Alyva: geriausias jūsų variklio veikėjas
Jei prisiminsite paskutinį žiūrėtą filmą, tikrai galite atpažinti pagrindinius veikėjus. Jūsų variklyje pagrindiniai veikėjai gali būti stūmokliai, vožtuvai ir alkūninis velenas, kurie visi kartu juda, kad sukurtų galią. Tačiau scenarijuje yra ir antraplanis veikėjas. Variklio alyva yra pagrindinis veikėjas, užtikrinantis tinkamą variklio veikimą. Jūsų variklio alyva yra ne tik „statistas“ filmavimo aikštelėje, bet ir esminis siužeto elementas. Jei ji nesugebės atlikti savo vaidmens, variklio veikimas nukentės. Tiesą sakant, be jos spektaklis staiga baigtųsi.
Taigi, ką reiškia variklio veikimas? Paprasčiau tariant, variklio našumas - tai jūsų variklio gebėjimas efektyviai atlikti savo darbą. Kai variklis veikia tinkamai ir efektyviai, jis veikia sklandžiai. Jis generuoja pakankamą ir pastovią galią. Jis tarnauja daug metų ir nuvažiuoja daug kilometrų. Ir jo degalų ekonomija yra didžiausia.
Dešimtys įprastinės techninės priežiūros elementų prisideda prie variklio veikimo ir jį pagerina. Tačiau niekas nėra svarbiau už reguliarų alyvos keitimą.
Alyva: jūsų automobilio variklio gyvybinė jėga
Matote, automobilio variklio alyva gal ir nėra pagrindinis variklio veikėjas, bet be jos pagrindiniai veikėjai - iš tikrųjų bet kokie veikėjai - negali atlikti savo vaidmenų.
Variklio alyva pagal scenarijų yra skirta visoms judančioms variklio dalims sutepti. Kai stūmokliai juda aukštyn ir žemyn savo cilindruose, tik plonas tepalo sluoksnis neleidžia jiems liestis vieniems su kitais. Panašiai yra ir su vožtuvais, strypais, guoliais ir t. t. Visos šios judančios metalinės dalys trintųsi viena į kitą ir susidėvėtų ar net sustotų, jei nebūtų tepamos alyva.
Variklio alyva atlieka ir kitas funkcijas. Joje yra ploviklių, kad variklio vidus būtų švarus ir jame neliktų nešvarių nuosėdų. Be to, joje yra priedų, padedančių išlaikyti pastovų klampumą (tirštumą) plačiame karščio diapazone, neleidžiančių kauptis, atsparių terminiam suirimui ir nevirstančių dumblu. Ji netgi veikia kartu su aušinimo sistema, padėdama išlaikyti jūsų variklį vėsų.
Tačiau alyva laikui bėgant vis tiek suyra. Šiam terminiam skilimui įvykus, alyva praranda gebėjimą veiksmingai tepti. Ji nebepadeda valdyti variklio šilumos taip, kaip turėtų. Alyva tirštėja ir (jei nesiimama priemonių) virsta nuosėdomis. Sena alyva taip pat kaupiasi ant vidinių komponentų. Šios problemos lemia prastesnes degalų sąnaudas ir sumažėjusią galią, nes variklis turi dirbti intensyviau. Be to, dėl to variklis susidėvi anksčiau laiko. Nepakeitus alyvos taip pat gali sutrikti komponentų veikimas ar net įvykti katastrofinis variklio gedimas.
Taigi dėl šių priežasčių variklio alyvą reikia reguliariai keisti. Alyva laikoma variklio gyvybine jėga, todėl ją reikia kas tam tikrą laiką perpilti.
Kada keisti alyvą?
Visų pirma, kiekviena automobilio, sunkvežimio ar visureigio markė ir modelis turi savo techninės priežiūros grafiką, kuriame nurodyti intervalai tarp įprastų procedūrų, pavyzdžiui, oro filtro keitimo bei alyvos keitimo. Trumpiausias gamintojo rekomenduojamas intervalas šiuolaikinėse transporto priemonėse yra kas 10-15 tūkst. kilometrų. Konkrečių rekomendacijų savo automobiliui ieškokite savininko vadove arba patikimoje automobilių dalių ir priedų parduotuvėje.
Kitas veiksnys, galintis turėti įtakos alyvos keitimo dažnumui, yra pasirinktas alyvos tipas: įprastinė ar sintetinė. Kai kurie automobiliai iš gamyklos yra komplektuojami su įprastine alyva. Jei taip yra jūsų transporto priemonėje ir nusprendėte ją pakeisti sintetine alyva, galite pailginti laiką tarp alyvos keitimų.
Galiausiai, jei savo automobiliu važinėjate retai, galite nenuvažiuoti pakankamai kilometrų, kad būtų galima keisti alyvą standartiniu intervalu. Nepaisant to, alyvą keiskite kasmet, net jei automobilis tiesiog stovi garaže.
Rašyti komentarą