Šie tarifai galios penkerius metus ir bus taikomi kartu su standartiniu Europos Sąjungos 10 proc. automobilių importo mokesčiu.
Komisijos teigimu, tarp tarifų poveikį pajusiančių Kinijos bendrovių yra BYD, kuriai nustatytas 17 proc. tarifas, „Geely“ (18,8 proc.) ir SAIC (35,3 proc.).
Šios priemonės įsigaliojo dieną anksčiau nei tikėtasi, nes paskutinis oficialus šio proceso etapas buvo užbaigtas ir reglamentas ES Oficialiame leidinyje buvo publikuotas ne trečiadienį, kaip prognozuota, bet antradienį vakare.
Įtampa dėl eksporto iš Kinijos pastaraisiais mėnesiais vis didėjo, mat Jungtinės Valstijos ir ES kaltino Pekiną tokius sektorius, kaip žaliosios technologijos, remiant masyviomis valstybinėmis subsidijomis.
ES tyrimo metu bendradarbiavusiems Kinijos gamintojams pritaikytas 20,8 proc. tarifas. Tuo tarpu bendradarbiauti nenusiteikusiems elektromobilių gamintojams nustatytas 35,3 proc. tarifas.
ES komisija apie papildomus tarifus pranešė liepą, po to, kai atlikus tyrimą padaryta išvada, kad Pekinas subsidijuoja vietinius elektromobilių gamintojus ir iškraipo ES rinką.
Tokios baudžiamojo pobūdžio prekybinės priemonės pritaikytos nepaisant to, kad joms priešinosi Vokietija, nerimaujanti dėl atsakomųjų veiksmų, dėl kurių galėtų nukentėti didžiulė šios šalies automobilių pramonė.
Vokietijos automobilių gamintojai, tarp kurių – tokie prekių ženklai, kaip „Volkswagen“, BMW ir „Mercedes“, iš esmės priešinosi tarifams, mat yra investavę į Kinijos rinką ir gauna pelno iš prekybos joje.
Rašyti komentarą