Naująjį generatyvinį dirbtinio intelekto modelį, pavadintą „Fugatto“, sukūrė kompiuterinių lustų milžinės „Nvidia“ komanda, kuri norėjo sukurti „šveicarišką armijos peilį garsui“.
Įrankis leidžia naudotojams redaguoti ar kurti garsą naudojant paprastas tekstines užuominas, pavyzdžiui, pašalinti iš dainos tam tikrą instrumentą ar pakeisti kieno nors balso akcentą.
Tinklaraščio įraše, kuriame išsamiai aprašomas „Fugatto“, „Nvidia“ atstovas Richardas Kerrisas teigė, kad šis įrankis pasižymi didesniu miklumu nei bet kuris kitas dirbtinio intelekto modelis ir gali sukelti revoliuciją muzikoje, suteikdamas visiškai naujų garsų.
„Fugatto„ gali priversti trimitą skambėti arba saksofoną miauksėti“, - rašė R. Kerrisas. „Viską, ką vartotojai gali apibūdinti, modelis gali sukurti.“
Įrankį demonstruojančiame vaizdo įraše rodoma, kaip „Fugatto“ iš teksto užklausos sukuria unikalų garso pavyzdį: „Gilūs, dundantys žemų dažnių impulsai, suporuoti su pertraukiamais, aukšto dažnio skaitmeniniais čirpimais, tarsi didžiulės, jaučiančios mašinos pabudimo garsas.“
Kitame pavyzdyje Fugatto traukinio garsą paverčia styginių orkestru.
„Šis dalykas yra laukinis, - sakė prodiuseris ir dainų autorius Ido Zmishlany, kuris dalyvauja „Nvidia“ programoje „Inception“, skirtoje padėti naujoms pradedančiosioms įmonėms.
„Garsas yra mano įkvėpimas. Jis mane skatina kurti muziką. Mintis, kad galiu kurti visiškai naujus garsus skraidydamas studijoje, yra neįtikėtina.“
„Fugatto“ buvo kuriama daugiau nei metus, o jai apmokyti prireikė milijonų garso pavyzdžių.
Sparti pažanga, kurią generatyvinis dirbtinis intelektas atnešė į garso technologijas, sukėlė susirūpinimą dėl to, kaip jis gali paveikti kūrybinėse industrijose dirbančius žmones.
Šių metų pradžioje Australijos balso aktorių asociacija įspėjo parlamento komitetą, kad maždaug 5 000 vietos balso aktorių netrukus gali likti be darbo, jei įmonės pradės naudoti dirbtiniu intelektu paremtus pakaitalus.
Muzikos pramonė taip pat išreiškė susirūpinimą dėl to, kaip generatyvinės dirbtinio intelekto programos gali pažeisti autorių teisių saugomą medžiagą, o Amerikos įrašų pramonės asociacija neseniai pradėjo teisminį procesą prieš dirbtinio intelekto įrankius dėl tariamo jų atlikėjų muzikos kopijavimo.
Nepaisant pasipriešinimo, kai kurie menininkai mano, kad dirbtinis intelektas yra dar viena muzikos evoliucija, kuri atneš naujų kūrybinių galimybių.
„Muzikos istorija taip pat yra technologijų istorija. Elektrinė gitara davė pasauliui rokenrolą“, - sakė J. Zmishlany.
„Kai pasirodė sempleris, gimė hiphopas. Naudodami dirbtinį intelektą rašome kitą muzikos skyrių. Turime naują instrumentą, naują įrankį muzikai kurti - ir tai labai įdomu.“
Rašyti komentarą