Karas vyksta, o „Mere“ Lietuvoje plečiasi: parduotuvės dygsta kaip grybai po lietaus

(4)

2022-ųjų vasario pabaigoje Rusijai pradėjus karą prieš Ukrainą, Lietuvoje kilo antirusiška banga: siekta neberemti rusiško verslo, nepirkti rusiškų dujų ir naftos, atsispirti vadinamajai minkštajai galiai – rusiškai kultūrai, kalbai.

Po šia banga pateko ir rusiško kapitalo prekybos tinklas „Mere“.

2019–2020 m. į Lietuvą atėjęs prekybos tinklas „Mere“ iškart buvo pasitiktas kritiškai – kaip Rusijos minkštoji galia ir bandymas įgyti svertų Lietuvos ekonomikoje.

Nors karas Ukrainoje ir sukurstė antirusiškas nuotaikas, „Mere“ tinklas sėkmingai atidarinėja parduotuves toliau. 

Metų pabaigoje – trys naujos parduotuvės

Lietuvoje 2023-iųjų vasarį veikė 20 šio tinklo parduotuvių. Tačiau šiandien šis skaičius yra išaugęs. Remiantis „Mere“ feisbuko paskyra, vien 2023 m. gruodį atsidarė dvi naujos parduotuvės.

Gruodžio 19 d. dar viena parduotuvė „Mere“ atvėrė duris Vilniuje, Liepkalnio gatvėje, o kita – Klaipėdoje, Nemuno gatvėje.

2023 m. lapkričio mėnesį taip pat buvo atidaryta parduotuvė „Mere“ – L. Giros gatvėje, Vilniuje.

Šiuo metu daugiausia šio tinklo parduotuvių yra Lietuvos sostinėje ir Kaune. Jų šiuose miestuose suskaičiuojama po tris. Klaipėdoje, Šiauliuose ir Marijampolėje galima apsipirkti dviejose „Mere“ parduotuvėse.

Kituose miestuose – Panevėžyje, Šalčininkuose, Šilutėje, Telšiuose, Jonavoje, Alytuje, Tauragėje, Jurbarke, Kretingoje, Mažeikiuose, Naujojoje Akmenėje, Utenoje, Plungėje ir Radviliškyje – yra po vieną parduotuvę. 

Geros kainos? Žmonės pirks

Kyla klausimas, kokios priežastys lemia, kad žmonės prieš patį rusiško kapitalo prekybos tinklą yra nusistatę, bet, nepaisant to, šis sėkmingai plečiasi toliau.

Kainų lyginimo portalo Pricer.lt kūrėjas Arūnas Vizickas sako, kad taip yra dėl per didelių kainų. Neva kartais svarbu ne geopolitika, o susiduriama su bėda, kaip išgyventi iš savo turimų santaupų.

„Čia galima tiktai spėlioti, bet aš sakyčiau, kad didelis akmuo galėtų būti metamas į mūsų prekybininkų daržą. Tai, kad jų kainos yra tokios didelės arba jų antkainiai tokie dideli. Tai vienas dalykas sukuria terpę atsirasti tokiems prekybos tinklams, kurie patrauklūs vartotojams su savo kainomis. 

(Aukštos kainos – Alfa.lt) gąsdina vartotojus tiek, kad kai kuriais atvejais ne tokie svarbūs geopolitiniai dalykai, kiek išgyventi iš savo turimų sankaupų“, – mintimis dalijosi ekspertas.

Pardavimų apimtys – didelės, bet pelnas juokingas

Prekybos tinklą „Mere“ Lietuvoje valdo Vilniuje veikianti bendrovė „Valientė“, remiantis Registrų centro pateikiamais duomenimis, savo finansines ataskaitas už 2022-uosius pateikė gegužės 22 d.

Pagal šias ataskaitas prekybos tinklas, praėjusiais metais dirbęs savotišku „karo stovio“ režimu, veikė įdomiai: nors karas Ukrainoje ir sukurstė antirusiškas nuotaikas, „Mere“ pardavimo pajamos 2022 m. siekė 37,291 mln. eurų ir santykinai ženkliai buvo didesnės už 2021-aisiais gautas pardavimo pajamas, kurios siekė 31,666 mln. eurų. Atitinkamai išaugo ir bendrasis pelnas, kuris 2021-aisiais buvo 4,54 mln. eurų, o praėjusiais metais jau siekė 5,998 mln. eurų.

Tačiau galutinis, grynasis, pelnas 2022 m. išliko, prekybos tinklų mastu vertinant, juokingai mažas – „Valientė“ nurodė turėjusi vos 18 622 eurus pelno. Tiesa, 2021 m. pelno ši bendrovė apskritai neturėjo – tuomet jos nuostoliai siekė daugiau nei 880 tūkst. eurų.

Tikėtina, kad didelę dalį pelno šiuo metu suvalgo prekybos tinklo plėtra, parduotuvių visoje Lietuvoje atidarymas – brangus malonumas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder