Gyvybės keliu: „Grigeo Klaipėda“ aprūpina Ukrainą strategine žaliava

Dvi paros į priekį ir dvi paros atgal. Tiek trunka kelionė vieninteliu Rusijos užpultoje Ukrainoje likusiu keliu, kuriuo uostamiestyje „Grigeo Klaipėda“ pagamintas popierius pasiekia Dnipro miestą. Šį kelią patys ukrainiečiai vadina „Gyvybės keliu“.

Šį trečiadienį apie milijoną gyventojų turinčiame Dnipro mieste Pietryčių Ukrainoje laukiama ukrainiečio Aleksandro Shpytsia vairuojamo vilkiko.

Tačiau kol jo neišvys savo akimis, niekas negali pasakyti, kaip jam seksis įveikti du trečdalius Rusijos paskelbto karo talžomos šalies.

Šiuo vilkiku iš Klaipėdos į Ukrainą vežamas bendrovės „Grigeo Klaipėda“ pagamintas pakavimui skirtas popierius.

"Iš viso kelionė truks keturias paras. Dvi į priekį, dvi - atgal. Per Lenkiją. Atvažiavau, pasikroviau krovinį ir išvažiavau.

Aš ne tik Klaipėdoje, bet ir apskritai Lietuvoje pirmą kartą. Iki šiol, net 17 metų, važinėjau po Europą. Bus gera proga sutiktiems lietuviams padėkoti už tai, ką jie daro dėl Ukrainos ir jos žmonių", - gana atsargiai pokalbį pradėjo A. Shpytsia.

Tačiau jau po kelių akimirkų visas 45 metų vyro susikaustymas dingo.

Užteko tik prakalbti apie jo gimtinėje vykstantį karą.

„Vargu ar galima rasti žodžių pasakyti, kaip šiuo metu jaučiasi ukrainiečiai.

Tačiau mes galvojame tik apie pergalę ir visi žinome, jog nugalėsime. Kitaip ir būti negali

Aš gyvenu Čerkasuose. Mieste liko žmona ir vaikas. Jie gyvena nuolatinėje įtampoje, nes nuolat kaukia oro pavojaus sirenos. Kol kas miesto dar nebombardavo. Aš labai dėl jų pergyvenu", - neslėpė baimės dėl šeimos A. Shpytsia.

„Grigeo Klaipėda“ uostamiestyje pagamintas popierius jau nuo kovo vidurio vežamas į Dnipro miestą. Vieninteliu į jį likusiu keliu.

"Iš Klaipėdos į Lenkiją. Iš jos per Lvivą, Ternopilį ir Chmelnyckį į Dniprą. Tai vienintelis likęs sveikas ir saugus kelias.

Mes jį vadiname „Gyvybės keliu“. Likę keliai yra subombarduoti, susprogdintais tiltais.

Kelią saugo Ukrainos kariuomenė ir teritorinės gynybos būriai. Tad tenka nemažai užtrukti patikrinimo postuose", - pasakojo A. Shpytsia.

Ukrainiečio vairuojamam vilkikui išvažiavus, antradienį į „Grigeo Klaipėda“ atvyko dar du vilkikai iš Ukrainos.

Rusijos užpultoje Ukrainoje popieriui yra suteiktas strateginės žaliavos statusas. Jo gamybą ir tiekimą vykstant karui užtikrina Klaipėdoje veikianti „Grigeo Klaipėda“.

Pasak „Grigeo Klaipėda“ generalinio direktoriaus Tomo Eikino, nuo kovo mėnesio vidurio į Ukrainą iš uostamiesčio kiekvieną savaitę išvyksta du trys vilkikai su bendrovėje pagaminta produkcija.

„Kai tik mūsų klientai pranešė, kad jiems reikia “Grigeo Klaipėda" produkcijos, nedelsdami ėmėmės visų veiksmų jiems padėti.

Popieriui Ukrainoje yra suteiktas strateginės žaliavos statusas. Kiek žinome, Vyriausybės lygiu nuspręsta, kad šiuo metu tai yra viena iš būtinų valstybei žaliavų.

Todėl patys ukrainiečiai organizuoja popieriaus transportavimą ir išleidžia iš šalies vilkikus vairuojančius vyrus jį atvežti. Nes šiuo metu likę vyrai iš Ukrainos nėra išleidžiami.

Ukrainiečiams padėsime, kiek reikės ir kol reikės. Tai mūsų prioritetas.

Kartu prisiimame ir dalį rizikos, jei pagaminsime produkciją, o jie negalės tęsti veiklos", - sakė T. Eikinas.

„Grigeo Klaipėda“ direktorius Tomas Eikinas

NEABEJINGI. „Grigeo Klaipėda“ generalinio direktoriaus Tomo Eikino teigimu, pagalba Rusijos užpultai Ukrainai yra bendrovės prioritetas.

Dnipro mieste veikiančiai gamyklai „Grigeo Klaipėda“ tiekia žaliavą gofruoto kartono gamybai. Ukrainiečiai gamina pakuotes ir panašią produkciją.

"Dnipro mieste yra įsikūręs vienas fabrikas, su kuriuo mes bendradarbiavome. Rusijai užpuolus Ukrainą, jis dėl neapibrėžtumo savo veiklą buvo laikinai sustabdęs.

Situacijai dėl saugumo pagerėjus, fabrikas vėl ėmė veikti ir atnaujino užsakymus. Kol kas savo produkciją vežame stabiliai ir tikimės, jog jos poreikis tik augs.

Tikimės, kad ir mūsų pakuotės gamybos fabrikas „Menapak“, esantis Černigovo rajone, artimiausiu metu taip pat atnaujins veiklą. Šiuo metu svarstoma, kaip išspręsti logistikos klausimus, atstatyti sugriautus tiltus ar sumontuoti laikinus.

Nepaisant karo, Ukraina nenori stabdyti savo ekonomikos.

Aišku, viskas priklausys ne tik nuo to, kaip ukrainiečiams seksis gamyba, bet ir kokia padėtis bus visoje karo apimtoje šalyje. Niekas nežino, kiek ilgai fabrikas galės dirbti. Tikėkimės, jog atnaujintos veiklos vėl stabdyti nereikės„, - vylėsi “Grigeo Klaipėda" vadovas T. Eikinas.

Bendrovės vadovo teigimu, iki karo Ukrainai buvo pristatoma po 770 tonų žaliavos per mėnesį, per 2021-uosius - iš viso 9 278 tonos.

Tačiau Rusijai užpuolus Ukrainą, „Menapak“ veikla sustabdyta, sutriko įprastas tiekimas ir kitoms kompanijoms. Traukiniais gabenti žaliavos tapo neįmanoma, todėl ją tiekti pradėta „Gyvybės kelio“ maršrutu.

"Kovo mėnesį krovininiu transportu Ukrainai pristatytos 87 tonos žaliavos. Balandžio mėnesį su atsargiu optimizmu tikimasi šį kiekį padvigubinti ir pristatyti apie 150 tonų.

Situacija kinta itin dinamiškai ir yra prognozuojama atsargiai. Didesnį aiškumą dėl galimybių didinti žaliavos tiekimą tikimės matyti kitą savaitę", - sakė T. Eikinas.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder