JAV muitai aktualūs ir uostamiestyje

Dėl Amerikos prezidento Donaldo Trumpo paskelbtų muitų sunerimę viso pasaulio šalių verslininkai - daugelis jų gali patirti didelių problemų. Tokios politikos banga gali atsiristi ir iki Klaipėdos, sako vienos iš didžiausių miesto įmonių vadovas.

Kol kas situacija labai neapibrėžta, tad šiuo metu yra nerimo pilnas laukimo laikotarpis. Balandžio 9 dieną D. Trumpas sustabdė visuotinių abipusių muitų įsigaliojimą, paliko galioti tik bazinį 10 proc. tarifą.

"Galbūt tiesioginės įtakos mes ir nepajusime, bet per bendrą ekonomiką, per bendrą geopolitinę prekybą kokių nors pasekmių galime sulaukti ir mes.

Kol kas mes kaip ir visi stebime situaciją ir laukiame, kas bus toliau. Dabar daug prieštaringos informacijos. Vieną dieną yra muitai, kitą - nebėra. Sunku prognozuoti ateitį, tačiau galų gale rinkos stabilizuojasi ir situacija tampa įprasta", - sako Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Be to, dalį savo pagamintos produkcijos VLG siunčia į Ameriką, pavyzdžiui, kabelių transportavimo rites. Kaip Amerikos muitai paveiks šią sritį, nežinia.

„Turime ir laivų remonto iš JAV užsakymų, ir šiaip visokių įrengimų pagaminame jos rinkai. Amerikos rinka mums galbūt nėra tokia didelė, bet turėjome nemažai planų ateityje plėstis į šitą rinką, tyrinėjome galimybes parduoti daugiau produkcijos joje“, - „Vakarų ekspresui“ sakė VLG vadovas.

Antras dokas nereikalingas

A. Šileika paneigė tai, kad Vakarų Baltijos laivų statykla planuoja įsigyti antrą doką. Bet tai nėra susiję su Amerikos muitais ir neapibrėžta ekonomine situacija. Paprasčiausiai jai nėra reikalingas antras dokas.

„Antro doko mums tikrai nereikia. Svarstome apie turimo doko konversiją ir pan. Laivams nuleisti į vandenį užtenka vieno doko. Ne taip dažnai juos nuleidžiame. Vokietijos kompanijai statyti gelbėjimo ir paieškos laivai buvo per dideli mūsų turimam dokui, todėl naudojome tokias alternatyvias nuleidimo priemones kaip panardinamos baržos. Toks sprendimas tikriausiai bus priimamas ir ateityje, jeigu statysime didesnius laivus“, - teigė VLG vadovas.

Paklaustas, ar neketinama turimą Vakarų Baltijos laivų statyklos doką pakeisti didesniu, jis atsakė, kad nėra prasmės. Pati Baltijos laivų statykla buvo suprojektuota ir pastatyta taip, kad joje būtų statomi vidutinio dydžio laivai.

Esant reikalui atplukdyti į Vakarų Baltijos laivų statyklą didesnį doką iš bendrovės „Vakarų laivų remontas“ (VLR) nebūtų galimybės. Pasak A. Šileikos, VLR dokai stovi savo vietose, yra atitinkamai inkaruoti, tad prireiktų didžiulių sąnaudų norint juos pajudinti. Tai ekonomiškai neperspektyvu ir neapsimoka.

Dalį savo pagamintos produkcijos VLG siunčia į Ameriką, pavyzdžiui, kabelių transportavimo rites.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.