„Biržų duonos“ vadovas Andrius Kurganovas apie svirplius kepiniuose: kai kurie lietuviai jų nori
(20)Kepyklos „Biržų duonos“ vadovas atkreipė dėmesį, kad žmonės mėgsta išbandyti naujoves. Tačiau sena žinia apie svirplių miltus sukėlė chaosą – vieni prašo kepinių su svirpliais, o kiti – jų bijo.
Apie duoną ir jos gaminius, naujus produktus, jų kainas, darbuotojus ir iššūkius jų rasti mažame mieste kalbėjomės su „Biržų duonos“ vadovu Andriumi Kurganovu.
Neseniai žmonės ėmė dalintis senu straipsniu apie tai, kad žadėjote kepiniams naudoti svirplių miltus. Gyventojai šiais planai pasibaisėjo ir grasino boikotuoti jūsų produkciją. Kaip manote, kodėl žmonės tik dabar susidomėjo jūsų planais, kuriuos turėjote prieš pusantrų metų? Kodėl vis tik nusprendėte nenaudoti svirplių miltų kepiniuose?
Šia tema sulaukiame dviejų rūšių užklausų: vieni susirūpinę klausia, ar tokius miltus naudojame kepiniuose, kiti priešingai – prašo kepinių su svirpliais. Deja, bet pastaruosius klientus turime nuvilti. Gaminių su svirplių miltais mūsų parduotuvėse nebuvo ir nėra.
Todėl susirūpinusius klientus nuraminame, o norinčius paragauti gaminių su svirplių miltais kviečiame kreiptis į kitus gamintojus.
Kodėl vis tik nusprendėte nenaudoti svirplių miltų kepiniuose? Juk daugelis mitybos specialistų tikina, kad svirplių ar kitų vabzdžių miltai yra ateities maistas.
Prieš porą metų eksperimentiniame ceche darėme bandymus – klientas iš Skandinavijos norėjo tokius kepinius pristatyti savo rinkai. Tačiau projektas iki galo išplėtotas nebuvo ir gaminiai parduotuvių lentynų nepasiekė.
Vakaruose į produktus iš svirplių žiūrima laisviau. Tuo metu Lietuvoje gaminių iš svirplių paklausa labai maža, o kadangi tokie produktai dar ir brangūs, masinė jų gamyba būtų tiesiog nuostolinga.
Andrius ir Natalija Kurganovai. „Biržų duonos“ nuotr.
Andrius Kurganovas. „Biržų duonos“ nuotr.
Andrius Kurganovas. „Biržų duonos“ nuotr.
Andrius Kurganovas. „Biržų duonos“ nuotr.
Pakalbėkite apie praėjusius metus. Kokie jie buvo? Kokio dydžio pelną sugeneravote, ar patyrėte nuostolių?
Metai buvo kupini iššūkių: elektros, žaliavų kainų išaugimas ir nuolatiniai svyravimai, rinkos neapibrėžtumas, dar lydėjo ir sutrūkinėjusios tiekimo grandinės. Tokioje situacijoje išties sudėtinga priimti sprendimus dėl ateities planų.
Finansinius rezultatus skelbsime balandžio mėnesį, kai bus paruošta finansinė atskaitomybė, tačiau metai neturėtų būti nuostolingi.
Kur parduodate savo produkciją? Į kokias šalis eksportuojate gaminius? Ką daugiausiai perka užsieniečiai?
Didžiąją dalį parduodame Lietuvoje, tačiau nemažai ir eksportuojame į kitas Baltijos šalis, JAV, Kanadą, Australiją, Gruziją, Lenkiją, Vokietiją, Didžiąją Britaniją ir daugelį kitų Vakarų Europos valstybių. Iš tiesų, 2022-aisiais eksportą pavyko padidinti tris kartus.
Vakarų Europoje klientai pamėgę mūsų užkandžių kategoriją, ypatingai grissini lazdeles.
Pastaruoju metu jaučiame ir išaugusį susidomėjimą desertais – pyragais, plokštainiais, kanelėmis ir pan. Šiemet taip pat maloniai nustebino didelis klientų susidomėjimas mūsų naujiena – chačapuriais, juos vežame į Ispaniją, Australiją, JAV ir Didžiąją Britaniją.
O kokia situacija Lietuvoje, ar nepastebėjote, kad žmonės mažiau perka jūsų produkciją? Kokie jūsų gaminiai patys populiariausi? Gal galėtume suskaičiuoti, kiek jų parduodate per mėnesį ar per metus?
Šiek tiek jaučiamas mažmeninės prekybos pardavimų susitraukimas, dėl to nuolatos ieškome naujų galimybių. Dirbame su produktų kategorijų plėtra, naujų partnerysčių paieška.
Plečiame savo parduotuvių-kepyklėlių tinklą, taip pat ir asortimentą jose. „Biržų duonos“ krautuvėse ir „Sucré“ kepinių namuose prekiaujame ne tik savo gaminamais produktais – be paliovos ieškome naujų partnerysčių su vietos ūkininkais ir smulkiaisiais verslais.
Žinoma, daug dėmesio skiriame naujų produktų kūrimui – pastebime, kad klientai nenustojo domėtis naujienomis. Turime net atskirą technologų padalinį, kuriame darbuotojai kasdien dirba tik su naujienų kūrimu.
Populiarumo viršūnėje tarp mūsų klientų, žinoma, išlieka skarelės su serbentų įdaru, brioche bandelės su sviestu, pirkėjai itin vertina ir ruginę duoną.
Na ir, žinoma, turime labai lojalius „Be gliuteno“ bei „Keto lengvai“ produktų pirkėjus.
Kokių ir kiek naujienų pasiūlysite pirkėjams? Ar atidarysite ir naujų firminių parduotuvių šiemet?
Per metus vidutiniškai sukuriame 30–40 naujienų, tačiau šiemet sieksime sukurti jų 50.
2023 metais planuojame atidaryti 5 firmines parduotuves, tačiau nuolat ieškome naujų patrauklių lokacijų ir galimybių plėsti savo parduotuvių tinklą. Taip pat labai džiaugiamės vis dažnėjančiomis užklausomis dėl partnerysčių franšizės pagrindu.
O ar pastebite, kad žmonės atsisako nebūtinų maisto produktų, galbūt rečiau perka saldėsius, pirmenybę teikia duonai?
Dalis klientų tikrai elgiasi praktiškiau, renkasi būtiniausių gaminių krepšelį, domisi produktų galiojimo laiku, net teiraujasi, ar galima gaminius užsišaldyti.
Visgi yra ir dalis klientų, kurie kaip tik pasilepinimui dažniau renkasi skanėstą, kadangi tenka atsisakyti kitokių, prabangesnių malonumų.
Kaip jūsų verslą veikia išaugusios energetikos, darbo jėgos žaliavų kainos? Ar dėl šių priežasčių šiemet duona bus dar brangesnė?
Jeigu 2023 metais pokyčių šiose srityse nebus, tikėtina, kad kainos išliks panašiame lygmyje.
Išaugusios energetikos, darbo jėgos, žaliavų kainos turi įtakos produkto savikainai, kas galiausiai paveikia ir produkto kainą.
Kiek turite darbuotojų? Ar šiemet įdarbinsite daugiau žmonių? Ar paprasta rasti gerų darbuotojų regione?
Turime apie 370 darbuotojų. Nors planuose yra dalies gamybos procesų automatizavimas, darbuotojų mažinti neplanuojame – mūsų įmonė yra auganti, juk numatyta parduotuvių plėtra.
Pastaraisiais metais didelių iššūkių dėl darbuotojų paieškos neturėjome, nebent ieškome itin specifinės srities specialisto – natūralu, kad rasti tokius talentus regione užtrunka ilgiau.
Visgi džiugina, kad dėl pandemijos lietuviai, ypač jaunimas, iš naujo atranda džiaugsmą gyventi Lietuvos regionuose, o ne didmiesčiuose. Turime puikų pavyzdį marketingo skyriuje.
Tiesa, turime ir kelis darbuotojus atvykusius iš Ukrainos, džiugina, kaip kolegos juos draugiškai priėmė į kolektyvą.
Kepyklos valdymą perėmėte iš tėčio. Su žmona Natalija auginate dukrą ir sūnų. Ar norėtumėte, kad ateityje kepyklai vadovautų jūsų vaikai?
Mane žavi šeimos verslai, kurie gyvuoja iš kartos į kartą. To „Biržų duonai“ ir linkiu. Juk kiekvienas savininkas turi slaptą svajonę, kad vaikai prisijungtų prie kuriamo verslo.
Tačiau jeigu jie nuspręstų kitaip susitaikysiu ir gerbsiu bet kokį jų pasirinkimą.
Ar jūsų namuose galima rasti tik „Biržų duonos“ produkciją? Ką labiausiai mėgstate? Ar perkate konkurentų gaminius?
Žinoma, ragaujame konkurentų produkciją – tokia yra darbo dalis. Visada pats ragauju ir „Biržų duonos“ būsimas naujienas prieš jas išleidžiant į rinką, taip pat tikrinu, ar nepakito skonis su laiku, pradėjus masinę gamybą.
Negalėčiau pasakyti, kad turiu mėgstamiausius produktus – skirtingais gyvenimo etapais, skirtingi gaminiai yra mėgstamiausi.
Visgi dažniausiai namuose galima rasti naujausius kepyklos gaminius.
Pastaruoju metu su žmona dažnai skanaujame „Keto lengvai“ linijos produktus. O vaikai pastaruoju metu labai pamėgo becukrę viso grūdo dalių ruginę duoną.
Žinoma, didžiausia šventė būna, kai namuose atsiranda skanėstai – kanelės, sausainiai ar skarelės.
Rašyti komentarą