Kaip kitaip apsunkinti dyzelinių automobilių savininkų gyvenimą? Briuselis galvoja apie naujas direktyvas
Be to, ES svarsto galimybę įvesti papildomą priemonę, kuri ypač palies dyzelinių automobilių savininkus. Ji susijusi su automobiliais, kuriuose nėra dyzelino kietųjų dalelių filtrų (DPF) arba iš kurių filtras buvo išimtas po įsigijimo.
DPF filtrai skirti kenksmingoms išmetamųjų dujų dalelėms surinkti ir automatiškai valomi važiuojant. Tačiau miesto eisme jie dažnai sugenda nuvažiavus 150 000 kilometrų. Kadangi filtro pakeitimas gali kainuoti iki 3 000 eurų, daugelis automobilių savininkų mieliau jį tiesiog pašalina.
Taigi šiuo metu Europos keliais važinėja milijonai dyzelinių automobilių be kietųjų dalelių filtrų, o tikslaus jų skaičiaus nustatyti neįmanoma. Techninės apžiūros metu kietųjų dalelių kiekis išmetamosiose dujose nenustatomas, o vienintelis būdas nustatyti, ar yra filtras, yra visiškai patikrinti išmetimo sistemą, o tai beveik nerealu.
Briuselis nori tam padaryti galą: jei naujoji priemonė įsigalios, dyzelinių automobilių, kuriuose nėra kietųjų dalelių filtro, savininkai privalės jį iš naujo įrengti. Priešingu atveju jų transporto priemonės negalės praeiti techninės apžiūros.
Pažymėtina, kad Latvijoje šių metų pradžioje įsigaliojo teisės aktų pakeitimas, pagal kurį ant priekinio automobilių stiklo nebereikalaujama klijuoti lipduko su paskutinės techninės apžiūros data.
Šaltinis: press.lv

Rašyti komentarą