. Nors paviršinių parūdijimų kaip trūkumo nefiksuojame, tačiau rimtesnės problemos – tokios kaip atsiradusios kiaurymės ar aštrūs kampai – jau bus fiksuojamos kaip didelis techninės būklės trūkumas. 

Ant automobilio paviršiaus ir jo ertmėse susikaupusi druska  skatina korozijos procesus. Laiku nepašalinus šių medžiagų, korozija gali pažeisti ne tik kėbulo išorę, bet ir laikančiąsias konstrukcijas ar važiuoklės dalis. 

Tokie pažeidimai gali turėti įtakos automobilio stabilumui bei kelti pavojų eismo saugumui“, – aiškina T. Bagdanavičius.

Specialistas rekomenduoja rūpintis automobilio švara visus metus ir nedelsti pastebėjus nedidelius pažeidimus. „Dažniausiai korozija paveikia tas vietas, kuriose drėgmė ir purvas kaupiasi labiausiai – tai durų apačios, slenksčiai, automobilio dugnas.

Pažeidimai taip pat dažnai atsiranda ant galinio automobilio dangčio, kurį nuolat veikia purvas ir vanduo, bei ant variklio gaubto, kurį važiuojant pažeidžia akmenys, skatinantys koroziją. 

Pavyzdžiui, jei surūdija automobilio kėlimo taškai, kyla rizika, kad kėlimo metu automobilis gali prarasti stabilumą ir sukelti pavojų. 

Taip pat ant automobilio kėbulo atsiradę aštrūs kampai didina tikimybę sužeisti praeivius, o, esant rimtiems laikančiosios konstrukcijos pažeidimams, automobilio saugumas dar labiau sumažėja“, – įspėja T. Bagdanavičius.

Problemos kyla ir naujiems automobiliams

Nors korozija – ilgalaikis procesas, dažniausiai būdingas senesniems automobiliams, prevencijos priemonės yra svarbios ir naujų transporto priemonių savininkams.

„Rimti pažeidimai dažniau nustatomi senesniems automobiliams, tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad šiuolaikinių automobilių gamyboje naudojamas plonesnis metalas, todėl korozija naujus automobilius gali paveikti greičiau nei tuos, kurie buvo gaminami prieš 20-30 metų. 

Nusipirkus naują transporto priemonę, verta investuoti į prevencines priemones, pavyzdžiui, antikorozinę dangą, kuri padeda apsaugoti automobilį nuo išorinių veiksnių. 

Vis dėlto svarbu atkreipti dėmesį, kad tokia danga neturėtų trukdyti tinkamai įvertinti transporto priemonės techninės būklės, pavyzdžiui, stabdžių sistemos vamzdelių, nes tai gali tapti kliūtimi atlikti techninę apžiūrą“, – pataria  UAB „Tuvlita“ Vilniaus techninės apžiūros centro vadovas Tomas Bagdanavičius.

Reguliari priežiūra – geriausias sprendimas

Pasak „Circle K“ degalų ir plovyklos kategorijos vadovo Baltijos šalims Roko Laurinavičiaus, dėl druskų, purvo ir ledo daromos žalos automobiliui, žiemą būtina palaikyti transporto priemonės švarą.

„Priklausomai nuo oro sąlygų žiemos metu rekomenduojame automobilį plauti bent kartą per savaitę arba po kiekvienos stipresnės sniego audros, kai keliai gausiai pasidengia druskos ir smėlio mišiniu. 

Taip pat svarbu ne tik nuplauti automobilį, bet ir naudoti specializuotas programas, kurios padeda pašalinti druskos bei smėlio likučius nuo sunkiai pasiekiamų vietų – ratų arkų ar dugno“, – pataria R. Laurinavičius.

Degalinių tinklo atstovas atkreipia dėmesį, kad žiemos sezonu plaunant automobilį taip pat rekomenduojame papildomai pasirinkti vaškavimo paslaugą – tai padės sukurti apsauginį sluoksnį, mažinantį drėgmės ir korozijos poveikį.

„Mūsų plovyklose naudojamas vaškas pasižymi itin efektyviomis vandens bei nešvarumų atstūmimo savybėmis, leidžiančiomis ilgesnį laiką išsaugoti švarų automobilio paviršių bei užtikrinančiomis geresnį matomumą lyjant lietui ir kitomis sudėtingomis sąlygomis. 

Ši priežiūros priemonė taip pat stabdo oksidacijos procesus (koroziją) bei saugo nuo išorės poveikių, skatinančių dažų išblukimą ir priešlaikinį senėjimą – pavyzdžiui, nuo rūgštaus lietaus, išmetamųjų dujų, dervų, suodžių, purvo, paukščių išmatų, druskos ir ultravioletinių spindulių daromo neigiamo efekto“, – teigia R. Laurinavičius.

Patarimai vairuotojams

  • Plaukite automobilį reguliariai, ypač po ilgesnių kelionių arba stiprių sniego pūgų.
  • Žiemą paprasto automobilio plovimo neužtenka – svarbu pašalinti purvą nuo ratų ir automobilio dugno bei padengti paviršių vašku.
  • Nepamirškite rūpintis automobilio kilimėliais. Žiemos sezonu naudokite guminius, su pakeltais kraštais, kad druskos tirpalai neišbėgtų į automobilio dugną ir reguliariai valykite.
  • Po plovimo pasirūpinkite, kad automobilio durelių, bagažinės ir kuro pylimo bako dangtelio guminės tarpinės būtų sausos – nuvalykite jas minkšta šluoste. Tai padės išvengti užšalimo.
Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder