Per praėjusius metus „RETAL Baltic Films“ pardavė 24 proc. produkcijos skaičiuojant tonomis, o bendrovės apyvarta didėjo 17 proc. Įmonės rezultatams įtakos turėjo užbaigtas 2023-2024 m. laikotarpiu numatytas 9 mln. eurų gamybos linijų modernizavimo projektas, prisidėjęs prie reikšmingo augimo praėjusių metų pabaigoje.
Visgi konkrečių kompanijos produktų kategorijų - APET plėvelės, lanksčios spausdintos plėvelės ir HDPE kamštelių - dinamika ir rinkos aplinkybės buvo skirtingos.
Kaip ir buvo tikėtasi, dėl nuo 2024 m. Vidurio Europoje įsigaliojusių vienkartinių plastikų direktyvos reikalavimų, pagal kuriuos visi rinkoje esantys plastikiniai kamšteliai turi būti pritvirtinti prie plastikinių butelių, didžiausios turbulencijos vyko kamštelių segmente. Tad „RETAL Baltic Films“ 2024 m. HDPE kamštelių pardavimų kiekiai ir apyvarta mažėjo.
„Renkantis pririštų kamštelių sprendimus, klientai buvo itin reiklūs, o technologinių pokyčių įgyvendinimas buvo sudėtingas visai komandai. Neužteko tik investicijų į naują įrangą - reikėjo kurti naujus dizainus, atlikti išsamius bandymus, testuoti skirtingas žaliavas ir koreguoti tiekimo grandinę.
Šis “bandymų metas„ rinkoje sukėlė užsakymų nestabilumą, nes kai kurie klientai laikinai mažino kiekius ar rinkosi kitus tiekėjus. Susidūrėme ir su paslėptų žaliavos defektų atveju, dėl ko turėjome produktų atšaukimą iš rinkos. Fiksuotas ir draudiminis atvejis“, - komentuoja įmonės generalinė direktorė Viktorija Grižienė.
Kur kas geresnė situacija buvo plėvelės rinkoje. 2023 m. pabaigoje paleista papildoma APET plėvelės linija leido greičiau ir lanksčiau tenkinti klientų poreikius, dalyvauti naujuose tiekimo konkursuose ir stipriai išplėsti bendradarbiavimą su esamais ir naujais klientais.
Bendrovės pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją - 5,08 mln. eurų.
„Džiaugiamės, kad, nepaisant besikeičiančių rinkos sąlygų ir technologinių iššūkių, užtikrinome stabilų augimą ir toliau investuojame į darbuotojų kompetencijas, gamybos modernizavimą bei tvarumą. Rinka pamažu stabilizuojasi, naujos technologijos jau pilnai įsisavintos ir įmonė pasiruošusi tolimesnei plėtrai“, - teigia V. Grižienė.
Bendrovė taip pat išlaikė stabilų 90 proc. siekusį eksporto rodiklį, kuris įrodo įmonės konkurencingumą tarptautinėse rinkose. Didžiausios eksporto kryptys išliko Lenkija, Šveicarija, Prancūzija ir Vokietija.

Rašyti komentarą