Iš naujo išrasti „Golf“: kaip atrodo įperkamas kompaktinis elektromobilis pagal korėjiečius?

Ne vienerius metus ekspertai kalbėjo, esą elektromobilių proveržį naujų automobilių rinkoje sukels ne dideli ir prabangūs, o kompaktiški ir įperkami modeliai. Ar į kelius išriedėjusi nauja jų banga iš tiesų atneš pokyčių?

Nauja kryptis populiariausių automobilių klasėje

Europoje ne vieną dešimtmetį dominavo kompaktinės C klasės automobiliai. Ne veltui ji vadinama „Golf“ klase, mat koncerno „Volkswagen“ produktai beveik visuomet buvo etaloniniai. 

Europai tokie automobiliai itin tiko. Jie turėjo kompaktišką kėbulą, buvo racionaliai įkainoti, tačiau važiavo ganėtinai rafinuotai, kaip didesni automobiliai. Jie sukūrė gerą atskirtį nuo ekonominės klasės mašinų.

Tačiau laikai pasikeitė. Nors „Golf“ niekas nenustūmė nuo lyderių pjedestalo, jis čia – nebe vienintelis. Pasirodė įdomesnių ir taip pat ištobulintų kitų Vokietijos, Prancūzijos, Pietų Korėjos ir Japonijos gamintojų modelių, kaip antai „Kia Ceed“, „Peugeot 308“ ar „Hyundai i30“, galiausiai žmonės persiorientavo į stipresnį saugumo jausmą suteikiančius didesnio pravažumo krosoverius. Na, ir Europa pasirinko elektrifikacijos kryptį. Tad atėjo metas populiariąją „Golf“ klasę sukurti iš naujo ir galbūt ją pervadinti.

„Volkswagen“ bandymas čia įsitvirtinti su ID.3 buvo neblogas, tačiau dėl aukštos kainos ir skurdžios salono apdailos žmonės mieliau rinkosi ne ką brangesnius didesnius krosoverius.

Pirmieji įvertinimai – teigiami

Dabar šią klasę bando užvaldyti kompaktiškus elektrinius SUV modelius pristatantys gamintojai. Kad suprastume, ko vertos šios pastangos, galime pasiremti vienu naujausių pavyzdžių – Pietų Korėjos bendrovės „Kia“ į gatves išleistu EV3 modeliu.

Korėjiečiai į besikeičiantį automobilių rinkos pasaulį pažiūrėjo naujomis akimis, nebandydami atkartoti senų tradicijų, vietomis jas laužydami, tačiau išlaikydami pamatines sėkmingų automobilių vertybes.

Jie sukūrė novatoriško dizaino krosoverio kėbulą, kuris pasižymi didesne nei įprasta tokio dydžio tradiciniams SUV modeliams erdve, įdėjo didžiulę, daugiau nei 600 km pagal WLTP matavimus nuvažiuoti leidžiančią bateriją, įdiegė aukštesnės klasės automobiliuose aptinkamas technologijas ir pasiūlė visa tai už patrauklią kainą.

Rezultatas? Kol EV3 modeliai dar keliauja iki pirmųjų pirkėjų – tarptautinių automobilinių leidinių įvertinimas. Britų žurnalas „Top Gear“ per 2024-ųjų apdovanojimus jam suteikė Metų krosoverio titulą, o Vokietijos žiniasklaidos kanalų „Bild am Sonntag“ ir „Auto Bild“ kartu rengiamame kasmetiniame „Auksinio vairo“ konkurse šis modelis pelnė geriausio automobilio iki 40 tūkst. eurų kategorijos laurus.

„Visiškai nestebina, kad šis koncernas gali pagaminti neblogus ir gerus elektromobilius. Žinant jų modelių gamą, reikia tą pripažinti. Aš manau, kad šio modelio sėkmė yra visiškai neatsitiktinė. Juk nebūna tiek daug kvailų mūsų kolegų užsienyje“, – šypsosi žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius.

