„Bolt“ pradeda el. paspirtukų sezoną

(1)

Į Lietuvos miestų gatves šią savaitę sugrįžta žalieji el. paspirtukai – susisiekimo paslaugų platforma „Bolt“ pradeda penktąjį sezoną mūsų šalyje. 2023-iaisiais planuojamas nuoseklus kelionių skaičiaus augimas ir tęstinis darbas su paslaugos vartotojais – aukštesnė paspirtukų eismo ir parkavimo kultūra.

Pranešime žiniasklaidai skelbiama, kad prie dvylikos lig šiol tvariai keliavusių miestų jungiasi Ukmergė ir Jonava, o įsibėgėjus sezonui planuojama plėtra ir kituose miestuose.

Platformos atstovų teigimu, paspirtukai miestų gatves pasieks palaipsniui, o sulaukus paskutiniųjų žiemiškų orų pasispardymų – dar bus laikinai deaktyvuojami.

„Šįkart žiema buvo pakankamai švelni, todėl vos pakilus termometro stulpeliui, sulaukdavome nekantrių vartotojų klausimų. Vis dėlto, Lietuvos klimatas nėra toks kaip Vakarų Europos miestuose, kur paspirtukai rieda visus metus, o deaktyvuojami tik Naujųjų metų proga – saugumo tikslais“, – žiemos pertrauką reziumavo „Bolt“ dalijimosi paslaugų vyr. specialistas Benas Jurlovas. Būtent eismo dalyvių saugumas, pasak jo, bus šio sezono prioritetas.

„Tai nėra vien deklaracija – praėjusiais metais buvo sukurta strategija nelaimingų atsitikimų ir netinkamo parkavimo prevencijai, todėl šiemet laukia tiesiog didelis mūsų komandos darbas viso sezono metu. Kaip ir anksčiau – tikime vartotojų, ypač naujokų, edukacija, o antrasis laiptelis – tai individualus darbas su tais, kuriems žinutės programėlėje ar bendro perspėjimo nepakanka.

Parkavimo klausimu geriausias to pavyzdys yra „Bolt Patrol“ tarnyba, kuri ir toliau tęs darbą miestuose. Galiausiai, būsime griežtesni piktnaudžiaujantiems – esame pasiryžę aktyviai blokuoti netinkamai besielgiančius paspirtukų naudotojus“, – vardijo B. Jurlovas.

Jo teigimu, platforma leidžia stebėti ir analizuoti vartotojų bazę. Jeigu naujokus būtina edukuoti, perspėti, atkreipti dėmesį, tai antrą ar trečią sezoną ant paspirtuko stovintis miestietis – turėtų būti pakankamai įgudęs tiek važiuoti, tiek užtikrinti kitų eismo dalyvių saugumą. Priešingu atveju – jam ne vieta ant žaliojo paspirtuko.

El. paspirtukų tema turėtų grįžti ne vien į miestus, bet ir į Seimą – praėjusį sezoną parengtas įstatymo projektas, pirmąkart apibrėžiantis paspirtukų eismą, sulaukė ne tik komitetų dėmesio, bet ir oficialios Vyriausybės nuomonės, o šiemet galėtų būti svarstomas ir tvirtinamas parlamento posėdžiuose.

„Mūsų požiūris į paspirtukų eismo saugumą ir praėjusiais metais pradėti darbai iš esmės sutampa su vyriausybės nuomone, todėl parlamentui apsisprendus dėl transporto priemonės apibrėžimo ir kelių eismo taisyklių pakeitimų, būsime vienas iš pagrindinių partnerių įgyvendinant naująjį reguliavimą“, – mano B. Jurlovas.

Pasak jo, viena iš efektyviausių priemonių kaip galima labiau sumažinti sunkių traumų tikimybę – riboti maksimalų paspirtuko išvystomą greitį. Skirtingai nei individualūs paspirtukai, platforma tą daro centralizuotai. Praėjusiais metais, „Bolt“ išplėtė greičio ribojimo zonas Vilniuje ir Kaune, konsultuojamasi ir su kitais miestais.

„Bolt“ paspirtukais Lietuvoje naudojasi Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus, Marijampolės, Mažeikių, Kėdainių, Tauragės, Ukmergės, Jonavos, Trakų, Kazlų Rūdos gyventojai ir šių miestų svečiai.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder