Dažniausiai daromos klaidos perkant naudotą automobilį: kaip neprarasti tūkstančius eurų
Naudoto automobilio pirkimas dažnai atrodo kaip geras sandėris – vizualiai patrauklus automobilis, prieinama kaina, malonus pardavėjas.
Tačiau už idealios būklės fasado gali slėptis problemos, kurios gali ne tik sugadinti pirkimo malonumą, bet ir pareikalauti didelių finansinių išlaidų.
Apie tai rašo ua motors.
Dažniausiai pagrindinė pirkėjo klaida – įsimylėjimas į automobilį dar prieš jį patikrinus. Žmogus mato dizainą, įsivaizduoja save už vairo – ir logika išsijungia.
Net jei kėbulas surūdijęs, salonas apšiuręs, o pavarų dėžė striginėja, sprendimas jau priimtas. Pardavėjas tai jaučia ir pradeda slėpti trūkumus, vadindamas juos modelio ypatumais.
Kitas pavojus – pasitikėjimas dokumentais be patikrinimo.
Vienas savininkas registracijos liudijime negarantuoja, kad automobilis nebuvo taksi, lizinguotas ar naudojamas įmonės reikmėms.
Nepatikrinęs VIN kodo, pirkėjas rizikuoja įsigyti automobilį, kurį draudžiama registruoti, kuris yra apdėtas baudomis, areštuotas ar net įkeistas. Kai kuriais atvejais po kelių mėnesių savininkas gauna šaukimą į teismą, nes pardavėjas neturėjo teisės sudaryti sandorio.
Paplitęs mitas – kad „nedidelius trūkumus lengva ištaisyti“
Iš tiesų, automobilis su perdirbtais slenksčiais arba avarijos pėdsakais gali turėti kėbulo geometrijos problemų, drėgmės salone, dažų dangos defektų.
Net „lengvas dėžės stumtelėjimas“ gali reikšti artėjantį remontą, kuris nemenką sumą.
Dar viena dažna problema – suklastotas rida.
Pasak automobilių ekspertų, tai vyksta beveik visada.
Odometro rodmenys dažnai neatitinka tikrovės: iš tiesų automobilis gali turėti tris kartus didesnį ridą.
Tai reiškia susidėvėjusią pakabą, seną tepalą, neremontuotą transmisiją, susidėvėjusį diržą.
Tai ypač aktualu dyzeliniams visureigiams ir premium klasės modeliams, kur variklis dar „traukia“, o visa kita jau „nusidėvėjo“.
Daugelis pirkėjų pasitiki „savo“ meistru. Tačiau be specialios įrangos net patyręs mechanikas negalės įvertinti turbinos, variatoriaus būklės, neištaisys elektronikos gedimų.
Automobilio diagnostika kainuoja, bet gali išgelbėti nuo nemalonumų, kurie kainuos dešimt kartų daugiau.
Bandomasis važiavimas – dar vienas kritinis momentas
Apriboti važiavimą keliais ratais aplink namą – klaida. Tikrojo važiavimo už miesto metu gali pasireikšti transmisijos gausmas, pavarų dėžės trūkčiojimas, vairo ar pakabos problemos.
O tai – rimtų gedimų požymiai.
Paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas – rezervas remontui.
Pirkėjas išleidžia visas santaupas automobiliui, nepalikdamas pinigų pagrindiniam aptarnavimui.
O tai gali apimti tepalų, skysčių, stabdžių sistemos, akumuliatoriaus, žvakių keitimą.
Minimalus rinkinys po pirkimo – vėl papildomos išlaidos.

Rašyti komentarą