Nuomonė apie neigiamų pasekmių tikimybę pilant degalus į pilną baką karštyje yra aktuali jau kelis dešimtmečius. Tuomet ji tikrai turėjo teisę gyventi, nes automobiliai toli gražu nebuvo tobuli. Dėl kai kurių modelių konstrukcijos iš tiesų galėjo vykti nepageidaujami procesai, dėl kurių kildavo bėdų.
Ne paslaptis, kad skysčiai, pakilus temperatūrai, plečiasi, ne išimtis ir degalai. Atsižvelgiant į tai, talpyklos su saugomais degalais daugiausia yra po žeme, todėl svarbu tai turėti omenyje pildant degalus į automobilį.
Degalinėje esančiame bake degalų temperatūra gali būti net +10 °C, net ir per didžiausius karščius. Patekęs į automobilio baką, jis įkaista ir plečiasi, todėl pastebimai padidėja jo tūris.
Šiuolaikiniai automobiliai yra gerai apgalvoti ir tokia situacija neįmanoma. Pilstymo pistoleto „spragtelėjimas“ pasigirsta tada, kai bake lieka keli litrai laisvos vietos. Dėl tokio tūrio išvengiama problemų, net jei degalai smarkiai išsiplečia. Jei po „spragtelėjimo“ nesistengsite pripildyti bako iki maksimumo, karštyje problemų nekils.
Kitas dalykas yra ventiliacija. Internete galima rasti daug nuomonių, kad, pripildžius baką, jis trūkinėja arba labai padidėja garų kiekis. Šie argumentai taip pat nepagrįsti, nes šiuolaikinių automobilių ventiliacijos sistema yra labai gerai apgalvota.
Degalų molekulės nusėda ant adsorberio granulių, kurios išleidžiamos į orą iš karto užvedus variklį. Išgaravę degalai patenka į cilindrus, kur sėkmingai sudega kartu su įprastu mišiniu. Jei bako ventiliacijos sistema veikia gerai, problemų nekils.
Kokiais atvejais tikrai nerekomenduojama pildyti pilno degalų bako? Pirmasis atvejis - degalų papildymas nepažįstamoje degalinėje, pavyzdžiui, jei skubiai reikia papildyti degalų kiekį ilgoje kelionėje.
Net ir dabar yra rizika užsukti į nekokybiškus degalus, todėl tokioje situacijoje geriau įsipilti kuo mažiau degalų ir nuvykti į gerai žinomos įmonės degalinę. Bako talpos rezervas leis kompensuoti nepakankamas įpiltų degalų savybes kokybiškais produktais, jei iškiltų problemų (detonacija, „čekio“ atsiradimas prietaisų skydelyje ir t. t.).
Kitas dalykas susijęs su rizika, kad degalus išleis pašaliniai asmenys. Šiuolaikiniuose automobiliuose daugiausia įrengtos sistemos, neleidžiančios iš bako išpilti degalų. Tačiau kai kuriems modeliams ši rizika gresia, todėl nepatartina visiškai pripildyti degalų bako, ypač jei automobilis stovi vietovėse, kuriose aktyviai veikia degalų vagys.
Šaltinis: dzen
Rašyti komentarą