Nauji „Škoda“ automobilių valdikliai: bendra sistema, kurioje viskas individualizuojama

Sulig kiekvieno automobilio atnaujinimu „Škoda“ juose palaipsniui diegia naująją vartotojo sąsają. Ją ne tik lengviau naudoti, bet ir galima pasirinkti daug daugiau sistemos individualizavimo parinkčių.

Numatytiems įvairių kategorijų ir platformų automobiliams bendrovės „Škoda“ inžinieriai sukūrė naujo dizaino automobilio borto valdymo sistemą, apimančią informacijos ir pramogų sistemą su centriniu jutikliniu ekranu bei virtualųjį skaitmeninį prietaisų skydelį. Naujoji sistema, vadinamoji „Flow HMI“, turės atsikartojantį dizainą skirtinguose Čekijos gamintojo modeliuose: skirsis tik tam tikros detalės, pavyzdžiui, valdikliai ir pan.

„Stengėmės optimaliai išnaudoti skaitmenines technologijas ir fizinius valdiklius, – aiškina už vartotojo sąsajos atnaujinimą atsakingas dizaineris Danielis Hajekas. – Dėl to naujuosiuose „Superb“ ir „Kodiaq“ modeliuose pristatyti sukamieji valdikliai „Smart Dials“.

Būtent šiuose automobiliuose ir 2024 m. laidos „Enyaq“ pirmiausia įdiegėme naujausią vartotojo sąsają. Naujoji borto sistema bus palaipsniui diegiama ir kituose „Škoda“ modeliuose, taip pat ir elektromobiliuose.

„Sistemos pritaikymas skirtingų tipų automobiliams ir jų specifinei įrangai buvo vienas iš pagrindinių projektavimo proceso rūpesčių, – sako techninei kūrimo pusei vadovavęs Pavelas Tůma. Tačiau visų svarbiausia, kad vairuotojai suprastų, kaip naudotis sistema. – Tai vienas pirmųjų projektų, paremtų UX dizainerių darbu ir vartotojų tyrimais. Vairuotojų poreikiams ištirti buvo skirta daug laiko ir dėmesio“, – patvirtina P. Tůma.

Viskas nesunkiai pasiekiama

Vartotojų testavimas leido suformuluoti keletą svarbių išvadų: viena jų – vairuotojai nori, kad tam tikros svarbios funkcijos būtų lengvai pasiekiamos. Tai padaryti leidžia ne tik mygtukai ir kiti fiziniai valdikliai, bet ir naujas jutiklinio ekrano išdėstymas. Dabar jutikliniame ekrane yra nekintanti apatinė juosta su naudingiausiomis nuorodomis, o viršutinėje juostoje sugrupuotos automobilio funkcijos.

Antroji esminė išvada: kiekvienas žmogus šiek tiek skirtingai supranta, kokios yra svarbiausios funkcijos. Štai kodėl „Škoda“ suteikia galimybę kai kurias universalias parinktis suasmeninti.  „Vartotojas gali lengvai apsibrėžti jam reikalingus elementus apatinėje juostoje ir kairėje viršutinės juostos pusėje“, – aiškina P. Tůma.

Apatinėje juostoje yra prieiga prie įprastų funkcijų kategorijų, tokių kaip multimedija, navigacija, telefono valdymas ar klimato kontrolė. Viršutinėje juostoje suteikiama prieiga prie aktualios situacijos ir kai kurių specifinių detalių (pvz., pagalbinių sistemų valdymo). „Pirmenybę teikėme funkcijoms, kurios yra svarbiausios klientams, taip pat suteikėme jiems galimybę keisti konfigūraciją.“

Kiekvienam savo

„Daug darbo įdėjome ir į grafinę sistemos koncepciją. Dėl to vartotojas gali lengvai koreguoti pagrindinio ekrano išvaizdą, keisti foną, spalvas ir nuspręsti, ar prietaisų skydelio grafika automatiškai taip pat paisys šių pasirinkimų, ar išliks nepriklausoma ir išlaikys numatytuosius tamsius atspalvius“, – dėsto Danielis Hájekas.

Dar viena svarbi detalė – naudotojai bus jau susipažinę su spalvomis, piktogramomis ir kitais grafinės aplinkos koncepcijos elementais: vairuotojai juos bus matę, pavyzdžiui, „MyŠkoda“ programėlėje ar „Škoda“ interneto svetainėje. Siekdamas užtikrinti, kad vartotojai visuomet žinotų, kas kur yra, Čekijos automobilių gamintojas prieš kelerius metus ėmėsi kurti viską apimančią „Škoda Flow“ dizaino sistemą.

Automobilių sistemoje dizaineriai naudojo plokštesnę 2D grafiką su naujomis sveikinimo animacijomis, animacinį balso asistentės Lauros atvaizdą ir naujos išvaizdos žemėlapius – visa tai atitinka naujo prekių ženklo firminio identiteto dvasią.

Taip pat labai pasikeitė aplinka už vairo įleistame prietaisų skydelyje. Dabar „Škoda“ automobiliuose diegiama skaitmeninio prietaisų skydelio „Virtual Cockpit“ sistema, todėl prie jos buvo atitinkamai priderinta visa koncepcija.

Skaitmeninis prietaisų skydelis ne tik atkartoja centrinio jutiklinio ekrano grafinį dizainą, bet ir leidžia jį pritaikyti savo poreikiams. Be to, buvo šiek tiek pertvarkyta valdymo sistema. Anksčiau vartotojas keisdavo iš anksto nustatytus rodinius rodyklėmis abiejose vairo pusėse, dabar gi viena rodyklė pakeičia turinį, o kita – rodymo būdą. Taigi vartotojai gali dar laisviau rinktis, kaip jie norėtų matyti informaciją.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder