Fabienas Goulmy

Fabienas Goulmy: elektrifikacijos greitį lemia ne automobilių gamintojai, bet valstybės

Kiekvienos vyriausybės rūpestis sutvarkyti infrastruktūrą ir pagaminti pakankami žaliosios energijos, kad didėtų elektromobilių paklausa, įsitikinęs Fabienas Goulmy, „Renault Group“ Rytų Europos generalinis direktorius. Su juo IQ vyriausiasis redaktorius Ovidijus Lukošius kalbėjosi apie automobilių pramonės pergyventas krizes, naujus konkurentus ir laukiančius didelius pokyčius.

– Pandemija, tiekimo grandinių sutrikimai, po to ir karas Ukrainoje sutrikdė automobilių gamybą ir pardavimus. Dabar esame prie krizės slenksčio, palūkanų normos seniai matytose aukštumose. Kaip „Renault“ įveikia šias kliūtis?

– Mes prisitaikėme, o nuo vasario ar kovo mėnesio situacija drastiškai keičiasi. Chaosas buvo kilęs dėl COVID-19, dėl karo, dėl platinimo problemų. Dabar padėtis su automobilių pristatymu grįžta į normalią. Mažiau ar daugiau, priklauso nuo modelio ar šalies, bet globalioje rinkoje pamažu įsivyrauja tvarka. Dabar jau galime plėtoti verslą kaip įpratę, nors vis dar turime problemų su kai kuriais automobilių modeliais, kai kuriomis atsarginėmis dalimis, todėl turime būti labai kūrybingi, kad surastume sprendimus. Bet prisitaikome, kaip ir kiekvienas gamintojas.

– Dar ir šiemet kai kurių modelių premjeros buvo atidėtos?

– Taip, ypač šalyse, kurios turi specialių reikalavimų. Pavyzdžiui, hibridinis „Renault Austral“ atvyks tik metų pabaigoje, nors tikėjomės pradėti juo prekiauti kartu su benzininiu modeliu. Bet uždelsėme šešis mėnesius, ir tai skausminga, nes Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos šalyse, 50–60 proc. pirkėjų renkasi hibridinius modelius.

– 2035 m. ES bus draudžiama prekiauti naujais automobiliais su vidaus degimo varikliu. Kaip „Renault“ rengiasi šiems dideliems pokyčiams?

– Pirmiausia, ruošiamės pristatyti daugiau naujų elektromobilių modelių ir stengiamės juos sukurti labai patrauklius. Pradėjome nuo elektrinio „Megane“, kuris pernai tapo Lenkijos metų automobiliu. Vėliau atkeliaus naujas „Scenic E-Tech Electric“, galintis nuvažiuoti iki 620 km. Tai svarbus žingsnis, nes vartotojai nori kuo didesnio viena įkrova įveikiamo atstumo, ir kiekvienas papildomas kilometras praplečia vartotojų rinką.

2025-aisiais pristatysime elektrinį „Renault 5“, dar vėliau – „Renault 4“. Visi šie automobiliai pasižymės stipriu individualumu. Taip pat aukšto lygio junglumu, kaip jau turime „Megane E-Tech“ modelyje, kuris yra vienas iš kelių automobilių su įdiegta „Google Android“ operacine sistema ir šiuo atžvilgiu yra stiprus „Teslos“ varžovas su labai stipria skaitmenine ekosistema. Mes esame teisingame kelyje, siekdami sukurti reikiamą pasiūlą ir patenkinti vartotojų poreikius.

2035-aisiais mes, tikėtina, vis dar pardavinėsime automobilius su vidaus degimo varikliais, bet tikrai išplėsime elektromobilių gamą. Ypač kalbant apie „Dacią“, tikrai turėsime modelių su vidaus degimo varikliais, kad patenkintume visų poreikius, kol visi bus pasirengę pereiti į elektromobilių rinką.

Priklausomai nuo šalių, ne visi judės vienodu greičiu. Perėjimo prie visiškos elektrifikacijos greitį lemsime ne mes, bet valstybės ir jų vartotojai. O mums reikia patenkinti visų poreikius.

– Kalbate apie tokias šalis, kaip Šiaurės Afrika ir kitas, kurios neturi tokių ambicijų?

– Ne, ne tik apie jas. Elektrifikacija joms dar toliau. Netgi Europoje padėtis yra skirtinga. Lenkijoje elektromobilių rinka auga ne tokiu greičiu kaip Prancūzijoje, o joje – daug lėčiau nei Norvegijoje. Pavyzdžiui, Norvegijoje ir Lenkijoje dėl daugybės priežasčių – infrastruktūros, elektros kainos ir kiek anglies dioksido išskiriama elektrai pagaminti – situacija yra visiškai nepalyginama. Dėl to turime būti labai lankstūs, bet kartu skirti itin daug energijos, ir „Renault“ tai daro, kad pateiktume rinkai patrauklių elektrinių modelių.

Būtent dėl to „Renault“ įkūrė antrinę įmonę „Ampere“, kuri atsakinga už elektrinių automobilių, variklių, paslaugų kūrimą „Renault“, taip pat kitoms markėms.

– Kokia „Renault“ pagamintų automobilių dalis 2035-aisiais bus elektriniai?

– Sąžiningai kalbant, net negaliu pasakyti, kaip bus kitais metais. Ne, neturiu idėjos. Bet žinau, kad „Renault“ ruošiasi šiems pokyčiams. Visi dirba tobulindami technologijas.

– „Renault“ elektrifikaciją pradėjo nuo „Zoe“, kuri debiutavo prieš dešimtmetį. Tai buvo visiškai naujas modelis ir naujas vardas. Bet dabar elektrifikuojami tradiciniai modeliai, tokie kaip „Megane“ ar „Scenic“. Kodėl taip?

– Vienintelis dalykas, kuris nepasikeis „Scenic“ atveju, yra jo vardas. Tai bus visiškai naujo dizaino, naujo identiteto modelis. „Zoe“ pakeis „Renault 5“.

Nežinau, kaip jis tiksliai bus pavadintas, bet bus stipraus dizaino ir išraiškos modelis, nukeliantis į devintąjį dešimtmetį, kai „Renault 5“ buvo geriausiai parduodamas automobilis Prancūzijoje ir vienas populiariausių kitose Vakarų Europos šalyse. Žmonės žino šį modelį, ir mes pateiksime labai įdomią jo originalaus dizaino interpretaciją.

– Kokiu greičiu vyks „Dacios“ elektrifikacija?

– „Dacia“ jau turi elektrinį „Spring“, bet didžiausią dėmesį telks į hibridinius modelius ir elektrifikaciją plėtos ne taip greitai ir ne taip plačiai kaip „Renault“.

– Elektrifikacija didina konkurenciją. „Tesla“ yra geriausiai žinomas pavyzdys, bet keliuose matome daugiau naujų markių, daugiausia iš Kinijos. Gana gražūs automobiliai. Kaip automobilių pramonės senbuviai vertina šiuos konkurentus?

– „Tesla“ elektromobilių rinkoje yra svarbiausia žaidėja, pradėjusi nuo brėžinio su visiškai nauja koncepcija. Taip pat matome Kinijos naujokus. Ir nors „Renault“ yra tradicinė markė, negalime užmigti, turime būti budrūs. Bet prisitaikome, jau prisitaikėme. Turime pavyzdžių kitose srityse. Štai „Dyson“ yra kaip „Tesla“ tarp dulkių siurblių gamintojų. „Dyson“ pasirodė su stipriu pasiūlymu, bet tradiciniai gamintojai nežuvo, jie prisitaikė ir pateikė naujų produktų. Tad visi gamintojai patobulėjo ir kai kurie siūlo sprendimus, kurių neturi „Dyson“. Telefonų rinkoje taip pat – prieš pusantro dešimtmečio atėjo „Apple“ su „iPhone“. Kai kurie, kaip „Motorola“, išnyko, bet kiti išgyveno ir plėtoja savas naujas technologijas.

Automobilių rinkoje taip pat sulaukiame naujų žaidėjų, bet tai ne pasaulio pabaiga. Mes turime daug patirties, daug specialistų, tik reikia suvokti, kad teks galvoti kitaip, dirbti greičiau, tirti kitas kryptis, išnaudoti tą patirtį. Dėl to į „Ampere“ eina dirbti „Renault“ specialistai, kad perduotų visą ilgametę mūsų patirtį, kad būtų gera komunikacija, greita reakcija ir galėtume plėtoti paslaugas, nes elektromobiliai reiškia ir naujas paslaugas, kurios su jais ateina. Tai mes matome kaip galimybę.

– Pakalbėkime apie infrastruktūrą. Štai šiandien bandau elektromobilį, ir tai toks galvos skausmas, kur gauti elektros. Daug tiekėjų, daug programėlių, daug skirtingų būdų sumokėti už elektrą ir sykiu mažai vietų, kur galima greitai įkrauti bateriją. Kaip išspręsti šią problemą?

– Tai turėtų būti kiekvienos vyriausybės rūpestis. Kai kuriose šalyse nepasirengta pagaminti pakankamai elektros, kad būtų aprūpintos įkrovimo stotelės visoje šalies teritorijoje. Pirmas žingsnis yra didinti elektros gamybą, ir geriau, kad tai būtų žalioji elektra ar bent pagaminta nenaudojant iškastinio kuro. Taip pat reikia plėtoti elektros tinklus.