Vien gerų skaičių nepakanka

Iš tiesų, tiek „Kia EV6“, tiek ir „Kia EV9“ yra susižėrę ne vieną apdovanojimą, o dabar EV3 seka jų pėdomis. Kuo jis stebina? Visų pirma – dizainu. Jį žurnalas „Top Gear“ pagyrė už išskirtinumą neperlenkiant lazdos.

Toliau – erdve. 460 litrų bagažinė nedideliame, vos 4,3 metro ilgio, 1,56 metro aukščio ir 1,85 metro pločio krosoveryje leidžia pagal šį parametrą lygiuotis į bent 20 centimetrų ilgesnius modelius, ir ji nesumažina gale sėdinčių keleivių komforto. 

Tą leido realizuoti elektromobilio platforma: po grindimis sumontuotas baterijų paketas ir priekinių varančiųjų ratų pavara sudarė galimybę geriau išnaudoti kėbulą ir įrengti erdvesnį saloną.

„Kia“ išsiskiria ir baterijomis: standartinėje versijoje automobilis turi 58 kWh talpos, „Long Range“ – 81 kWh, kuri leidžia viena įkrova nuvažiuoti iki 605 km pagal WLTP metodiką. 204 AG motoras užtikrina racionalią dinamiką. Tiesa, geri skaičiai – toli gražu dar ne viskas.

Kai „Golf“ buvo vienvaldis klasės lyderis, ne vienas konkurentas bandė jį pranokti parametrais, tačiau vokiškas hečbekas buvo neprilygstamas užbaigtumu. 

Pavyzdžiui, „Ford Focus“ buvo geriau valdomas, „Renault Megane“ – komfortiškesnis, o „Volkswagen“ išsiskyrė geriausiu šių savybių balansu. Jis patiko didžiajai daliai naujų automobilių pirkėjų. Norint sukurti naują klasės lyderį, privalu, kad jis gerai važiuotų.

„Kai mes bandome automobilius, mūsų darbas dažniausiai būna prie ko nors prikibti. „Auto Bild“ laikosi tokio principo: pasakyti, kas automobilyje yra gerai, ir būtinai įvardinti trūkumus. 

Kalbant apie EV3, reikėjo gerai pasistengti, paieškoti. Yra daug subjektyvių kriterijų, kaip antai grožis, bet, žiūrint objektyviai, iš tiesų sunku rasti kokių nors priekabių: tai tinkamo dydžio, toli, gerai važiuojantis ir racionaliai įkainotas elektromobilis. Sėkmingas modelis“, – pasakoja korėjietišką kūrinį jau išbandęs V. Milius.

Svarbiausia – įperkamumas

Didžiausias „Kia EV3“ minusas, kurį jis išskyrė kartu su užsienio žurnalistais, – mažesnė įkrovimo galia nei konkurentų modeliuose. Štai didesnę bateriją turintis EV3 sparčiojo įkrovimo stotelėje gali pasiekti 135 kW galią, o modelis su mažesne baterija – 100 kW galią.

Palyginkime: „Volkswagen ID.3“ su maža baterija gali išvystyti 124 kW, o su didesne – 170 kW įkrovimo galią. Nepaisant to, visų šių modelių įkrovimas nuo 10 iki 80 proc. trunka apie pusvalandį, skirtumas tarp greičiausiai ir lėčiausiai įsikraunančio elektromobilio – 4 min.

Didesni „Kia“ elektromobiliai išsiskiria itin didele įkrovimo galia, kurią gali pranokti tik tokie „premium“ modeliai kaip „Porsche“. EV3 įkrovimas kiek lėtesnis, nes jis turi ne 800, o 400V elektros sistemą. 

Būtent tai leido gamintojui sumažinti gamybos kaštus ir padaryti šį elektromobilį prieinamą plačiosioms masėms.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder