„Metų automobilis 2024“ rinkimuose inovatyviausiu tapo „Mercedes-Benz E-Class“. Kodėl?
Kategorijoje nuo 40.000 iki 60.000 eurų laimėjo naujasis „Toyota Prius“, pagardintas „Plug-In“ hibridine jėgaine, o brangiausių, virš 60.000 eurų įkainotų automobilių kategorijoje paskutinę akimirką pergalę išplėšė „Mercedes-Benz E-Class“.
Autoplius.lt komanda taip pat prisidėjo prie šių rinkimų. Tiesa, įtakos laimėtojams neturėjo, tačiau prisidėjo prie metų inovatyviausio modelio rinkimų.
Iš daugybės pretendentų buvo atrinkti nominantai: „Hyundai“ modeliai už vidutinio greičio matavimo funkciją, „Lexus LM“ už išmanų komfortą ir „Mercedes-Benz E-Class“ už dirbtinį intelektą.
Būtent pastarasis ir išplėšė pergalę metų inovatyviausio kategorijoje. Kodėl? Kuo jis toks inovatyvus? Šiandien apie tai pasakoja Autoplius.lt
Dirbtinis intelektas
Didelė dalis gamintojų į rinką išleisdami naujus modelius, juos kuria taip, kad kiekvienas vairuotojas turėtų kuo daugiau pasirinkimų, lyg galėdamas transporto priemonę individualizuoti pagal save.
Galimybė pasirinkti norimas spalvas multimedijos ar vairuotojo ekranuose, skirtingų vizualizacijų pasirinkimai, salono apšvietimo spalvų gausa ar net dienos LED diodų išsidėstymas žibinte, visa tai – galimybė padaryti automobilį asmeniniu. Ir tai jau iš esmės yra nuostabu.
Tačiau „Mercedes-Benz“ automobilio individualizavimo klausimu šį kartą žengė nebe žingsnį, o sieksnį ir į automobilį įdiegė dirbtinį intelektą, kurio pagrindinė užduotis – mokytis vairuotojo įpročių.
Ko gero viską paprasčiau paaiškinti tiesiog pavyzdžiu. Sakykime, kad kiekvieną antradienį, 17 valandą vakaro išvažiuojate iš darbo.
Vos įsėdus į automobilį nustatote 21 laipsnį šilumos, paskambinate savo antrai pusei paklausti ko norėtų vakarienei, tuomet už 5 kelionės kilometrų skambinate į savo mėgiamą restoraną užsisakyti maisto, o privažiavus prie jo atidarote langą, per kurį jums paduodamas maistas.
Tuomet važiuojate namo ir privažiavę prie namo vartų skambinate įvestu, juos atidarančiu telefono numeriu.
Po kelių tokių antradienių, įsėdus į automobilį 17 valandą bus 21 laipsnis šilumos, jums bus pasiūlyta paskambinti žmonai, privažiavus 5 kilometrų ribą – paskambinti restoranui, o prie jo privažiavus atsidarys langas.
Pasiekus namų zoną automobilis pasiūlys surinkti numerį vartų atidarymui. Skamba įspūdingai?
Tai tik maža dalis „Mercedes-Benz E-Class“ dirbtinio intelekto galimybių. Automobilis mokosi kiekvieną dieną, kiekviename žingsnyje ir kiekviename posūkyje.
„My Routines“
Jei nusipirkote naują E klasės „Mercedes-Benz“ ir nenorite laukti kol dirbtinis intelektas išmoks jūsų įpročius – galima juos sudėlioti patiems. Tai – lyg pirmos klasės lygio programavimas.
Pavyzdžiui, galima nustatyti, kad kiekvieną darbo dieną, kai lauke temperatūra yra mažesnė nei 4 laipsniai šilumos, 7 valandą ryto automobilis pradėtų šildyti saloną, sėdynę ir atitirpinti langus.
Salono šildymas, vėsinimas, sėdynių temperatūros reguliavimas, radijo stočių parinkimas, iš anksto suplanuoti skambučiai, tai – tik maža dalis galimų nustatymų.
Pradžioje šiuos rutininius procesus nustatysite patys, tačiau ilgainiui, eksploatuojant automobilį, „Mercedes-Benz“ pradės jums siūlyti šablonus, atsižvelgdamas į jūsų vairavimo įpročius.
Asmenukės kamera
Dar viena naujovė – asmenukės, arba „selfie“ kamera. Ji pasitarnaus vairuotojui keletu būdų. Visų pirma – vairuotojo atpažinimas.
Natūralu, kad automobilį gali vairuoti ne vienas žmogus. Iki šiol, atsisėdus į „Mercedes-Benz“, pakakdavo paliesti vietą, kurioje nuskenuojamas piršto antspaudas ir automobilis jau suprasdavo, kas jį vairuos.
Pagal vairuotoją nustatomas multimedijos ir skaitmeninio ekrano profilis, salono apšvietimas, sėdynės padėtis ir kiti svarbūs elementai.
Dabar jau nieko liesti nebereikia. Asmenukės kamera, vairuotojui įsėdus, atpažįsta veidą ir automatiškai įjungia profilį.
Taip pat inovatyvus elementas, kuris itin dažnai pasitarnaus daug virtualių susitikimų turintiems vairuotojams – galimybė dalyvauti video konferencijose sėdint automobilyje.
Tereikia atsisiųsti programėlę ir sėdėdami automobilyje galėsite dalyvauti virtualiuose verslo susitikimuose ar tiesiog nusiųsti linkėjimus draugams.
Žinoma, saugumo sumetimais šia funkcija galima naudotis tik transporto priemonei stovint vietoje.
Nuovargio identifikavimo sistema
Pati sistema – tikrai ne inovacija. Šią sistemą turi ir daugiau naujų modelių iš „Volkswagen“, „Hyundai“ bei kitų gamintojų.
Tačiau naujoji „Mercedes-Benz“ sistema tiesiog daro šiek tiek daugiau nei kitos. Ši sistema ne tik identifikuoja, kad vairuotojas pavargęs, tačiau gali atskirti ir nuovargio pobūdį.
Vairuotojas tiesiog pavargęs, gal nori miego, o galbūt jam kažkas negerai su sveikata. „Mercedes-Benz E-Class“ nuovargio identifikavimo sistemą galima susieti su išmaniuoju „Garmin“ laikrodžiu.
Pagal jo duomenis modelyje esantis dirbtinis intelektas gali gauti daugiau duomenų apie vairuotojo sveikatos būklę.
Na, o galvodamas, kad vairuotojas nebekoncentruoja dėmesio į kelią, automobilis pradeda jį žadinti tampydamas saugos diržą, rašydamas įspėjimus vairuotojo ekrane bei skleisdamas ne pačius maloniausius garsus, trukdančius užsnūsti.
Skaitmeninis raktas
Galimybė atrakinti automobilį nuotoliniu būdu, naudojant išmanųjį telefoną, jau nebėra visiška naujovė. Tokią galimybę jau kuris laikas siūlo „Tesla“ automobiliai.
Tačiau „Mercedes-Benz“ čia žengia dar vienu žingsneliu toliau. Automobilio savininkas gali skaitmeniniu būdu pasidalinti raktu su kažkuo kitu.
Sakykime, kad jūs esate Vilniuje, o jūsų E klasės „Mercedes-Benz“ paliktas Panevėžyje. Jei norite, kad bičiulis keliaudamas į Vilnių automobilį atvarytų jums, užteks suteikti jam prieigą atrakinimui.
Priėjęs prie automobilio jis galės atsirakinti, užvesti ir naudotis transporto priemone iki tol, kol jūs deaktyvuosite jo virtualų raktą. Tiesa, yra vienas kabliukas.
Bent jau kol kas – tikrasis raktas turi būti paliktas automobilyje, o pastarasis – užrakintas programėle. Prieigą galėsite suteikti tik tam vartotojui, kuris bus oficialiai patvirtintas „Mercedes-Benz“ atstovo.
Atkeliavome į laikmetį, kuomet inovacijos ir automobiliai – nebeatsiejami dalykai. Šiame, technologiškai aktyviame amžiuje inovacijos automobiliuose yra bene vienintelis nustebinti pirkėjus galintis elementas.
Visi turi ratus, vairą, sėdynes ir variklius. Galų gale visi nauji automobiliai turi itin funkcionalias multimedijas, kurių funkcijų užtektų 90 proc. eilinių vartotojų. Ir taip toliau.
Todėl norint išsiskirti iš minios jau nebeužtenka tiesiog gerai daryti tai, ką daro visi. Džiugu, kad gamintojai tai puikiai supranta, todėl su kiekvienu modeliu bando išrasti naują dviratį. Ar bent jau išmaniąją dviračio rankenėlę.
Rašyti komentarą