Kada „Rail Baltica“ pasieks Klaipėdą?

(4)

Rugpjūčio 26 d. Klaipėdoje vykusiame Uosto plėtojimo tarybos posėdyje, kuriam pirmininkavo susisiekimo ministras Marius Skuodis, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika kėlė „Rail Baltica“ atvedimo į Klaipėdą klausimą. Tai, kad Klaipėdos uostas neturi europinės vėžės, daro jį mažiau konkurencingą, palyginti su kitais Europos uostais.

„Rail Baltica“ - didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.

Pasak AB „LTG Infra“ vadovo Karolio Sankovskio, geležinkelininkų siekis - kad Klaipėdą kuo greičiau pasiektų europinė vėžė. Jie yra užsakę vadinamąją architektūros studiją, kuri turi pateikti atsakymus į klausimus, kaip geriausia plėtoti Lietuvoje europinį geležinkelį.

Susisiekimo ministro M. Skuodžio teigimu, „Rail Baltica“ Klaipėdoje yra Susisiekimo ministerijos prioritetas Nr.1, europinės vėžės nutiesimas - darbas Nr.1.

Pasak jo, ko gero, tokie planai, kol neprasidėjo karas Ukrainoje, kai kam atrodė keisti, bet dabar ir Europos Komisija tai laiko viena iš prioritetinių krypčių. Beje, europinės vėžės iki Kijevo nori ir Ukraina.

Paklaustas, kada Klaipėda gali atsidurti sąraše dėl europinės vėžės, susisiekimo ministras atsakė, kad tai yra šių ir kitų metų klausimas.

"Mums labai svarbu, kad europinio standarto bėgiai būtų pripažinti europinės reikšmės bėgiais, tada atsiranda galimybės pasinaudoti europiniu finansavimu.

Dabar „Rail Baltica“ statybos vyksta Latvijos link. Mes planuojame užsakyti studiją, kuri jau dabar atsakytų į klausimą, kaip tie bėgiai turėtų eiti: ar nuo Panevėžio, per kurį eis „Rail Baltica“, per Šiaulius Klaipėdos link, ar kaip kitaip, tačiau faktas tas, kad tie bėgiai bus reikalingi.

Kalbant apie „Rail Baltica“, Klaipėda yra vienintelis Baltijos šalių uostas, kuris nesujungtas europinio standarto bėgiais. Tai mažina jo konkurencingumą. Šią klaidą tiesiog reikia ištaisyti", - sako M. Skuodis.

Susisiekimo ministras Uosto plėtojimo tarybos posėdyje atkreipė dėmesį į tai, kad šiandien yra labai aktualus karinio mobilumo klausimas. Šalyje privalo būti tie geležinkelio bėgiai, kurie reikalingi, sustiprinti visi tiltai.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder