Autobusų gamybos startuoliui - bankrotas

(11)

Prie pabaigos artėja Klaipėdos LEZ daugiau nei dešimtmetį vystyta idėja gaminti elektrinius autobusus. „Dancer“ autobusų gamintojai bendrovei „Vėjo projektai“ (VP) jau balandžio 9 d. teismas skelbs sprendimą dėl bankroto bylos iškėlimo.

Nors VP vadovas Alvydas Naujėkas siūlo palaukti oficialaus teismo sprendimo, tačiau panašu, kad ir jis pats nebetiki, kad įmonę pavyks išgelbėti. Elektrinių autobusų verslas uostamiestyje baigsis taip ir nepradėjus serijinės gamybos.

Bankrotą kreditoriai įmonei pradėjo inicijuoti dar praėjusiais metais. Įmonės uždarymo aktyviausiai siekė „NuCapital“ fondas, VP suteikęs 1,8 milijono eurų kreditą.

Tačiau beveik metus VP bandė kreditorius ir teismus įtikinti, kad įmonę dar galima išgelbėti, ir prašė leisti vykdyti restruktūrizacijos procesą.

Tačiau įmonės perspektyva nepatikėjo nei kreditoriai, nei teismas. Vasario 28 dienos nutartimi teismas nusprendė netvirtinti restruktūrizavimo plano ir nutraukė restruktūrizavimo bylą. Todėl dabar laukia sprendimas dėl bankroto bylos iškėlimo.

Šių metų pradžioje buvo skaičiuojama, kad VP įsipareigojimai kreditoriams siekia apie 17 milijonų eurų, o bendrovės ilgalaikis ir trumpalaikis turtas vertinamas maždaug 23 milijonais eurų.

Tačiau A. Naujėkas neslepia, kad ne visi kreditoriai atgaus savo investuotas ar paskolintas lėšas.

„Tikslas - kad kuo daugiau būtų patenkinta kreditorių reikalavimų“, - sako A. Naujėkas.

„NuCapital“ šioje situacijoje jaučiasi gana tvirtai, nes už suteiktą paskolą fondui yra įkeistas VP gamyklos pastatas. Dalis kreditorių tokių garantijų neturi.

Be to, įmonės skolos pastaraisiais mėnesiais ir toliau augo, VP neišgali sumokėti net mokesčių. Vien „Sodrai“ šiuo metu įmonė skolinga per 306 tūkst. eurų, Valstybinei mokesčių inspekcijai - 48 tūkst. eurų.

Kovo pradžioje VP atleido beveik pusę darbuotojų. Šiuo metu oficialiai dar dirba 16 žmonių.

„Yra įgyvendintas labai rimtas projektas. Autobusai patikimai dirba jau penkerius metus, veža keleivius, muša patikimumo rekordus“, - metų pradžioje sakė A. Naujėkas.

2020 metais VP pardavė du autobusus UAB Klaipėdos autobusų parkui (dabar „Klaipėdos paslaugos“). Tai buvo vieninteliai autobusai, kuriuos per visą įmonės gyvavimo laikotarpį pavyko parduoti.

Šiuo metu dar nėra nutraukta sutartis dėl 10 VP autobusų nuomos bendrovei „Klaipėdos paslaugos“. Įmonės ceche stovi 8 Klaipėdai gaminami autobusai. Kelių jų baigtumas siekia beveik 90 procentų, tačiau panašu, kad šie „Dancer“ autobusai jau nebeišriedės į Klaipėdos gatves. Už sutarties nevykdymą VP jau yra sumokėjusi 330 tūkstančių eurų baudų. Vykstant teismams baudų skaičiavimas pernai buvo sustabdytas.

Beje, sprendžiant VP bylą teismuose dar pernai Klaipėdos apygardos teismas pripažino, jog šioje byloje susiklostė įstatyme nereglamentuota situacija, kai, suėjus nustatytam terminui pateikti teismui tvirtinti restruktūrizavimo plano projektą, vis dar yra neišnagrinėti ginčai dėl beveik 63 proc. visų kreditorių reikalavimų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.