Tai reikalauja daug investicijų, ir vyriausybės turi ryžtingai eiti žingsnis po žingsnio. Kai vertiname elektromobilių rinką kiekvienoje šalyje, matome, kad ji tiesiogiai priklausoma nuo infrastruktūros lygio. Kuo šalys geriau pasirengusios, tuo daugiau bus ir vartotojų. Tai – pirma dalis.

Antra – reikia didinti automobilių autonomiškumą, tai mes ir darome. Bet net ir turint 600 km atstumą, kurį visiškai įkrauta baterija pajėgs įveikti „Scenic“, tai pasiteisins kai kuriose šalyse, bet kitose, pavyzdžiui, Lenkijoje, vis dar bus per mažai.

– Kaip „Renault“ grupei sekasi Lietuvoje. Ar esate patenkintas rezultatais?

– Pirmą šių metų pusmetį vien tik su „Renault“ užėmėme 6 proc. naujų automobilių rinkos. Kartu su „Dacia“ – dešimtadalį. Panaši padėtis kitose Baltijos šalyse. Taigi kaip grupė turime gana ryškią dalį. Lengvųjų komercinių automobilių segmente „Renault“ yra pirmoje vietoje. Tai labai svarbu, nes tai reiškia, kad profesionalūs klientai renkasi mus.

Jie to nedarytų, jei neturėtume labai stipraus serviso, labai geros kokybės ir patikimumo.

Turime daug gerų naujienų asmeninių automobilių pirkėjams. Netrukus pasirodys hibridinis „Austral“, po to, šių metų pabaigoje, už jį didesnis SUV „Espace“. Kitų metų pradžioje pasitiksime „Rafal“ – D segmento SUV kupė. Šie automobiliai yra puikūs jūsų rinkai, nes Lietuvos vartotojai renkasi didesnius C ir D klasės automobilius.

Kitais metais bus atnaujintas ir „Captur“, taip pat pristatysime naują C segmento modelį. Dabar mūsų tikslas – padidinti asmeninių automobilių rinkos dalį.

Esu tikras, kad augsime ir šią dalį padvigubinsime. Tai ambicija, kurią perdaviau šiandien mūsų partneriams. Ambicija, bet ją įmanoma įgyvendinti.

– Komerciniai vartotojai yra labai pragmatiški, jie atidžiai skaičiuoja, bet pernelyg negalvoja apie konkrečią markę, jos įvaizdį. Bet, kalbėdami apie asmeninių automobilių pirkėjus, būkime atviri – lietuviai nėra įsimylėję prancūziškų automobilių. Ir tai matome gatvėse, kuriose daugiausia vokiškų, japoniškų modelių, bet ne tiek daug „Renault“ ar „Peugeot“. Kaip ketinate tai pakeisti?

– Tai ilga kelionė, bet turime įtikinti žmones, kad „Renault“ drastiškai pasikeitė. Jei jau bandėte „Austral“, įsitikinote, kad tai visiškai kitoks automobilis nei buvęs, daug prabangesnis. Bet reikia laiko, kad vartotojai tuo patikėtų. Ir jei vartotojai neateina į mūsų salonus, turime eiti pas vartotojus. Lietuvoje bus rengiamas „E-Tech“ turas, kurio metu demonstruosime automobilius miestų aikštėse, ir žmonės galės juos išbandyti ir pamilti.

– Per pastaruosius dvejus metus automobilių kainos pakilo 20 proc. Ar automobiliai pradės pigti?

– Kainos nebekyla. Nekeliame kainų jau daugiau nei šešis mėnesius. Pasakėme, kad reikia sustoti, nes pirkėjai nebespėja, ypač augant palūkanų normoms. Be to, dabar turime daugiau automobilių rinkoje, tad padėtis yra konkurencingesnė. Ir dabar galėsime vartotojams pateikti specialių pasiūlymų.

– O elektriniai automobiliai ar pigs?

– Bus naujų, patrauklių modelių už priimtiną kainą. Elektrinis „Renault 5“ rinką pasieks už labai patrauklią kainą.

F. Goulmy

Baigė Tulūzos verslo mokyklą. 1995 m. pradėjo karjerą „Renault Group“ rinkodaros asistentu, nuosekliai kilo karjeros laiptais. 2018 m. buvo paskirtas prekės ženklo „Lada“ direktoriumi ir rinkodaros direktoriumi Rusijai. Nuo 2022 m. balandžio – „Renault Group“ Rytų Europos generalinis direktorius.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder